První recenze nového Spider-Mana: Na tohle prostě nejste připravení! © Marvel Studios

První recenze nového Spider-Mana: Na tohle prostě nejste připravení!

Nejočekávanější blockbuster letošních Vánoc se nezadržitelně blíží do kin a už teď můžeme prozradit, že fanoušky čeká v kinech neskutečná jízda. Marvel doručil i to, co ani neslíbil.

Recenze

O novém Spider-Manovi s podtitulem Spider-Man: Bez domova se v uplynulých měsících namluvila a napsala spousta věcí. Tou nejlepší metodou však bylo posečkat, vrazit si do zornic předchozí díly a doufat, že Marvel skutečně doručí multivesmírnou pavoučí jízdu, ve které možná dorazí i předchozí Pavoučí muži v podání Andrew Garfielda a Tobeyho Maguira, případně další hrdinové, o nichž Marvel odmítal před premiérou mluvit. A ne, nebudeme vám teď říkat, jestli ve filmu jsou, či nikoliv. Můžeme vám ale říct, že filmoví kritici, kteří měli možnost film vidět, jásají, a my jsme mezi nimi. Na serveru Rotten Tomatoes v tuto chvíli svítí 45 recenzí od zámořských kritiků a všechny jsou pozitivní. Spider-Man si tak prozatím odnáší stoprocentní hodnocení v pozitivních reakcích, přičemž průměrné hodnocení je 8,1 z 10 možných bodů.

Unisono přitom zaznívá chvála na Marvel a režiséra Jona Wattse, který dokázal spolu se scenáristy vysoustružit velkolepý blockbuster, který v trailerech ukázal překvapivě velmi málo a to nejlepší si skutečně nechává až do kina. Důraz je podle recenzentů kladen nejen ne spektákl, ale i na emoce, přičemž řada recenzí zmiňuje pružnost komiksového giganta namíchat ambiciózní eskapistický koktejl, aniž by chuť ujížděla nepožadovaným směrem. Řada kritiků rovněž dodává, že má film našlápnuto být nejlepším Spider-Manem vůbec a Tom Holland za sebou má trilogii, jejíž odkaz je v rámci blockbusterové mašinérie nesmazatelný. Dokonce někteří doporučují odejít na vrcholu. Zmiňována je i touha vidět film při odchodu z kina znovu, neboť je permanentně zábavný a plný detailů pro fanoušky, které bude bavit film rozebírat na mikrosoučástky.

Čeští recenzenti měli možnost vidět film dnes dopoledne a za Filmtoro můžeme říct pouze to, abyste si nic nezjišťovali a kupovali si lístky na první možné představení. Úroveň spoilerů po představení bude totiž nepředstavitelná. Marvel skutečně doručil, co slíbil, a dokonce i to, co ani nesliboval. Co vypadalo jen jako akční střet s předchozími padouchy v rámci sérií od Sony se přerodilo v nesmírně odvážný a scenáristicky vyvážený kus mainstreamové zábavy, který vás odrovná, ať už od něj očekáváte cokoli. Fungují dokonale nejen veškeří padouši, ale i všechny postavy spolu s hlavním hrdinou, emoce jsou na nejvyšší možné úrovni a zadržovat slzy dojetí a nadšení v podstatě nelze zhruba od prvních třetiny filmu. Jon Watts a spol. totiž neustále přichází s něčím, co vás dostane do kolem a u čeho si řeknete pověstné wow. Ať už jsou to vizuální hrátky s multivesmírem, anebo samotné dno, na které si Peter musí po svém odhalení identity sáhnout. Posledních zhruba 90 minut je v podstatě vrcholem toho, co Marvel zatím dokázal. A pokud jste byli mezi těmi, kteří tleskali finále Avengers: Endgame, připravte se na další z podobných zážitků. Neskutečná poklona Marvelu za film, o kterém je radost psát, mluvit a žít jím i po projekci. A samozřejmě neodcházejte z kina do konce titulů. Především poslední dáreček vás naláká na další dobrodružství marvelovských hrdinů vrchovatě.

11 986 zobrazení   86 se líbí
Torontský deník #5: Doctor Strange miluje kočky a Jan Žižka boxuje o život
24.09.2021 12:00:00 | Recenze