Netflix konečně oznámil, jakého zvolil partnera pro chystané zahrnutí reklam na streamovací službě. Analytici jsou ale na pochybách a dokonce poukazují na možný tajný plán v podobě prodeje.
17. 7. 2022 9:00 | Streaming novinkyNetflix v uplynulých týdnech zvažoval různé partnery pro svůj budoucí tarif, který má nabídnout levnější předplatné výměnou za reklamy pro ty předplatitele, kteří mají hlouběji do kapsy. A nyní už konečně víme, koho si vybral. Vítězem kupodivu není Google, ale Microsoft, což mezi některými analytiky vyvolalo docela zajímavé úvahy o tom, co může podobné spojení sil přinést do budoucna. Analytici z Goldman Sachs rozeslali klientům zprávu, že Netflix nadále hodlá hledat cesty na nyní již značně komplikovaném trhu. Ostatně konkurence je veliká a problémem je bezpochyby i nastupující spotřebitelská recese.
Netflix má navíc již v týdnu přinést další kvartální výsledky a Eric Sheridan z Goldman Sachs se domnívá, že zprávy pro akcionáře nebudou pozitivní. Ostatně Netflix již při oznamování posledních výsledků předpokládal, že během druhého kvartálu přijde až o 2 miliony předplatitelů. Aktuálně jsou jeho akcie na nejhorší hodnotě za posledních 5 let. Analytiky rovněž zaráží načasování tohoto partnerství, které se podle nich odrazí i v pozdějším nasazení levnějšího tarifu. Netflix plánoval spuštění již koncem letošního roku, analytička Laura Martin však očekává, že s Microsoftem se nepodaří vše technicky připravit dříve než v třetím kvartálu roku 2023. Martin pak přišla se zajímavým podezřením.
Domnívá se totiž, že pro spolupráci s Microsoftem hrál u Netflixu výraznou roli fakt, že se jedná o silnou společnost s velkým kapitálem, která by byla schopná streamovacího obra v budoucnosti i pohltit. Podle Martin Netflix mohl tímto krokem učinit k Microsoftu první vstřícný krok a jakmile společnost přežvýká svou nedávnou velkou akvizici herní společnosti Activision, mohla by svůj zrak obrátit právě k Netflixu. Ostatně nákup v hodnotě 100 miliard dolarů by pro Microsoft nebyl příliš velkým problémem a jak víme, dlouhodobě se snaží vytvořit jednu platformu, která by byla zábavním centrem nejen pro hráče, ale i širokou rodinu. Vlastní streamovací služba by tak byla racionálním krokem. I když při pohledu na konkurenci i docela riskantním.
Zdroj: Yahoo Finance
Stranger Things pokračují ve své krasojízdě mezi anglicky mluvenými seriály na Netflixu. Jenže streamovací gigant chce pro seriál ještě větší slávu, a tak tahá z rukávu poněkud podvodný trumf.
Svět streamingu tento týden beze sporu ovládla streamovací stanice HBO Max se svými restrukturalizačními plány, které mnohé filmaře i diváky nemile překvapily. Nyní tato internetová televize oznámila pozastavení svého vstupu do Francie i dalších zemí.
I když v interních statistikách Netflixu Stranger Things stále není králem sledovanosti, z dat agentury Nielsen je jasné, že v USA se tomuto hororovému sci-fi zdaleka nic nevyrovná.
Celosvětová restrukturalizace HBO bohužel bude mít silné dopady i na český filmový průmysl. Oceňovaná kabelová televize a streamovací služba totiž přestane tvořit vlastní tuzemské seriály.