FB pixel

Studie, kterou provedla společnost Ernst & Young spolu s Národní asociací vlastníků kin (National Association of Theatre Owners - NATO), zjistila, že vztah mezi streamováním a uváděním audiovizuálních děl v kinech je mnohem více vzájemně propojen, než by se mohlo na první pohled zdát. Z celkového počtu 2005 účastníků ankety odpovědělo přes 62 % dotázaných, že by měli tendenci streamovat film, o kterém by věděli, že si prošel kinodistribucí. Naopak pouze 3 % uvedla opak, tedy že by si takový film spíše nepustila. Potvrdila se i teze, že lidé, kteří navštěvují kina více (alespoň 9 krát ročně), sledují mnohem více online obsahu, než ti, kteří jdou do kina jen zřídka. Návštěvníci kin sledují v průměru okolo 12 hodin streamovaného obsahu týdně, polovina těch, kteří do kina během posledního roku nezašla vůbec, pak také nesleduje žádný online obsah.



Podle NATO tak mají filmy, které jdou do kinodistribuce, mnohem větší mediální dosah a mezi diváky se spolu s následně vytvořenou šeptandou dostávají do povědomí mnohem více. V záplavě prakticky nekonečného obsahu, které dnes streamovací společnosti nabízí, může takové vodítko pomoci k výběru toho daného pořadu. I když kvůli omezené distribuci byla možnost zajít na netflixovské hity jako Manželská historie, Roma nebo Irčan jen pro velmi úzký okruh diváků, předplatitelé věděli, že tyto tituly stojí za to zhlédnout. Nyní se jen můžeme zamyslet, jestli kvůli tomuto poměrně jasnému výsledku musela vůbec takováto studie vzniknout, navíc financována organizací, která má eminentní zájem na tom, aby z ní kina vyšla v dobrém světle.

Kdyby Netflix uváděl filmy i v kinech, jeho sledovanost by se prý zvýšila  |  Streaming novinky  |   |  4630 přečtení  |  8 líbí se

Petr Kollár

Formovaly ho akčňáky, sci-fi a horory z osmdesátek a devadesátek. Posléze na VHS během dvou dnů bingewatchnul Twin Peaks a s ním se zrodila i láska k dlouhým vyprávěním, které s příchodem Netflixu získaly tu pravou platformu. Dnes se věnuje hollywoodské klasice, hongkongskému akčnímu filmu, japonskému anime i evropskému artu. Před pár lety se začetl do komiksových světů (a v poslední době mangy obzvláště). Rád se prochází po horách, miluje lesy a nepohrdne kvalitním pivem.


Komentáře k článku Kdyby Netflix uváděl filmy i v kinech, jeho sledovanost by se prý zvýšila

Pro přídávání komentářů se přihlas nebo registruj na Filmtoro.

Další články jako Kdyby Netflix uváděl filmy i v kinech, jeho sledovanost by se prý zvýšila

Streaming novinky  |  před 3 hodinami

Netflix představil ukázku na akční film roku a další dubnové novinky

Streamovací gigant odhalil další várku trailerů na tituly, jejichž premiér se na našich obrazovkách dočkáme během dubna. Vedle akční pecky s Chrisem Hemsworthem Netflix nabídne investigativní dokumentární minisérii nebo portrét dvou umělců, kteří výrazně ovlivnili hip-hopovou scénu. číst více

Streaming novinky  |  včera 9:00

Nová streamovací platforma Quibi odstartovala - máme podrobný rozbor

V neděli se v USA spustila nová streamovací služba Quibi. Na rozdíl od Netflixu či HBO se zaměřuje na krátká videa a je určena především pro mobilní telefony. Pojďme se podívat, co za pořady zde najdete, jak to celé funguje a kdo za Quibi stojí. číst více

Streaming novinky  |  před 2 dny  |  18

Koronavirus: HBO snižuje kvalitu obrazu a odkládá další seriály

Jak jsme naznačovali již v minulých článcích, případně v našem podcastu, koronavirus dřív nebo později dopadne i na streamovací služby. Zatímco Netflix je zatím celkem v klidu, HBO už zažívá první problémy. číst více

Streaming novinky  |  před 6 dny  |  5

Filmové festivaly čeká revoluce. První z nich míří oficiálně online

Multimediální festival South by Southwest, který se měl v polovině března konat v texaském Austinu, byl zrušen kvůli koronaviru. Nyní se dočká nového života online. A zřejmě letos nebude sám. číst více

Streaming novinky  |  před 10 dny  |  10

Netflix vydal trailery k 7 dubnovým premiérám. Na co se můžeme těšit?

Netflix jako vždy myslí na všechny a nabídka jeho titulů bude i v dubnu žánrově rozkročena tak široce, aby se společnost pokusila zavděčit co nejširšímu okruhu diváků. Od anime a celovečerního animáku k mockumentu či crazy komedii. číst více

TOPlist TOPlist TOPlist