Předplatitelé Netflixu dostali v posledních dnech od streamera zprávu, v níž představuje novou funkci převádění profilů. Ta je klíčovou součástí snahy Netflixu zpeněžit sdílení účtů.
24. 10. 2022 15:20 | Streaming novinkyVypadá to, že oblíbená praxe sdílení účtů mezi uživateli mimo jednu domácnost, k níž se Netflix stavěl po dlouhé roky poměrně laxně, bude brzy minulostí. Streamovací společnost totiž potvrdila, že začátkem příštího roku začne účtovat poplatky za sdílení hesel a zavede systém, který k vašemu tarifu připočte poplatky za podúčty „dalších členů“, pokud vaše členství využívají lidé mimo vaši domácnost. Netflix zatím neupřesnil cenu těchto nových poplatků, avšak napovědět nám mohou data z několika jihoamerických zemí, kde probíhá testování. Za každého dalšího člena tam streamer účtuje poplatek v hodnotě zhruba jedné čtvrtiny ceny standardního tarifu Netflixu, což by v Česku odpovídalo přibližně 60 korunám. To, že Netflix nelení a celý proces směřuje rychle kupředu, naznačil i email předplatitelům, který většině zákazníků v posledních dnech dorazil.
Ten představil novou funkci „převádění profilů“, která umožňuje, aby profil vytvořený na sdíleném účtu Netflix přenesl s jeho historií sledování a doporučeními na nový, nezávislý účet. Tento nový účet pak může být přidán k předplatnému Standard nebo Premium někoho jiného. Jak jsme mohli vidět na testovaných uživatelích v Chile, Kostarice a Peru, právě tato funkce je klíčová k eliminaci sdílených účtů. Akcionáři Netflixu totiž poměrně jasně naznačili, že doba honu na nové předplatitele je pryč a že je mnohem více zajímá, jak dokáže platforma generovat zisk. Kromě snah o eliminaci sdílených účtů, šetření a nevrhání se bezhlavě do monstrózních projektů či zavedení nového reklamního tarifu už od příštího roku nebudeme od Netflixu dostávat předpovědi o nárůstu nových předplatitelů. Konkurence bude určitě bedlivě sledovat, jak Netflix s tímto poměrně radikálním krokem, který má potenciál mnoho předplatitelů rozzuřit, uspěje.
Zdroj: CNET
Producent Ryan Murphy dělá Netflixu určitě radost. Prakticky každý jeho titul se může pyšnit vysokou sledovaností a značným mediálním zájmem. Nová minisérie Monstrum: Příběh Jeffreyho Dahmera navíc dokázala přepsat netflixovské tabulky sledovanosti.
Hned po kvartálních výsledcích Netflixu tu máme zajímavá čísla za aktuální období také od televize Nova. Ta reportuje více než 400 000 předplatitelů své služby Voyo za Česko a Slovensko dohromady. Upevňuje tak pozici jasné dvojky na trhu a stále se nezbavuje svého cíle být jednoho dne jedničkou.
Streamovací obr Netflix odhalil výsledky za třetí kvartál a spolu s nimi i velkou spokojenost. Po dvou nepříliš úspěšných čtvrtletích jdou počty předplatitelů konečně nahoru. Netflix přesto chystá další razantní změny nejen na své platformě, ale i ve vztahu k byznysu.
Na počátku listopadu nabídne Netflix pro své zákazníky slíbený reklamní tarif. Streamer prozradil jeho cenu i to, kde všude bude toto nové předplatné dostupné.