Netflix si zařazení předplatného s reklamou na zahraničních trzích chválí a čísla aktivních uživatelů ukazují, že šlo o správnou volbu. Ty nejvěrnější seriálové diváky chce navíc streamer odměňovat navzdory tomu, že platí nejlevnější předplatné.
5. 11. 2023 16:00 | Streaming novinkyZatímco ještě v květnu Netflix oznamoval 5 milionů aktivních uživatelů, kteří si začali předplácet nejlevnější variantu služby s reklamními vstupy, nyní jich má již 15 milionů, což je za pouhý půlrok velmi slušný skok, který potvrzuje, že rozhodnutí streamovacího obra jít naproti reklamě bylo správnou volbou. Netflix sice prozatím nenabízí variantu s reklamou v Česku, je však vcelku jasné, že se jí dříve či později dočkáme. A Netflix nyní přišel s odměnou pro diváky, kteří sice platí nejlevnější reklamní tarif, obsahu na streamovací službě ale věnují spoustu svého volného času.
Netflix totiž oznámil, že u předplatitelů, kteří tzv. bingwatchují, tedy maratónsky nakoukávají více epizod za sebou, chystá odměnu v podobě epizod, které se bez reklamy zcela obejdou. Přesněji pokud předplatitelé reklamního tarifu od příštího roku zhlédnou najednou tři epizody, čtvrtou si budou moci přehrát bez reklamních pauz. Tato odměna má vést k ještě většímu připoutání diváků k obrazovkách, ostatně u hodinových epizod byste strávili před televizí 4 hodiny v kuse a to by vypadalo v interních statistikách streamera nepochybně moc hezky.
Připomeňme, že v USA se předplatné Netflixu pohybuje mezi 7 a 23 dolary. 7 dolarů stojí standardních předplatné s reklamou, následuje tarif Basic (bez HD) za 12 dolarů, tarif Standard za 15,5 dolarů (HD) a poté tarif Premium (4K) za 23 dolarů. V Česku zatím stále existují pouze tři tarify a všechny jsou bez reklam. Basic (HD - 720p) za 199 Kč, Standard (Full HD - 1080p) za 259 Kč a Premium (4K a HDR) za 319 Kč.
Zdroj: The Verge / Netflix
V aktuálním čísle časopisu Forbes se rozpovídal šéf Novy o tom, jaké jsou aktuální výsledky streamovací platformy Voyo. A ukazuje se, že se daří držet zběsilý růst posledních měsíců. V Česku a na Slovensku si službu předplácí už 650 tisíc lidí.
Disney pokračuje ve své snaze přihrát si do kapsy více peněz z předplatného. I v Česku tak zdražuje o desítky korun. Cena nejprve zasáhne nové předplatitele, pro stávající uživatele služba podraží v prosinci.
Loni v říjnu streamovací služba Apple TV+ poprvé skočila ze své zaváděcí startovací ceny na dnešních 7 dolarů v USA či 199 Kč v Česku. Na výročí si pro předplatitele z vybraných zemí připravila další nepříjemné překvapení v podobě dalšího zdražení. Co za tím stojí a co platformu čeká do budoucna?
Komplikovaná ekonomická situace v mnoha zemích, zamezování sdílení účtů, zavádění reklam či možné zdražení předplatného. Nic z těchto obav se nepromítlo do výsledků největšího streamovacího hráče světa. Dál vládne žebříčkům předplatitelů a nevypadá to, že by měl zpomalit.