Je Matrix 4 nejdivnější film roku? Kritici jsou dokonale zmatení © Warner Bros.

Je Matrix 4 nejdivnější film roku? Kritici jsou dokonale zmatení

Konečně padlo embargo na recenze nového Matrixu, a tak se filmoví kritici předhání v tom, kdo má na film jaký názor. A upřímně řečeno budeme muset všichni vyrazit do kina, protože větší zmatek v hodnoceních tu dlouho nebyl.

Matrix Resurrections nepatří úplně mezi nejočekávanější filmy roku, obzvlášť když musí jít v kinech proti nejnovějšímu Spider-Manovi, který jednoduše zválcuje vše, co mu přijde do cesty. Přesto se jedná o jeden z nejvýraznějších filmových releasů posledních týdnů a závěru roku. A protože studio Warner Bros. si recenze nepřálo s velkým předstihem, dočkali jsme se reakcí recenzentů jen pár hodin před premiérou na HBO Max. A už asi trochu tušíme, proč studio vsadilo jednak na paralelní uvedení v kinech i online (jen v USA) a jednak na embargo obsáhlejších textů o filmu. Kritici jsou totiž dokonale rozděleni a netuší, co si mají o čtvrtém Matrixu vlastně myslet.

Na serveru Rotten Tomatoes, který sdružuje reakce kritiků, aktuálně svítí hodnota 70 procent pozitivních recenzí s průměrným hodnocením 6,4 bodů z 10, což film kvalitativně řadí na třetí příčku v rámci série. Zatímco první Matrix měl 88 procent pozitivních reakcí, Matrix Reloaded měl 73 procent a Matrix Revolutions drhnul bídu s pouhými 35 procenty kladných přijetí. Co kritiky na novém filmu baví a nebaví? V tom je právě ten vtip. Očividně se totiž neshodnou na přijetí samotného konceptu Lany Wachowski. Ten je prý extrémně divný, hodně sází na meta-rovinu, kdy film kritizuje Hollywood za bažení po pokračováních a frančízách. Hodně se děj prolíná s předchozími filmy, zároveň nechybí přesahy na současnou společnost i filmový byznys. Zároveň ale akce není ani vzdáleně tak dobrá jako v předchozích filmech a hlavně druhá polovina padá do stejných žánrových klišé, která film chce v první půlce kritizovat a smát se jim. Kritici, kteří z filmu nejsou nadšení, logicky trpí nejen v závěru, ale i v první polovině, která se má chovat často jako lacině vypadající skečová komedie. Spokojení diváci naopak oceňují odvahu udělat nový Matrix trochu jinak a nezabřednout hned do velkolepé mlátičky. Výsledkem je dokonalé rozkročení názorů, které rozhodně vyvolává zvědavost, jak to s tím Matrixem vlastně je. Což je vlastně... dobře?

6 855 zobrazení   82 se líbí
Netflix má nový filmový hit a opět je u toho Sandra Bullock
22.12.2021 11:00:00 | Filmové novinky