Nejlepší fantasy roku! Seriálový Pán prstenů ohromil kritiky masivním zlepšením © Amazon Studios

Nejlepší fantasy roku! Seriálový Pán prstenů ohromil kritiky masivním zlepšením

Již 29. srpna má na streamovací službě Amazon Prime Video premiéru nová řada seriálu Pán prstenů: Prsteny moci. Slavnostní premiéra proběhla už před týdnem a řada kritiků již měla možnost návrat do Středozemě vidět. A zatím se recenzenti téměř jednohlasně shodují, že fantasy podle J. R. R. Tolkiena udělala obří skok kupředu a jde o nejlepší fantasy letošního roku.

Filmové novinky 28. 8. 2024 19:00 | Filmové novinky

Rod draka řadu fanoušků fantasy v letošním roce zklamal, protože hodně přešlapoval na místě. Čím dál víc bylo cítit, že tvůrci musí seriál natahovat, aby si nevystříleli všechny dračí trumfy již ve druhé řadě a nabídli HBO dostatek obsahu i do následujících let. Nyní tak přichází Pán prstenů: Prsteny moci a fanoušci Tolkienova díla se dlouho ptají, jestli se seriál dočká zlepšení oproti rozpačitě přijaté první řadě. Ta se Tolkienem inspirovala až příliš volně a řada kreativních voleb byla i pro největší nadšence do seriálu poněkud hloupoučká. Zdá se však, že se tvůrci poučili a návrat do Středozemě je ve všem lepší než úvod před dvěma roky.

Nová řada je podle kritiků mnohem více prolezlá korupcí, zlými potvorami, většimi bitvami a co je hlavní, je ve své posílené temnotě mnohem zábavnější. Zároveň Amazon opět posunul laťku zpracování výrazně nahoru a proinvestované peníze do kostýmů a kulis zužitkoval v jednu z nejkrásnějších fantasy za hodně dlouhou dobu. Samozřejmě nic není dokonalé a recenze se shodují, že některé dějové zákruty působí povrchně, stejně jako některé postavy. Zároveň ale dodávají, že Tolkienovo srdce je rozhodně v seriálu na správném místě. Rovněž je kvitováno, že je seriál velmi emocionální, intenzivní a ačkoli občas škobrtne protiřečením si, oproti první řadě jde o rozdíl ve smyslu dne a noci. To samozřejmě neznamená, že si seriál nenajde mnoho odpůrců. Seriál jim však podle názoru kritiků rozhodně tolik nenabíhá, i když si Tolkienovo dílo mnohdy opět vykládá velice volně a spíše se jen inspiruje.

Druhá řada Prstenů moci odstartovala na serveru Rotten Tomatoes, který sdružuje recenze kritiků, s 82 procenty kladných hodnocení při průměrném hodnocení 7 bodů z 10 možných. Připomeňme, že první řada měla dokonce po téměř 500 recenzích 83 procent optimistických reakcí při průměrném hodnocení 8 bodů z 10. Až čas tedy ukáže, jestli se druhá řada dostane výše, anebo se paradoxně propadne k nižšímu hodnocení, přestože má nyní seriál výrazně pozitivnější recenzentské texty. První řada nicméně čelila velké nenávisti některých diváků, ti jí na Rotten Tomatoes udělili jen 38 procent pozitivních hodnocení při průměru 2,4 z 5.

Seriálový Pán prstenů odhalil novou tvář Saurona. O novém herci nikdo nevěděl
27.08.2024 18:30:00 | Filmové novinky

Zdá se, že nová řada seriálu Pán prstenů: Prsteny moci bude plná překvapení. Amazon totiž s blížící se premiérou druhé řady začal výrazněji odkrývat karty v rámci marketingové kampaně a mimo jiné překvapil nečekaným obsazením role Saurona. Uvidíme hned několik verzí slavného padoucha.

Ježek Sonic 3 ve skvělém traileru bojuje s Keanu Reevesem. Jim Carrey má dvojroli
27.08.2024 17:30:00 | Filmové novinky

Vzpomínáte si ještě na časy, kdy vznikal první filmový Sonic a měli jsme dostat vizuálně odpudivou verzi, která by pravděpodobně zabila celou sérii v samotném zárodku? Nyní přichází již třetí díl filmové série, která se konečně dostala do stavu, kdy vypadá velkolepě, osudově a jako rodinné sci-fi zábava, kterou skutečně chtějí vidět velcí i malí.

Fenomenální návrat Kriminálky Anděl zničil konkurenci. Nejhůře si vede Prima
27.08.2024 16:45:00 | Filmové novinky

Podzimní televizní sezóna odstartovala a TV Nova neponechává nic náhodě. Nová epizoda Kriminálky Anděl si obratem uzurpovala zájem diváků a sledovanost je dokonce vyšší než minulý podzim. Největší prohru si v pondělí večer nadělila Prima, která pokračuje ve výsledcích ze slabého jara.

Konec legend Top Gearu je tady. Clarkson a spol. se dojemně loučí po 22 letech
27.08.2024 15:50:00 | Filmové novinky

Legendární moderátorské trio Jeremy Clarkson, James May a Richard Hammond se vydává na svou poslední společnou jízdu. Upoutávka k finální epizodě automobilové show The Grand Tour slibuje emotivní tečku, která fanoušky připoutá k obrazovkám.