Netflixu sice stále stoupají předplatitelé, již dávno ale není originální obsah jeho největším lákadlem. Podle nejnovějšího průzkumu agentury Digital i obecná míra hitovosti původních titulů streamovacího giganta značně klesá.
© Netflix
Zdroj: IndieWire / FlixPatrol
V loňském roce provedla digitální agentura průzkum celkových úspěchů původních titulů Netflixu, přičemž hitem britská firma rozumí film nebo seriál, který sledovalo alespoň 30 procent předplatitelů Netflixu v Severní Americe, Evropě a Latinské Americe. A výsledky jsou poměrně drtivé. Zatímco v roce 2022 zaznamenala streamovací jednička dvaadvacet hitů, loni to bylo pouhých deset, tedy o více než polovinu méně. Jedná se sice o poměrně vágní definici, jež nebere úplně v potaz počet premiérových titulů a vynechává velký, i když z hlediska sledovanosti poměrně specifický, asijský trh, i tak nám ale dává přibližný obrázek o tom, co si o tzv „originálkách“ alespoň v určitých regionech diváci myslí.
V roce 2022 si největší procento předplatitelů Netflixu pustilo alespoň kus seriálu Tima Burtona Wednesday, a to více než 60 %. I druhou a třetí příčku obsadily seriály, a to Monstrum: Příběh Jeffreyho Dahmera s 53 % a čtvrtá řada Stranger Things se 48 %. Do kategorie hitů se následně zařadila ještě další šestka titulů, přesto však ani je všechny nestihl šťastný osud. Ani 34 % diváků, kteří si zapnuli sci-fi seriál 1899, nedokázalo odvrátit jeho následné zrušení. Další čtrnáct filmů si též připsalo hitový status, v čele s Projektem Adam, pokračováním komediální detektivky Na nože a akčním Gray Manem.
V loňském roce si dle Digital i připsalo hitový status pouze deset titulů s katastrofickým Nech svět světem v čele. Zapnulo si ho něco málo přes 47 % diváků. Obecně se oproti předchozímu roku dařilo více filmům a méně seriálům, ale ani Netflix sám nepředstavil tolik originálních sérií mířených na širokou cílovku. Ze seriálů vévodil hitům Noční agent s 37 %. Otázkou je, co zapříčinilo pokles tzv. hitů vzhledem k nárůstu uživatelů. Odpověď možná má server Flixpatrol, který pravidelně sleduje žebříčky nejpopulárnějších snímků na streamovacích platformách. Dle výsledků totiž množství originálních titulů jako druhý díl Vyproštění, který se v žebříčku Digital i umístil až na osmém místě, či Rachel Stoneová: Sázka na Srdce, která se do „hitů“ ani neprobojovala, výrazně bodovalo v Asii a především pak v arabských zemích.
Výsledky v umístění se sice dle Digital i a Flixpatrol mohou lišit, v jednom se ale obě společnosti shodují. Netflix s odstupem času drobí své úspěchy a místo pár projektů, jejichž sledovanost se naprosto utrhne, naservíroval divákům v loňském roce větší množství solidních titulů, které ale netrhaly rekordy. Navíc, jak data z Flixpatrolu ukazují, streamovací gigant se snaží tvořit více a více globálně srozumitelného obsahu, který dokáže oslovit i jinak vkusově uzavřené asijské publikum. Což se mu s tituly jako One Piece slušně daří.
⏰ 29. 4. 2024 🧑💼 Beata Mrazíková 🩶 2 📰 Streaming novinky
Nech si každý pátek podvečer zdarma doručit do svého inboxu náš nový newsletter s filmovými tipy, trailery či novinkami. Jdu na to!
Další: Novinky · České · Tipy · Data · Kvízy · Trailery · Rozhovory · Vše