FB pixel TP pixel
Reklamy lidem nevadí. Netflix slaví úspěch nového tarifu a kopl si do konkurence © Netflix

Reklamy lidem nevadí. Netflix slaví úspěch nového tarifu a kopl si do konkurence

Netflix má za sebou akci Upfront zaměřenou na reklamní partnery. Na té nejen oznámil prodloužení několika svých seriálových hitů, ale také ukázal čísla nového tarifu s reklamou. A není to vůbec zlé.

22. 5. 2023 16:00 | Filmové novinky

Netflix spustil nový tarif předplatného s reklamou před 6 měsíci a začátek rozhodně nebyl jednoduchý. Netflix tehdy nedokázal zadavatele reklamy uspokojit a neplnil plány nastavené v kontraktech. Zdá se však, že tarif naceněný na 7 dolarů měsíčně nakonec bude úspěšný a přinese slíbené miliardy, které předvídá řada analytiků. Ostatně Netflix nemá moc na výběr, v rámci USA a Kanady již naplnil potenciál a nárůsty se pohybují jen v rámci 100 000 nových předplatitelů. Nový tarif ale dokázal v rámci 12 zemí, kde je aktuálně dostupný, přilákat za první půlrok 5 milionů nových uživatelů.

Jedná se o přírůstky z těchto zemí: Austrálie, USA, Kanady, Velké Británie, Španělska, Mexika, Jižní Koreje, Japonska, Itálie, Německa, Francie a Brazílie. Podle zveřejněných dat Netflixu se věkový průměr 70 procent členů z těchto zemí s reklamním tarifem pohybuje mezi 18 a 49 lety. Medián se nicméně pohybuje okolo 34 let. Zdá se tedy, že pro řadu nových uživatelů reklamy nejsou žádným problémem, hlavně když nemusí moc platit. Ostatně Co-CEO Greg Peters si během Upfrontu pochvaloval i engagement, který byl na úrovni tarifů bez reklamy. Předplatitelé s reklamou tudíž nepatří mezi takzvané mrtvé diváky, kteří by si Netflix sice předplatili, ale nesledovali by ho. To by Netflixu škodilo, protože ten potřebuje vykazovat počty zhlédnutých minut reklam obchodním partnerům.

Neprobádaný segment

Druhý Co-CEO společnosti Ted Sarandos přitom vysvětlil, že Netflix dříve o reklamu neměl zájem, protože potřeboval rychle růst a toho se nejlépe dosahuje přímočarostí a jednoduchostí. Reklamy však v tuto chvíli nabízí zcela neprobádaný segment, který už Netflix nedokáže déle ignorovat. Ostatně k reklamám hodlá přistupovat kreativně a nechce jen přehrávat krátké spoty před spuštěním daného pořadu. Netflix je nově schopný garantovat zadavatelům uvedení reklamy před tituly v TOP 10 nejsledovanějších pořadů, problémem není ani sponzoring určitých filmů či seriálů anebo celých kategorií. To se může hodit hlavně během různých sezónních akcí. Například během Velikonoc či Vánoc, kdy si firmy mohou zaplatit podporu například segmentu svátečních titulů.

Co-CEO Greg Peters solidních čísel tarifu s reklamou, ale i celkového počtu předplatitelů služby samozřejmě musel využít i k rýpnutí si do konkurence v podobě (HBO) Max. Ta používá tagline „The One to Watch“, jak ale Peters zmínil, abyste byli takzvaně „ten, kterého musíte sledovat“, musíte být tím, „kterého všichni skutečně sledují“. To podle Peterse Netflix beze zbytku splňuje a tudíž je nejlepším partnerem pro zadavatele reklamních spotů. Ostatně úspěšnost svých projektů Netflix podtrhnul i oznámením prodloužení dvou seriálových hitů. Třetí řady se dočká Ginny a Georgia a rovněž vztahovka Virgin River. Tahounem podzimu pak má být seriálová novinka Shawna Levyho z druhé světové války Jsou světla, která nevidíme. Oznámení Netflixu je nicméně dobré posuzovat s chladnou hlavou. Služba rovněž řadu projektů v posledních měsících zrušila a je zcela logické, že před zadavateli vytahuje především to nejúspěšnější ze současnosti a nejslibnější do budoucího vývoje.

Zdroj: Deadline

 4 257 zobrazení   162 se líbí
Petr Semecký
Stresem prorostlý workoholik, který jednou rukou analyzuje festivalový art, druhou chystá preview nejžhavějšího blockbusteru a nohama sepisuje seznamy filmů a seriálů, které musí ve volném čase konečně „bingvočnout“. Milovník dobrého jídla, půlmaratonec, technologický nadšenec a sběratel všeho možného.
Disney Plus šetří: Smaže a rozprodá přes 50 filmů a seriálů, chystá zdražování
Disney Plus šetří: Smaže a rozprodá přes 50 filmů a seriálů, chystá zdražování
21.05.2023 10:47:00 | Filmové novinky

Je to jen pár měsíců, co se do radikálního ořezávání obsahu bolestivě opřelo HBO, za což od diváků schytávalo jednu virtuální facku za druhou. Nyní je ale na řadě spořivý Disney, který reaguje na malou návratnost své streamovací služby. Ve snaze získat finanční prostředky tudíž stahuje přes 50 filmů a seriálů, které se pokusí udat jinde.

Vetřelec vs. Predátor má vlastní seriál. Disney nechce, abychom ho viděli
Vetřelec vs. Predátor má vlastní seriál. Disney nechce, abychom ho viděli
21.05.2023 9:30:00 | Filmové novinky

Série Vetřelec a Predátor patří mezi rodinné zlato dnes již bývalého hollywoodského studia 20th Century Fox, které po přejmenování na 20th Century Studios spadá pod konglomerát Disney. Ten podle všeho vlastní i zcela dokončený desetidílný seriál, kde si obávaná monstra dávají pár facek. Zřejmě ho ale nikdy neuvidíme.

Žhavý kandidát na sci-fi roku: Lidstvo ve skvostném traileru válčí s umělou inteligencí
Žhavý kandidát na sci-fi roku: Lidstvo ve skvostném traileru válčí s umělou inteligencí
19.05.2023 15:30:00 | Filmové novinky

Po sedmi letech od premiéry Rogue One: Star Wars Story uvede režisér Gareth Edwards do kin svou dobrodružnou sci-fi novinku Stvořitel s Johnem Davidem Washingtonem v hlavní roli. Dle traileru se můžeme těšit na atmosférické, napínavé a vizuálně podmanivé dílo.

Zbytečný a zdaleka nejhorší. Indiana Jones 5 je podle recenzí zklamáním roku
Zbytečný a zdaleka nejhorší. Indiana Jones 5 je podle recenzí zklamáním roku
19.05.2023 15:00:00 | Filmové novinky

Pátý a zřejmě i poslední Indiana Jones, v němž se objeví Harrison Ford, má za sebou slavnostní premiéru v Cannes. Studio Disney a produkční společnost Lucasfilm si ale zřejmě představovaly jiné přijetí. Recenze jsou totiž (pod)průměrné.