Komiksový gigant Marvel má problém. Jeho nové vesmírné dobrodružství s Captain Marvel podle dosavadních odhadů analytiků návštěvnosti kin mnoho diváků nezaujalo a některé znervózňuje i skutečnost, že Marvel nechce film nikomu ukázat. Nyní začal navíc v propagaci parazitovat na Avengers, aby film působil velkolepěji a důležitěji.
1. 11. 2023 17:00 | Filmové novinkyKomiksovka Captain Marvel sice před čtyřmi roky utržila ve světových kinech více než 1,1 miliardy dolarů, už tehdy se ale hlasitě mluvilo o tom, že za návštěvností nestojí popularita hlavní postavy, ani Brie Larson v hlavní roli, ale navázání na ságu Avengers, která tehdy měla po premiéře Infinity War a chystala se na velkolepé finále v podobě Avengers: Endgame. V poslední době se navíc Marvelu v kinech zrovna nedaří a projekty Black Panther: Wakanda nechť žije, Ant-Man a Wasp: Quantumania nebo Thor: Láska jako hrom nenaplnily očekávání tržeb a navíc ani nesklízely kdovíjaké ohlasy diváků. Přihoďte si k tomu i nepříliš povedené poslední seriály a Marvel si zadělal na pořádný průšvih, který se podle hollywoodských analytiků blíží mílovými kroky.
Předprodeje vstupenek pro snímek Marvels, který startuje v Česku již 9. listopadu, jsou totiž doslova tragické a jasně naznačují, že další miliardový hit se konat nebude. Aktuálně se očekávají úvodní tržby okolo 55 až 75 milionů dolarů v USA, jedná se však o optimistické scénáře. Ty pesimistické mluví o 45 milionech dolarů, což by bylo dokonce hluboko pod 71 startovními miliony pro Eternals, kteří v USA nakonec utržili jen 164 milionů dolarů a celosvětově urvali jen 400 milionů. Pro srovnání, druhý Black Panther otevíral se 181 miliony dolarů, Thor: Láska jako hrom se 144 miliony dolarů, Ant-Man 3 se 106 miliony dolarů a první Captain Marvel se 153 miliony dolarů. Pokud by tedy pokračování, které spojí hned tři hrdinky Marvelu, urvalo na začátek v USA jen třetinu tržeb předchozího filmu, šlo by o totální katastrofu a důkaz jednak úpadku Marvelu a také nezájmu o samotnou Carol Danvers jako budoucí tahounku Avengers. Aktuální predikce na základě předprodejů jsou pro Marvel nejhorší za poslední 4 roky, není divu, že marketing Marvelu už rozjel krizový plán.
Zatímco se analytici pozastavují nad tím, že film stále nebyl nikomu ukázán, což je u Marvelu velice nestandardní postup, nové upoutávky divákům slibují „nový začátek“ a také se silně napojují na předchozí dobrodružství Avengers. Jako by komiksový gigant nevěřil tomu, že jeho hrdinky dokáží diváky přilákat do kin vlastním příběhem a musel jim připomínat časy, kdy byl Marvel na vrcholu zájmu a hrnul do kin jeden uspokojivý hit za druhým. Dokonalým důkazem je nejnovější upoutávka, která jde naprosto proti předchozím trailerům. Pryč je komediální tón a důraz na záměny schopností. Najednou se do hry vrací Thanos, hra na osudovost a Nick Fury už zase (pokolikáté už?) žádá poslední boj. Působí to ve své zoufalosti dokonale komicky. Ale třeba Marvels kvalitou i tržbami nakonec překvapí. Naděje umírá poslední.
Televize Prima se už nepochybně nemůže dočkat, až podzimní seriálová novinka Eliška a Damián skončí. Zbývají už pouze dvě epizody a zdá se, že blížící se konec přilákal diváky zpět k obrazovkám. Tragická sledovanost se ale zvedla jen nepatrně.
Listopadová nabídka novinek na Netflixu vždy patřila k těm nejsilnějším v roce a nejinak je tomu i letos. Pravidelný upoutávkový sestřih streamera láká mimo jiné na nový thriller Davida Finchera, ambiciózní drama s Jodie Foster či animák s Adamem Sandlerem.
Po šokujícím úmrtí Matthew Perryho vydali společné prohlášení k této tragické události všichni jeho herečtí kolegové ze seriálu Přátelé. Vyjádřili v něm hluboký zármutek a poprosili o čas na zpracování této nepochopitelné ztráty.
Čtyřdílná dokumentární série Beckham od Netflixu, líčící kariéru fotbalové superstar, si svým zpracováním získala srdce diváků. Někteří odborníci ovšem mluví o nablýskaném PR měnícím historii ve prospěch fotbalové legendy.