Netflix má za sebou akci Upfront zaměřenou na reklamní partnery. Na té nejen oznámil prodloužení několika svých seriálových hitů, ale také ukázal čísla nového tarifu s reklamou. A není to vůbec zlé.
Zdroj: Deadline
Netflix spustil nový tarif předplatného s reklamou před 6 měsíci a začátek rozhodně nebyl jednoduchý. Netflix tehdy nedokázal zadavatele reklamy uspokojit a neplnil plány nastavené v kontraktech. Zdá se však, že tarif naceněný na 7 dolarů měsíčně nakonec bude úspěšný a přinese slíbené miliardy, které předvídá řada analytiků. Ostatně Netflix nemá moc na výběr, v rámci USA a Kanady již naplnil potenciál a nárůsty se pohybují jen v rámci 100 000 nových předplatitelů. Nový tarif ale dokázal v rámci 12 zemí, kde je aktuálně dostupný, přilákat za první půlrok 5 milionů nových uživatelů.
Jedná se o přírůstky z těchto zemí: Austrálie, USA, Kanady, Velké Británie, Španělska, Mexika, Jižní Koreje, Japonska, Itálie, Německa, Francie a Brazílie. Podle zveřejněných dat Netflixu se věkový průměr 70 procent členů z těchto zemí s reklamním tarifem pohybuje mezi 18 a 49 lety. Medián se nicméně pohybuje okolo 34 let. Zdá se tedy, že pro řadu nových uživatelů reklamy nejsou žádným problémem, hlavně když nemusí moc platit. Ostatně Co-CEO Greg Peters si během Upfrontu pochvaloval i engagement, který byl na úrovni tarifů bez reklamy. Předplatitelé s reklamou tudíž nepatří mezi takzvané mrtvé diváky, kteří by si Netflix sice předplatili, ale nesledovali by ho. To by Netflixu škodilo, protože ten potřebuje vykazovat počty zhlédnutých minut reklam obchodním partnerům.
Druhý Co-CEO společnosti Ted Sarandos přitom vysvětlil, že Netflix dříve o reklamu neměl zájem, protože potřeboval rychle růst a toho se nejlépe dosahuje přímočarostí a jednoduchostí. Reklamy však v tuto chvíli nabízí zcela neprobádaný segment, který už Netflix nedokáže déle ignorovat. Ostatně k reklamám hodlá přistupovat kreativně a nechce jen přehrávat krátké spoty před spuštěním daného pořadu. Netflix je nově schopný garantovat zadavatelům uvedení reklamy před tituly v TOP 10 nejsledovanějších pořadů, problémem není ani sponzoring určitých filmů či seriálů anebo celých kategorií. To se může hodit hlavně během různých sezónních akcí. Například během Velikonoc či Vánoc, kdy si firmy mohou zaplatit podporu například segmentu svátečních titulů.
Co-CEO Greg Peters solidních čísel tarifu s reklamou, ale i celkového počtu předplatitelů služby samozřejmě musel využít i k rýpnutí si do konkurence v podobě (HBO) Max. Ta používá tagline „The One to Watch“, jak ale Peters zmínil, abyste byli takzvaně „ten, kterého musíte sledovat“, musíte být tím, „kterého všichni skutečně sledují“. To podle Peterse Netflix beze zbytku splňuje a tudíž je nejlepším partnerem pro zadavatele reklamních spotů. Ostatně úspěšnost svých projektů Netflix podtrhnul i oznámením prodloužení dvou seriálových hitů. Třetí řady se dočká Ginny a Georgia a rovněž vztahovka Virgin River. Tahounem podzimu pak má být seriálová novinka Shawna Levyho z druhé světové války Jsou světla, která nevidíme. Oznámení Netflixu je nicméně dobré posuzovat s chladnou hlavou. Služba rovněž řadu projektů v posledních měsících zrušila a je zcela logické, že před zadavateli vytahuje především to nejúspěšnější ze současnosti a nejslibnější do budoucího vývoje.
⏰ 22. 5. 2023 🧑💼 Petr Semecký 🩶 162 📰 Filmové novinky
Nech si každý pátek podvečer zdarma doručit do svého inboxu náš nový newsletter s filmovými tipy, trailery či novinkami. Jdu na to!
Další: Novinky · České · Tipy · Data · Kvízy · Trailery · Rozhovory · Vše