Máte rádi Netflix bez reklam? Tak to pro vás máme špatnou zprávu. Podle deníku New York Times řekl Netflix svým zaměstnancům, že levnější varianta jejich platformy s reklamami by mohla dorazit do konce letošního roku. Společnost tak reaguje na prudký pokles vlastních akcií a rostoucí sílu konkurence.
19. 5. 2022 9:00 | Streaming novinkyV posledních týdnech se na internetu dost řeší „úpadek Netflixu“. Největší streamovací služba poprvé za deset let strádá. Zkraje roku 2022 totiž ztratila přibližně 200 000 svých předplatitelů z celkových 221 miliónů. Jde však o první škobrtnutí Netflixu za delší dobu. Přesto, že se cifra ztracených předplatitelů nezdá v porovnání s celkovým počtem platících uživatelů velká, nejedná se o jediné místo, kde Netflix krvácí. Dalším problémem jsou tzv. příživníci, tedy lidé, kteří za svůj účet neplatí a sdílí ho s někým platícím.
Společnost se tak rozhodla zavést opatření, aby eliminovala své ztráty. CEO Netflixu Reed Hastings koncem dubna prohlásil, že společnost je otevřená reklamám na své platformě. Toto tvrzení je poněkud překvapivé, neboť právě Hastings přidání reklam roky odmítal. Svůj krok odůvodnil následovně: „Ti z vás, kdo sledují Netflix, dobře ví, že jsem byl proti složitým reklamám a upřednostňoval jsem jednoduché předplatné. Stejně tak jsem ale příznivec toho, aby spotřebitel mohl učinit vlastní volbu. Umožnit tak uživatelům, kteří chtějí nižší cenu a nevadí jim mít na platformě reklamy, nám dává velký smysl.“
Hastings dále uvedl, že plán přinést reklamy na Netflix byl dlouhodobý a měl vznikat v příštích dvou letech. Zdá se však, že se věci poněkud zrychlily a Netflix se snaží přijít co nejrychleji na způsob, jak zastavit své krvácení na Wall Street a zastavit stále klesající akcie. Paradoxní je, že po Hastingsově prohlášení se investoři nejspíš vyděsili a akcie Netflixu poklesly o další procento.
Příživníky, kteří dlouhodobě způsobují ztrátu Netflixu, hodlá streamer řešit ve stejnou dobu jako reklamy. Ostatně v březnu letošního roku společnost prohlásila, že již rok se vymýšlí cesta, jak mohou uživatelé sdílet své účty snadno a bezpečně, ale zároveň za ně trochu víc zaplatit.
Navzdory všemu zmíněnému je Netflix stále králem na poli streamovacích služeb. Přesto společnost očekává v druhé polovině roku další ztráty. Ačkoli je zájem o streamovací služby stále větší, začátek letošního roku ukázal, že investoři, alespoň co se Netflixu týče, mají o budoucnosti této značky pochybnosti.
Zdroj: CNN
Část zaměstnanců Netflixu se před nedávnem ohradila vůči některým komediálním pořadům, které se na streamovací stanici objevily, a žádala jejich stažení. Streamovací gigant na tyto protesty důrazně zareagoval.
Českým filmům se na tuzemském Netflixu obecně daří. Nyní však mají Češi vůbec nejúspěšnější film letošního roku a ani další zástupci české kinematografie se neztratili.
Poslední z velkých streamingových hráčů oznámil svoje kvartální výsledky, a je to radostné čtení pro akcionáře Walt Disney Company. Služba Disney+ přidala za poslední 3 měsíce 8 milionů nových předplatitelů a celkově už jich má celosvětově 138 milionů. Černý Petr tak zůstává pouze Netflixu, který jako jediný z velkých hráčů v poslední době klesl.
Sdílením hesla se vždy vystavujeme riziku. Navzdory této skutečnosti je sdílení hesel ke streamovacím službám, jako je Netflix, zcela běžné. Společnost Beyond Identity proto udělala průzkum mezi tisícovkou Američanů, kterých se ptala právě na to, zda své účty sdílí s někým dalším.