Po loňském pandemickém roce, ve kterém z důvodu pozastavení produkcí Netflix poprvé za svou existenci utratil za výrobu obsahu méně peněz než v tom předešlém, hodlá opět rozhazovat ve velkém.
29. 4. 2021 0:00 | Streaming novinky 29. 4. 2021 0:00 | Streaming novinkyKdyž Netflix minulý týden vykazoval své finanční výsledky za první čtvrtletí tohoto roku, prozradil také, jaký obnos hodlá letos utratit za obsah pro svou platformu. A bude to opět bezkonkurenční suma, kterou mu mohou ostatní streameři závidět. I když i oni sypou do svého obsahu mnohem větší částky než kdy v minulosti. Do rozšíření své knihovny totiž Netflix letos plánuje nalít 17 miliard dolarů, tedy stejnou částku, kterou měl v plánu utratit i v loňském roce. Koronavirové restrikce a nejrůznější pandemická opatření ovšem takový objem investic nedovolily utratit. Za rok 2020 se tak prý největšímu streamerovi podařilo udat "jen" necelých 12 miliard dolarů.
Pro srovnání, v roce 2019 Netflix utratil za obsah asi 13,9 miliard dolarů, v roce 2018 to pak bylo přibližně 12 miliard. Tento rok je ale podle Netflixu rozjetý velmi dobře a zdůrazňuje, že „i když je zavádění vakcín po celém světě velmi nerovnoměrné, jsme opět na nohou a bezpečně produkujeme na všech hlavních trzích s výjimkou Brazílie a Indie.“ Takže by v dalších letech měl streamovací gigant nabízet opět vyšší počet originálů. Pro kontext můžeme doplnit i sumy ostatních streamovacích služeb, které daly nebo plánují dát za svůj obsah. Disney chce nalít do onlinu přes 8 miliard ročně, u Amazonu utratili loni za Prime Video i hudební obsah dohromady přes 11 miliard a HBO Max prý chce utratit za obsaz mezi 2-3 miliardami a každý další rok by se měla další miliarda navíc přidat.
Je rok 2024 a v Česku už se zabydlely streamovací služby jako Netflix, Max či Voyo. Kterou z nich vybrat? Které jsou ty nejlepší a nejpopulárnější streamovací platformy v ČR? Nabízíme velký přehled všech streamingových platforem u nás.
Warneři se svou online televizí HBO Max zvolili poměrně riskantní a agresivní strategii, když se rozhodli společně uvádět kinopremiéry jak v setmělých sálech, tak na své streamovací platformě. Vyplácí se jim tato volba?
Studio Sony před dvěma týdny podepsalo exkluzivní dohodu se streamovací společností Netflix, aby o několik dnů později vyjednalo ještě lukrativnější smlouvu s konkurenčním Disneym.
Netflix zažil v loňském covidovém roce jízdu snů a připisoval si rekordní přírůstky. Ovšem v mezidobí významně narostla konkurence a protipandemická opatření navíc narušila výrobu. Vidíme začátek pádu giganta?
Stále více zpráv naznačuje, že konkurence na poli placeného online videa neustále roste a ukrajuje si z pomyslného koláče čím dál více. Netflix tak pomalu ale jistě přichází o své výsadní postavení.