Netflix konečně oznámil, jakého zvolil partnera pro chystané zahrnutí reklam na streamovací službě. Analytici jsou ale na pochybách a dokonce poukazují na možný tajný plán v podobě prodeje.
© Netflix
Zdroj: Yahoo Finance
Netflix v uplynulých týdnech zvažoval různé partnery pro svůj budoucí tarif, který má nabídnout levnější předplatné výměnou za reklamy pro ty předplatitele, kteří mají hlouběji do kapsy. A nyní už konečně víme, koho si vybral. Vítězem kupodivu není Google, ale Microsoft, což mezi některými analytiky vyvolalo docela zajímavé úvahy o tom, co může podobné spojení sil přinést do budoucna. Analytici z Goldman Sachs rozeslali klientům zprávu, že Netflix nadále hodlá hledat cesty na nyní již značně komplikovaném trhu. Ostatně konkurence je veliká a problémem je bezpochyby i nastupující spotřebitelská recese.
Netflix má navíc již v týdnu přinést další kvartální výsledky a Eric Sheridan z Goldman Sachs se domnívá, že zprávy pro akcionáře nebudou pozitivní. Ostatně Netflix již při oznamování posledních výsledků předpokládal, že během druhého kvartálu přijde až o 2 miliony předplatitelů. Aktuálně jsou jeho akcie na nejhorší hodnotě za posledních 5 let. Analytiky rovněž zaráží načasování tohoto partnerství, které se podle nich odrazí i v pozdějším nasazení levnějšího tarifu. Netflix plánoval spuštění již koncem letošního roku, analytička Laura Martin však očekává, že s Microsoftem se nepodaří vše technicky připravit dříve než v třetím kvartálu roku 2023. Martin pak přišla se zajímavým podezřením.
Domnívá se totiž, že pro spolupráci s Microsoftem hrál u Netflixu výraznou roli fakt, že se jedná o silnou společnost s velkým kapitálem, která by byla schopná streamovacího obra v budoucnosti i pohltit. Podle Martin Netflix mohl tímto krokem učinit k Microsoftu první vstřícný krok a jakmile společnost přežvýká svou nedávnou velkou akvizici herní společnosti Activision, mohla by svůj zrak obrátit právě k Netflixu. Ostatně nákup v hodnotě 100 miliard dolarů by pro Microsoft nebyl příliš velkým problémem a jak víme, dlouhodobě se snaží vytvořit jednu platformu, která by byla zábavním centrem nejen pro hráče, ale i širokou rodinu. Vlastní streamovací služba by tak byla racionálním krokem. I když při pohledu na konkurenci i docela riskantním.
⏰ 17. 7. 2022 🧑💼 Petr Semecký 🩶 22 📰 Streaming novinky
Nech si každý pátek podvečer zdarma doručit do svého inboxu náš nový newsletter s filmovými tipy, trailery či novinkami. Jdu na to!
Další: Novinky · České · Tipy · Data · Kvízy · Trailery · Rozhovory · Vše