Možná to nebude znít objevně, ale nová studie, jejíž výsledky zveřejnil server Variety, tvrdí, že filmy, které si odbudou své kolečko napříč sítí kin, budou mít ve výsledku na streamovacích platformách mnohem vyšší sledovanost.
12. 2. 2020 12:00 | Streaming novinky 12. 2. 2020 12:00 | Streaming novinkyStudie, kterou provedla společnost Ernst & Young spolu s Národní asociací vlastníků kin (National Association of Theatre Owners - NATO), zjistila, že vztah mezi streamováním a uváděním audiovizuálních děl v kinech je mnohem více vzájemně propojen, než by se mohlo na první pohled zdát. Z celkového počtu 2005 účastníků ankety odpovědělo přes 62 % dotázaných, že by měli tendenci streamovat film, o kterém by věděli, že si prošel kinodistribucí. Naopak pouze 3 % uvedla opak, tedy že by si takový film spíše nepustila. Potvrdila se i teze, že lidé, kteří navštěvují kina více (alespoň 9 krát ročně), sledují mnohem více online obsahu, než ti, kteří jdou do kina jen zřídka. Návštěvníci kin sledují v průměru okolo 12 hodin streamovaného obsahu týdně, polovina těch, kteří do kina během posledního roku nezašla vůbec, pak také nesleduje žádný online obsah.
© TMDBPodle NATO tak mají filmy, které jdou do kinodistribuce, mnohem větší mediální dosah a mezi diváky se spolu s následně vytvořenou šeptandou dostávají do povědomí mnohem více. V záplavě prakticky nekonečného obsahu, které dnes streamovací společnosti nabízí, může takové vodítko pomoci k výběru toho daného pořadu. I když kvůli omezené distribuci byla možnost zajít na netflixovské hity jako Manželská historie, Roma nebo Irčan jen pro velmi úzký okruh diváků, předplatitelé věděli, že tyto tituly stojí za to zhlédnout. Nyní se jen můžeme zamyslet, jestli kvůli tomuto poměrně jasnému výsledku musela vůbec takováto studie vzniknout, navíc financována organizací, která má eminentní zájem na tom, aby z ní kina vyšla v dobrém světle.
Je rok 2024 a v Česku už se zabydlely streamovací služby jako Netflix, Max či Voyo. Kterou z nich vybrat? Které jsou ty nejlepší a nejpopulárnější streamovací platformy v ČR? Nabízíme velký přehled všech streamingových platforem u nás.
První oficiální čísla o počtu zákazníků Disney+ jsou tu a jsou ještě lepší než jste čekali. Za tři měsíce nabral Disney více než 28 milionů a stává se v USA pro Netflix další silnou konkurencí. Ale ani další služby podle odhadů Ampere Analytics nemají špatné výsledky a to včetně Apple TV+ nebo Amazon.
Streamingové války začínají nabírat na obrátkách. V loňském roce Netflixu silně narostla konkurence a tento trend bude pokračovat. Netflix se má proto zajímat o katalog klasického hollywoodského studia MGM. A není sám.
Čerstvé výsledky Netflixu za poslední čtvrtletí roku 2019, a tím pádem i za celý rok 2019, potvrzují to, co analytici předpovídali a šéf Netflixu opatrně připouštěl už před pár dny. Zatímco celosvětově Netflix dál mohutně posiluje, v USA se jeho růst prakticky zastavil. Na vině je podle všeho konkurenční Disney+.
Netflix se může pochlubit velkým úlovkem. Zakoupil totiž mezinárodní práva k snímkům studia Ghibli, za kterým stojí proslulý Hajao Mijazaki. Můžeme se tak těšit na rodinné hity s překrásnou a působivou animací jako Cesta do fantazie či Můj přítel Totoro.