Hned tři velcí streamovací hráči reportovali poslední týden kvartální výsledky. Dařilo se HBO Max, Paramount+ či Peacock dohánět Netflix či Disney+? Podle čísel předplatitelů ano, ale před všemi hráči leží mnohem větší výzva - ziskovost.
4. 11. 2022 11:20 | Streaming novinkyJako první svoje oficiální výsledky reportoval už před dvěma týdny Netflix a jak se zdá, oklepal se z krize, která ho postihla začátkem roku. Může se pyšnit 223 milióny předplatitelů po celém světě a i když už neroste jako dříve, má relativně zdravou finanční kondici. Tento čtvrtek, 3. listopadu, navíc spouští v prvních zemích levnější předplatné s reklamami a může tak už před koncem roku sázet nejen na dravý růst, ale i nový zdroj příjmů. Předplatné s reklamami stojí v USA cca 7 dolarů a kromě snížené kvality (SD) či nemožnosti stahovat filmy do offline módu se potvrdily i dohady, že budou chybět vybrané tituly. Kdo se tedy aktuálně upsal v USA k nejlevnějšími reklamnímu tarifu, neužije si několik přejatých (Breaking Bad, Peaky Blinders), převzatých (Arrested Development, Cobra Kai) či koprodukčních titulů kam se třeba počítá i Koruna či Domek z karet.
© NetflixTrochu pod radarem vyšly výsledky Peacocku. To je dané tím, že je majitel, telekomunikační obr Comcast, oznámil spíše mezi řečí už na začátku října prostřednictvím šéfa mediální sekce NBCUniversal. Podle všeho má po slabém druhém čtvrtletí Peacock opět nakročeno k lepším zítřkům, za třetí čtvrtletí totiž přibyly 2 miliony předplatitelů, celkově jsme zhruba na 15 milionech. To vypadá oproti ostatním hráčům jako drobné, ale nezapomínejme, že Peacock má od začátku svoji verzi zdarma s reklamami (a v ní celkem 30 miliónů aktivních uživatelů) a je jako samostatná služba nabízen víceméně jen v USA. V několika dalších evropských zemích (Británie, Německo, Itálie) je nabízen jako bonus v případě sesterské kabelové služby Sky. NBCUniversal si také pochvaluje převzetí svých televizních titulů z Hulu (kde Comcast dokončuje odevzdání svého podílu Disney) právě na Peacock. I tak ovšem bude mít v roce 2022 jako streamovací služba šílenou ztrátu 2,5 miliardy dolarů.
Tím se oslím můstkem dostáváme k Paramountu. Jeho služba Paramount+ reportuje za třetí čtvrtletí nárůst 4,6 miliónů nových účtů a celkově má už 46 miliónů. I Paramount+ je nabízen právě v rámci spolupráce s Universalem zákazníkům Sky v Británii či Itálii, podle všeho ale roste i v dalších zemí od USA přes Latinskou Ameriku. Je to však růst, který je hnán větší investicí do obsahu, což zvyšuje náklady a snižuje zisk, za což celou skupinu Paramount Global investoři hned na trhu potrestali výprodejem akcií.
© HBO MaxA nakonec tu máme HBO Max, respektive čísla spojených služeb Warner Bros Discovery. Ty ke konci září hlásí 94,9 miliónů předplatitelů, o 2,8 miliónů více než na konci června, odhadem cca 80 miliónů připadá na HBO Max, zbytek je Discovery+. Tady je důvod úspěchu jasný, Rod draka byl nejdiskutovanějším seriálem posledních týdnů. Akcionáři ale podle všeho nejsou úplně nadšeni, jednak se čekalo více než 3 miliony a pak tu máme opět problém financí. Od spojení Warner Media a Discovery se ukrajují výdaje na všech frontách, ale pořád to nestačí, jen za třetí čtvrtletí má společnost ztrátu 2,3 miliard dolarů. A šéf David Zaslav se nechal slyšet, že v nejbližším období se bude osekávat dál a to zhruba v objemu 3,5 miliardy dolarů. Jen připomínáme, že HBO Max zcela zastavilo další expanzi a jedinou novinkou, kterou chystá, je společná a zatím stále nepojmenovaná platforma, která startuje příští rok v USA.
© FlixPatrolPoslední z velkých hráčů, Disney, oznámí své výsledky příští týden. Třetí narozeniny Disney+ by měl opět korunovat nárůst, největší novinkou tak bude spuštění levnější verze s reklamami. Tam ho ale o týden předběhl v přímém souboji už výše zmíněný Netflix.
Zdroj: Variety
166 zobrazeníJe to jen pár dní, co společnost Apple nepotěšila své zákazníky nepříliš podařeným line-upem svých nových tabletů a nyní přidává ránu i zákazníkům ze světa streamingu. Ačkoli se službě Apple TV+ zatím moc nedaří Netflixu a spol. konkurovat, s okamžitou platností dochází k obřímu skoku v její ceně.
Předplatitelé Netflixu dostali v posledních dnech od streamera zprávu, v níž představuje novou funkci převádění profilů. Ta je klíčovou součástí snahy Netflixu zpeněžit sdílení účtů.
Producent Ryan Murphy dělá Netflixu určitě radost. Prakticky každý jeho titul se může pyšnit vysokou sledovaností a značným mediálním zájmem. Nová minisérie Monstrum: Příběh Jeffreyho Dahmera navíc dokázala přepsat netflixovské tabulky sledovanosti.
Hned po kvartálních výsledcích Netflixu tu máme zajímavá čísla za aktuální období také od televize Nova. Ta reportuje více než 400 000 předplatitelů své služby Voyo za Česko a Slovensko dohromady. Upevňuje tak pozici jasné dvojky na trhu a stále se nezbavuje svého cíle být jednoho dne jedničkou.