Ted Sarandos, jeden z šéfů Netflixu, se na mediálním festivalu v Kanadě rozpovídal, jak vidí budoucnost ve streamingu a jak pandemie ovlivnila divácké sledovací návyky.
15. 6. 2021 13:00 | Streaming novinky 15. 6. 2021 13:00 | Streaming novinkyBěhem loňského pandemického roku, kdy byla většina světa uvězněna doma, dokázal Netflix ke svým obrazovkám přilákat rekordní počty diváků. V prvním čtvrtletí roku 2020 si dokonce připsal ohromujících 16 milionů nových předplatitelů. Během dalších měsíců ale došlo k pozvolnému zpomalení, které kulminovalo v prvním čtvrtletí letošního roku, ve kterém si Netflix připsal pouhé 4 miliony nových zákazníků, na což trh reagoval propadem akcií. Největšímu streamerovi totiž nejen došel nový lukrativní obsah, ale navíc se výrazně navýšila konkurence, k tomu se lidé samozřejmě vracejí zpátky do práce a na domácí zábavu již zbývá méně času. Tato i další témata nakousl šéf Netflixu Ted Sarandos během videokonference na mediálním festivalu v kanadském Banffu. Jeho hlavní zpráva zněla: pomalu ale jistě dostáváme do normálu předpandemického období.
Podle posledních čísel návštěvnosti kin, je prý zřejmé, že divákům velké plátno chybělo. „Filmovým spektáklům se bude v kinech dařit velmi dobře, tak jak tomu bylo vždycky, ale exkluzivní okna pro kina budou pravděpodobně kratší“, podotkl k této otázce. U některých filmů pak může model společného uvádění online i v kinech i nadále přetrvat: „Někdy půjdou diváci do kina a někdy budou sledovat premiéry doma.“ Dále Sarandos zdůraznil, že přechod od tradiční lineární televize ke sledování online bude i nadále pokračovat a v příštích desetiletích přetvoří globální mediální průmysl. Navíc prý na americkém trhu významně vzrostla sledovanost neanglicky mluvených pořadů. Po vítězství Parazita na loňských Oscarech, se na americkém Netflixu zvýšila poptávka po korejských filmech a seriálech o 100 %. Nemožnost cestovat tak zvedla zájem o cizokrajné pořady. Na ostatních trzích se zase během pandemie výrazně zvedla sledovanost lokálních jazykových pořadů, a to až o výrazných 50 %. Jak vidno z domácích žebříčků sledovanosti, českým filmům a seriálům se na Netflixu daří a čeští diváci je s oblibou sledují. Uvidíme, jestli se tyto návyky opět vrátí k číslům před pandemií nebo jestli je tento trend již trvalý.
Je rok 2024 a v Česku už se zabydlely streamovací služby jako Netflix, Max či Voyo. Kterou z nich vybrat? Které jsou ty nejlepší a nejpopulárnější streamovací platformy v ČR? Nabízíme velký přehled všech streamingových platforem u nás.
Streamovací platforma Paramount+ myslí svůj boj na poli online televizí naprosto vážně a během týdne přidá do svého katalogu přes 1 000 titulů. Vedle toho nabídne i nový tarif pro předplatitele.
Netflix zdá se po delší době opět slušně zaskóroval. Čerstvě totiž oznámil, že prodlužuje seriál Světlo a stíny, který za prvních 28 dní vidělo přes 55 milionů uživatelů.
Premiéra speciálního dílu seriálu Přátelé s podtitulem Zase spolu se uskutečnila v den prvního výročí spuštění HBO Max. A podle prvních měření zaznamenala fenomenální sledovanost.
Netflix zveřejnil oficiální čísla sledovanosti Snyderovy Armády mrtvých. A to hned po prvním týdnu od premiéry. Je více než 70 milionů sledujících uživatelů v dnešní době dost ke spokojenosti streamovacího giganta?