Nová velkolepá sci-fi Netflixu u kritiků narazila. Recenze Rebel Moon nešetří zklamáním © Netflix

Nová velkolepá sci-fi Netflixu u kritiků narazila. Recenze Rebel Moon nešetří zklamáním

Ačkoli první diváci novinku režiséra Zacka Snydera spíše opatrně chválili, oficiální recenze od světových kritiků mluví o vizuálně zajímavém selhání, které je sbírkou režisérových i dějových klišé. Někteří mluví jen o rozpohybovaných storyboardech, kterým chybí jakékoli propojení příběhem.

Ačkoli se před několika dny objevily první reakce na sociálních sítích, které netflixovskou novinku režiséra Zacka Snydera opatrně chválily za vizuální spektákl a akční stránku jeho sci-fi Rebel Moon, oficiální recenze jsou pro Netflix velkým zklamáním. Sice zůstává otázkou, jestli se negativní reakce nějak promítnou do sledovanosti, která by měla patřit mezi nejvyšší v letošním roce, je však jasné, že si streamer od sci-fi novinky inspirované (a původně i napsané jako) Star Wars sliboval lepší ohlasy.

Vizuálně zajímavé, ale se slabým dějem

Příběh o dívce, po které prahne proradná armáda zlé říše, proti které musí sestavit tým a nakonec ji i srazit na kolena, je podle recenzentů jen přehlídkou klišé, přičemž film maximálně vykrádá legendárních Sedm samurajů Akiry Kurosawy a také Star Wars George Lucase. Jak ale kritici upozorňují, film rozhodně nemá onu dětsky dobrodružnou optiku a místo toho se jen topí v typických řemeslných kejklích režiséra. Pokud tedy milujete Snyderovy fetišistické zpomalovačky, velkou trikovou akci a divoké akční souboje, rozhodně si máte přijít na své. Zásadní problém je však podle skoro každé recenze s příběhem, který je neskutečně prázdným derivátem a v první části tohoto sci-fi dvojfilmu má problém zaujmout postavami a světem, o nichž vypráví. Charles Bramesco například uvádí, že si Snyder plete expozici za budování světa, což vede k tomu, že divák není jeho příběhem vtažen, ale spíše unaven. Clarisse Loughrey z deníku Independent dodává, že film obsahuje všechny nejhorší Snyderovy tendence, když se jedná o vizuální čurbes, který se snaží na sílu šokovat a řídí se pouze tím, co by mohlo vypadat dobře v traileru.

Se Snyderovým problémem ohledně vypravěčství souhlasí i další kritici. David Ehrlich z magazínu IndieWire film označil za sled milionů storyboardů, které nemají nic, co by je vzájemně pojilo. Spokojen nebyl ani German Lussier z io9, jemuž vadí, že ačkoli je film krásný a očividně zručně udělaný a uspokojivý ke koukání, nezanechá ve vás téměř nic. Tuto tezi potvrzuje i Valerie Complex z Deadline, která už si sama připadá jako rozbitá deska, když u dalšího Snyderova filmu musí psát o stejných problémech. Tedy solidních produkčních hodnotách utopených v rozbředlém a přihlouplém vyprávění. Po 42 recenzích má snímek Rebel Moon: První část - Zrozená z ohně na Rotten Tomatoes 24 procent spokojených ohlasů s hrůzným průměrným hodnocením 4,1 z 10. Diváckých reakcí zatím není mnoho a průměrné hodnocení je zde 3,7 z 5 při 71 procentech spokojených reakcích. Obecně se i kritici shodují, že spokojení budou především fanoušci režiséra, kteří ho bránili i u projektů jako Batman v Superman: Úsvit spravedlnosti nebo Liga spravedlnosti Zacka Snydera. Snímek dorazí na Netflix již 22. prosince v 4:00 (premiéra v USA je totiž již 21. prosince), na druhou část s podtitulem Jizvonoška si pak budeme muset počkat do 19. dubna 2024.

Zdroj: Rotten Tomatoes / Netflix

Predátor původně vypadal jako ještěrka s kachní hlavou. Směšné monstrum naštěstí zahodili
17.12.2023 10:00:00 | Filmové novinky

Není žádným tajemstvím, že si ve filmu Predátor z roku 1987 měl zahrát také herec Jean-Claude Van Damme. Herec byl ale z natáčení nakonec vyhozen a nahrazen Kevinem P. Hallem. Dnes si každý pod vesmírným lovcem představíme konkrétní monstrum. Původní Van Dammův predátor ale vypadal velmi odlišně.

Jako Pán prstenů pod vodou. Trailer Aquamana 2 láká na velkolepou fantasy
15.12.2023 17:00:00 | Filmové novinky

Studio Warner Bros. eskaluje kampaň na rozlučku Jasona Momoy s rolí Arthura Curryho a profiluje Aquamana 2 jako velkolepou fantasy jízdu, která mnohdy připomene Pána prstenů, kdyby se odehrával pod vodou. Trojzubce se drtí, přiblblé hlášky padají a vše je ještě větší než posledně.

Zapomeňte na Wednesday. Hvězda Netflixu se v traileru mění na neodolatelnou svůdnici
15.12.2023 16:00:00 | Filmové novinky

Jenna Ortega se za uplynulý rok stala díky seriálu Wednesday globální hvězdou, jejíž slávu se snaží vytěžit každý logicky uvažující producent. Pomohla nakopnout tržby hororovému Vřískotu, natočila nového Beetlejuice a brzy se vrátí znovu jako Wednesday. A mezitím se stihla proměnit na umanutou svůdnici.

Nejdrsnější seriálový hrdina se vrací. Pokračování Reachera sbírá skvělé recenze
15.12.2023 9:00:00 | Filmové novinky

Výborné akční krimi Jack Reacher se loni překvapivě zařadilo mezi nejsledovanější seriály služby Prime Video od Amazonu. Druhá řada, která právě vychází, je podle prvních recenzí ještě lepší.