Netflix ve vybraných zemích spustil svou levnější variantu předplatného, která výměnou za nižší pravidelné platby zahrnuje reklamy. Uživatelé se však musí smířit s absencí řady titulů a také nekonzistentním zjevováním samotných reklamních spotů.
8. 11. 2022 15:20 | Streaming novinkyNetflix minulý týden konečně spustil v USA a vybraných zemích Evropy a zbytku světa svůj dlouho očekávaný plán předplatného, který uživatele vyjde na necelých 7 dolarů. Výměnou za slevu však Netflix spouští před či uprostřed přehrávání reklamní spoty, které mu mají přinést nový zdroj financí. Podle prvních reakcí diváků se však zdá, že se spuštění neobešlo bez problémů. U jednotlivých titulů totiž není zobrazování reklamy jasně dané a různé filmy a seriály nabízí odlišné reklamní sloty. Zároveň pak některé diváky překvapilo, že v nabídce chybí mnohé tituly Netflixu, které jsou obecně brané jako jeho originály.
Odlišnosti v zobrazování reklam detailně popsal magazín Verge, podle kterého se například u seriálů jako Zpátky do školy či Show Jerryho Seinfelda žádné reklamy nezobrazily, stejně jako u filmu Spider-Man. U tří nejmenovaných filmů od Netflixu se zase spoty objevily pouze na začátku přehrávání, zatímco snímek Bláznivá, zatracená láska měl reklamu na začátku i uprostřed. Magazín Deadline si pak blíže posvítil na na tituly, které v nabídce Netflixu s reklamou chybí. Respektive v nabídce je najdete, ale pod zámečkem s označením, že v daném tarifu není z licenčních důvodů přehrávání umožněno.
© NetflixNetflix už dříve ve svých prohlášeních tuto komplikaci zmiňoval. Řada smluv totiž streamerovi neumožňuje využívat obsah na službě v případě, že jeho přehrávání bude doplněno reklamou. Netflix tudíž neměl jinou možnost a mnohé převzaté, přejaté a licencované tituly nemůže v nejnižším tarifu divákům nabídnout. Pro řadu diváků je ovšem zarážející, že tato skutečnost zahrnuje i zdánlivě netflixovské tituly jako Cobra Kai, Koruna nebo Peaky Blinders – Gangy z Birminghamu. Jenže ty patří právě mezi zmíněné koprodukční či přejaté tituly. Cobra Kai kupříkladu spadá pod Sony, Peaky Blinders zase pod BBC. V zahraniční nabídce Netflixu dále spořiví diváci nenajdou třeba seriály Perníkový táta, Nová holka či Arrested Development. Z hlediska filmů je pak za zámečkem například bondovský megahit Skyfall.
Potvrzuje se tak, že s reklamním tarifem na Netflixu to nebude úplně jednoduché. Ačkoli se dá ve snaze ušetřit smířit s tím, že budete mít před seriálem či filmem přehrávanou reklamu, asi nikomu není příjemné, když po zaplacení zjistí, že jeho oblíbený seriál najednou není v levnějším tarifu dostupný. Ani nemluvě o tom, že nikdo z běžných uživatelů nechce předem zjišťovat, který seriál je koprodukční či přejatý. Uvidíme, jak se bude situace dál vyvíjet. Netflix ale v případě úspěšnosti nového tarifu hodlá svou nabídku s reklamou rozšířit i ve zbytku světa. A finanční odborníci odhadují, že si tak ve finále přijde na pořádné peníze.
Zdroj: Gamerant
Netflix do letošního roku nevkročil nejšťastnější nohou a zaznamenal pokles svých předplatitelů. Ačkoli ztráty nebyly až tak bolestivé, společnost se rozhodla bránit novým typem předplatného s reklamou. Ten nyní zavádí v USA, Pacifiku a vybraných evropských zemích.
Streamovací služba SkyShowtime patří mezi poslední velké streamovací služby, které mají šanci zacloumat postavením Netflixu na trhu. Po zahájení aktivit v Evropě v letošním roce expanze pokračuje během podzimu. Češi se pak mohou těšit již v roce 2023.
Hned tři velcí streamovací hráči reportovali poslední týden kvartální výsledky. Dařilo se HBO Max, Paramount+ či Peacock dohánět Netflix či Disney+? Podle čísel předplatitelů ano, ale před všemi hráči leží mnohem větší výzva - ziskovost.
Je to jen pár dní, co společnost Apple nepotěšila své zákazníky nepříliš podařeným line-upem svých nových tabletů a nyní přidává ránu i zákazníkům ze světa streamingu. Ačkoli se službě Apple TV+ zatím moc nedaří Netflixu a spol. konkurovat, s okamžitou platností dochází k obřímu skoku v její ceně.