Netflix na příští rok chystá uvedení levnějšího předplatného, jehož součástí budou i reklamy. Bohužel nekomfort spojený s reklamními prezentacemi nezůstane osamocen a streamer chystá další omezení.
18. 8. 2022 12:30 | Streaming novinkyVývojář Steve Moser si v mobilní aplikaci Netflixu pro iPhony všiml zajímavé informace, která jasně indikuje, že uživatelé, kteří se rozhodnou šetřit a Netflix budou mít předplacený za nejnižší cenu výměnou za reklamy, budou ochuzeni i o minimálně jednu funkci. A to docela zásadní. V kódu je totiž informace, že stahování pořadů Netflixu do vnitřního úložiště bude možné pouze s vyššími stupni předplatného. Pokud tedy budete mít levný Netflix s reklamou, už si žádný film či seriál nestáhnete do telefonu na cesty tramvají, autobusem nebo do letadla. Což v případě, že máte omezený datový tarif od operátora, je bezpochyby nepříjemnost.
Netflix na informaci zatím nereagoval, ostatně spuštění daného předplatného je zatím měsíce vzdáleno. Nejeví se však jako pravděpodobné, že by se do startu tarifu mělo něco změnit. Ostatně stejný přístup u levnějších předplatných má i konkurence. A stejně jako u konkurence typu Paramount Plus nebude podle všeho u Netflixu s reklamami možné jednotlivé spoty po určité době přeskakovat. Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že se to může zdát jako banalita, ale 60–90 vteřin dlouhé spoty kupříkladu na Paramountu jsou po chvíli užívání otravnější než reklamy na YouTube. A to na z nich na vás permanentně nekouká vlasatý rádoby marketingový hokynář. Rozhodně tedy oněch pár ušetřených dolarů nebude zrovna výhrou. Ani nemluvě o tom, že nižší tarif zcela jistě bude mít i omezenou technickou kvalitu samotného streamingu. Ostatně i dnes Netflix nabízí HD rozlišení u středního a 4k rozlišení jen u nejdražšího předplatného. Již delší dobu pak víme, že o zakomponování reklam na Netflix se postará spolupráce s gigantem Microsoft.
Zdroj: Bloomberg
Společnost Warner Bros. Discovery oznámila, jaké změny hodlá v rámci šetření a restrukturalizace v blízké budoucnosti provést. A podobně jako v Netflixu se bude hlavně propouštět.
Netflix v listopadu roku 2021 spustil v rámci streamovací služby i sekci videoher. Podle nejnovějších statistik je však herní byznys prozatím spíše průšvihem než úspěchem. Čísla hráčů jsou zoufale malá.
Dle ohlasu na sociálních sítích byla premiéra sci-fi hororu Predátor: Kořist na Disney+ a americké Hulu velkou filmovou a mediální událostí. A potvrzuje to i sám Disney, který radostně hlásí rekordní čísla.
Poslední z velkých streamovacích hráčů vypustil ven čísla a je to síla. Zatímco Netflix klesá, Peacock stagnuje a Paramount+ s HBO Max přidávají spíše menší čísla, Disney+ překonal všechna očekávání a za poslední kvartál. I díky expanzi do našeho regionu nabral 14,4 milionů nových předplatitelů. V dílčích i celkových čísel tak dohání Netflix.