Konec oscarových nadějí? Novinku Netflixu s DiCapriem kritici odmítli © Netflix

Konec oscarových nadějí? Novinku Netflixu s DiCapriem kritici odmítli

Hollywoodskými hvězdami nabitou černou komedii K zemi hleď v čele s Leonardem di Capriem a Jennifer Lawrence viděli první recenzenti. Z většiny zveřejněných reakcí ovšem mnoho nadšení cítit nebylo. Co konkrétně se prvním divákům na snímku nezdálo?

Podle prvních reakcí, které se začaly po novinářských projekcích rodit, to vypadá, že nový film držitele Oscara Adama McKaye trpí obdobnými neduhy, jako dřívější netflixovské ambiciózní filmové pokusy. Podobně jako například Mank, Trojí hranice, Irčan, Armáda mrtvých nebo nejnověji Red Notice dokáže Netflix sehnat velké hollywoodské herecké i režisérské hvězdy, velmi slušně tyto projekty zafinancuje a oproti hollywoodským produkcím jim dá i rozsáhlou tvůrčí svobodu. Přesto tyto snímky nefungují a patří mezi slabší kousky ve filmografii zúčastněných. Na důkladnější rozbor, proč se toto Netflixu tak často děje, zde není místo, pojďme se proto raději podívat na konkrétní reakce zahraničních recenzentů.

Na serveru Rotten Tomatoes si snímek prozatím drží na takto ambiciózní podívanou nelichotivé skóre 59 % kladných recenzí s průměrným hodnocením 6.4 bodů z 10. Co nejvíce tedy hodnotitelům na satiře K zemi hleď! vadí? Překvapivě často se zmiňuje především nepovedený McKayův scénář, kterému prý chybí tah na branku, více odvahy a zejména nedostatek humoru, respektive mnoho nepovedených pokusů o něj. K zemi hleď působí jako promarněný pokus a prázdné gesto všech zúčastněných, snímek nedokáže přesně zacílit a působí bezzubě, je arogantní a protivný. Navíc i recenzenti, kteří film hodnotí kladně, unisono zmiňují přemrštěnou stopáž 145 minut. Podle nich je pak snímek na jednu stranu strašně zábavný, ale zároveň je i hluboce depresivní, a tato kombinace z něj prý dělá jedinečný zážitek. Podle jiných zase umí tvůrci tnout do živého a trefně provokovat, částečně ale svým širokým záběrem podkopávají nohy sami sobě a jejich snaha se tak bohužel často rozplyne.

Připomeňme, že ve snímku se objeví ty největší hollywoodské hvězdy jako Leonardo DiCaprio, Jennifer Lawrence, Meryl Streep, Jonah Hill, Rob Morgan, Mark Rylance, Ron Perlman, Timothée Chalamet, Cate Blanchett nebo Chris Evans. V režii Adama McKaye pak dostaneme příběh dvou astronomů (Lawrence a DiCaprio), kteří se snaží zachránit Zemi před nárazem ničivého asteroidu. Na tuto jasnou skutečnost ale musí kvůli všemožným popíračům bizarně upozorňovat pomocí mediální kampaně. Snímek, který je alegorií na současné odmítání klimatických změn, bude na Netflixu dostupný od 24. prosince, ve vybraných amerických kinech jej lze vidět již od 10. prosince.

16 419 zobrazení   92 se líbí
Cobra Kai: Trailer 4. řady naznačuje epické vyvrcholení netflixovského hitu
09.12.2021 20:00:00 | Filmové novinky