Nový katastrofický sci-fi seriál je tady! Recenze chválí velkou vědeckou přesnost © Apple TV+

Nový katastrofický sci-fi seriál je tady! Recenze chválí velkou vědeckou přesnost

Druhou polovinu března letos na Apple TV+ ozvláštní sci-fi seriál Předzvěsti, který svým tvůrcem a zejména obsazením dává na první pohled najevo, že míří hodně vysoko. První diváci už měli možnost osmidílnou sérii z nedaleké budoucnosti vidět.

16. 3. 2023 16:30 | Streaming novinky

Globální oteplování a klimatická změna dnes patří k nejdiskutovanějším i nejkontroverznějším tématům v rámci celosvětové společenské diskuze. A scenárista Scott Z. Burns, z jehož pera pochází mimo jiné filmy Nákaza či Vedlejší účinky, se jej rozhodl pojmout z pohledu nedaleké budoucnosti, kdy už se o důsledcích oteplování planety jen nehovoří, ale jsou hrozivou součástí každodenního života lidí na celém světě.

Jak ale naznačují první reakce kritiků na Rotten Tomatoes, pomyslných výšin televizních sci-fi seriálů Předzvěsti navzdory po strop napěchované herecké soupisce zřejmě nedosáhly. Aktuální skóre pouhých 60 % pozitivních reakcí naznačuje, že bychom se měli těšit na spíš rozporuplnou podívanou, kterou s velkou pravděpodobností na bedrech ponese pár hereckých hvězd.

Ambiciózní myšlenky v nepříliš chytlavém příběhu

Kritici se sice více méně shodují, že seriál stojí za zhlédnutí, ale jedním dechem mnohdy dodávají, že seriál po celou dobu marně hledá pevnou půdu pod nohama. Dle některých tvůrci bohužel až moc zabředli do vědeckého pozadí a snahy vyvolat v divákovi pocit urgence okolo ústředního tématu (které zpracovávají skutečně důsledně), takže jim mezitím pod prsty protekl pořádný důraz na samotný příběh. Ten podle všeho bohužel nabízí velmi černobílé rozdělení na dobré a špatné postavy a v důsledku i příliš jednoduché vyústění, které se bije s tím, jak moc si tvůrci dali záležet na skutečných vědeckých podkladech. Snaha o komediální chvilky na pozadí potenciální globální katastrofy zase dle nejednoho z kritiků působí vlastně až nepatřičně.

Při vyjmenovávání hereckých hvězd v obsazení však člověk skoro neví, kde začít a bude tudíž rovněž zajímavé sledovat, kolik prostoru všichni níže jmenovaní ve výsledné stopáži dostanou. V seriálu by se měli objevit Kit Harington, Tobey Maguire, Matthew Rhys, David Schwimmer, Heather Graham, Sienna Miller, Meryl Streep, Edward Norton, Marion Cotillard, Forest Whitaker, Eiza González, Diane Lane či Keri Russell. Premiéra seriálu proběhne už 17. března na Apple TV+.

Tomáš Durčák
Dumavý samotář se zájmem o vše, co ještě neví. Původně chtěl z dlouhé chvíle jenom trochu psát o GoT, načež se z něj přes noc stal někdo, kdo už si sem musel napsat svůj medailonek. Nepohrdne dobrým filmem, seriálem, knihou, hudbou ani divadlem (zkrátka kulturní člověk každým coulem). Jako šéfredaktor už vedl pár projektů, kterým se dařilo i nedařilo, a pár lidí, kterým psaní šlo i nešlo. Jeho 46 chromozomů mu mimo jiné do vínku dalo nevypnutelný a mimořádně citlivý Grammar Nazi radar, díky kterému je sice nejlepším korektorem českého jazyka široko daleko, ale internetové diskuze bez prožití slabšího infarktu číst nemůže.
Šéf Disneyho zkritizoval Marvel. Chystá změny a inspiruje se HBO
15.03.2023 15:45:00 | Streaming novinky

Disneyho CEO Bob Iger se rozpovídal o budoucích krocích společnosti. Řeč přišla no nové Star Wars filmy i přehršel marvelovek. Iger nevynechal ani streamovací službu Hulu či svůj odchod do penze.

Sledovanost The Last of Us rozdrtila i Rod draka. Úspěšnější je jen jediný seriál
15.03.2023 15:00:00 | Streaming novinky

Seriál The Last of Us již od svého začátku předváděl působivá čísla sledovanosti, která navíc neustále rostla a vygradovala posledním dílem první řady. Počtem unikátních diváků navíc herní adaptace porazila i loňský fantasy hit Rod draka.

Avatar 2 bude konečně online. Na Disney Plus ho ale (zatím) nenajdete
13.03.2023 16:00:00 | Streaming novinky

Sci-fi blockbuster Avatar: The Way of Water řádí v kinech již 13. týden, kde si zatím stihl vydělat úžasných 2,29 miliard dolarů. Disney nyní konečně uvedl datum, kdy Cameronův biják dorazí na stream. Předplatitelé Disney+ z toho nebudou mít radost.

Disney zvažuje streamovací obchod roku. Marvel by mohl získat práva na důležité hrdiny
06.03.2023 14:55:00 | Streaming novinky

Ve finančních a mediálních kruzích v poslední době vyvstává stále častěji otázka, co si počne Disney se svou druhou streamovací platformou Hulu. Analytik Wall Streetu prý zná odpověď.