Loni jsme se v kinech dočkali několika hitů a například studio Walt Disney uvedlo vícero miliardových snímků. Proto jsme se na několik blockbusterů znovu podívali a rádi se s vámi podělíme o naše hejty.
12. 2. 2020 0:00 | Tipy na film 12. 2. 2020 0:00 | Tipy na filmTaika Waititi sice za svůj nejnovější film získal Oscara za nejlepší adaptovaný scénář, ale popravdě tuhle zlatou odměnu moc nechápu, protože zrovna Králíček Jojo nenabízí nic, co bychom od Waititiho a žánru coming-of-age filmů neviděli. Tedy pokud nepočítáme lacinou a úmyslně kontroverzní vějičku stupidního Hitlera, kterého beztak lépe zpracoval Charlie Chaplin, který je očividně pro Waititiho velkým vzorem. Co jsme dostali kromě expresivní parodie na vůdce třetí říše? Obligátní poučení pro malého hitlerjugenda, že Židé nejsou vůbec špatní a že nacismus je - podobně jako další extrémní světonázory - především srandovní a absurdní. Stylizaci, kterou Waititi brousí všude od Marvelu po své vlastní filmy. A nekonečné tancovačky postav, které skvěle vypadají v každoročních filmových sestřizích. A to vše výměnou za haprující přechody mezi parodickým humorem a vážností, které vedle vypiplaného Parazita působí až směšně křečovitě. Není to ani náhodou špatný film a dětští herci jsou parádní. Ale Oscar za adaptovaný scénář? Tady někdo neviděl, jak moc Greta Gerwig vylepšila zaprášené Malé ženy!
79 %Superhrdinka Carol Danvers byla před svou sólovou štací a výskytem v Avengers: Endgame promována jako nejsilnější hrdinka v celém Marvel Cinematic Universe a jako stěžejní prvek v celé Infinity sáze. Jak jste si ale asi všimli, už i samotný Marvel od ní začíná dávat ruce pryč, navzdory tomu, že má Captain Marvel oficiálně oznámené pokračování. Rovnou říkám, že mi Brie Larson nevadí. Mám ji rád ve Scottu Pilgrimovi , v Kongovi i jejím vlastním režijním debutu Unicorn Store. Jako Captain Marvel je ale absolutně nesympatická a svými siláckými proklamacemi naprosto otravná. A upřímně se jí ani nedivím, protože tenhle scénář je prostě totální sci-fi generická břečka bez nápadu, jež se snaží těžit popularitu retra (devadesátky, jééééé), aniž by nabídla cokoli nového. Akce je nudná a statická, záporáci bez charismatu (sorry, Jude) a kdybych si měl vybrat mezi touhle polízanicí a podobně nedomrlou Dark Phoenix, sáhnu raději po mutantech. Ti mají alespoň závěr ve vlaku a zbytek je minimálně komicky nezvládnutý. Captain Marvel je jen obligátně natočený origin story, jehož rádoby feminismus je na smích. Obligátní potlesk pro Marvel za cokoli v tomto případě hraničí s urážkou.
68 %Tak si to shrňme. Po jedenácti letech nezaznamenal MCU žádný posun a místo nějakého nečekaného vyvrcholení nabídl klasickou zápletku souboje dobra se zlem. Hrdinové ve filmu neustále kritizují filmy o cestování časem kvůli jejich nelogičnosti, nakonec ale právě jejich výpravy do minulosti vytvoří desítky časových paradoxů. Dále tu máme bombastickou scénu souboje s Thanosovou armádou, která je neskutečně nepřehledná a sází na to, že je divák absolutní idiot. Jak jinak by si totiž drzí tvůrci mohli dovolit naroubovat do ní například tři Cully Obsidiany, kteří postupně umírají nezávisle na sobě a vytváří tak další logické lapsy. A aby toho nebylo málo, snaží se tato superhrdinská komedie, kterou mnozí nekritičtí fanoušci považují za naprostý majstrštyk a nejlepší komiksovku všech dob, zavděčit i retardovanější části publika. Proto v ní oblíbenci z další retardované marvelovky Thor: Ragnarok, tedy Korg a Miek, hrají výplach mozku Fortnite, Captain America řeší svou velkou prdel a Thor pivní pupek. Bezva, jako zakončení desetileté série si člověk nemůže přát nic lepšího, že?
84 %Sony loni porazilo Disneyho v pomyslném souboji o lepší postavení v rámci zisků z pavoučí série a díky zatím poslední kapitole získalo i vcelku zajímavé peníze. Ale že někdo dokázal vysolit tolik peněz za zhlédnutí sbírky klišé nám hlava nebere. Dvojka Hollandova Spideyho nenabízí vůbec nic a místo odvážného kroku vpřed sledujeme novou variaci na Bláznivou dovolenou okořeněnou o pár CGI bitek s elementály, kteří ani nejsou elementály. Vedle toho je tu klasicky naroubován naprosto zbytečný humor a ještě zbytečnější postavy typu obtloustlých otrapů Happy Hogana a Neda Leedse, které vám otravují život. Snímek se snaží budovat pavoučí mytologii a vykrádá komiks Odhalení, ve výsledku ale nakonec nadchne jen díky suprovému cameu J.K. Simmonse coby J. Jonaha Jamesona a zbytek okamžitě vyšumí. Škoda, pavouk to měl v MCU rozjeté fajn, ale nakonec to vypadá na další nudnou sérii v rámci tohoto vesmíru.
74 %Svěží podívaná, která přináší zpět klasickou popcornovou zábavu poté, co se v Avengers: Endgame osudově završily příběhy nejstarších Marvel hrdinů.
Jon Favreau podle mnohých patří mezi nejúspěšnější tvůrce současného Hollywoodu. Lidé jej milují a obdivují a aktuálně oslavují jeho práci na seriálu The Mandalorian ze světa Star Wars. To je ale tak to jediné, co se mu v kariéře povedlo. Favreau je absolutní rutinér, jenž má neobyčejné nadání nachomýtnout se k produkci vysokorozpočtových digitálních hrůz, jež následně vydělají miliardu. Stejně tomu bylo v případě Lvího krále, jehož dostal na starost krátce po dokončení digitálního bordelu jménem Kniha džunglí. Jon svůj nový projekt prezentoval jako "live-action" adaptaci slavného díla a sliboval, že rozhodně půjde o originální dílo. Aha! Ve výsledku jsme dostali další ohyzdný film, jenž okopíroval svůj originální předobraz z let devadesátých, dal zvířatům horší hlasy (hlavně Beyoncé Knowles se nedá poslouchat) a ubral jim emoce. Ono je totiž takřka nemožné, aby tyto nevzhledné a nepěkně vyhlížející potvory nějak emoce vyjadřovaly. Holt zlatý devadesátky!
68 %Revoluční trikové zpracování je hlavním tahákem hrané verze klasického animáku. Film, jenž rovněž sází na nostalgii a primárně je určený pro nové dětské fanoušky, kteří originál nemají tolik zarytý v paměti.
Už v dobách vydání trojky jsme si říkali, že dalšího dílu netřeba, Pixar ale nedal na naše hanlivé komentáře a pro jistotu nám nachystal čtyřku. A ta byla... překvapivě ještě zbytečnější, než ona zmíněná trojka. Původní postavy jsou tu z velké většiny odsunuty na vedlejší kolej a abychom se svezli na trendu Reevesománie, dodali tvůrci do čtvrté epizody i hračku motorkáře, kterého si Keanu namluvil. Vedle této figury přidali tvůrci do příběhu i novou záporačku, která není záporačkou a nudí každou svou scénou. Celý snímek je ve výsledku zrychlený, chaotický a neuctivý vůči původní trilogii. Proč sakra vůbec vznikl? Doufejme, že pixaráci nechystají pětku, protože další zlikvidování původní trilogie si Disney snad už nemůže dovolit, že?
77 %Ne že by nový Tarantino nebyl tradičně plný zábavných nápadů a vykrádaček, které i přes svou okatost dokáží velmi dlouho bavit. Ale jako celek prostě Tenkrát v Hollywoodu nepůsobí vůbec soudržně jako jiné Quentinovy filmy. Celá linie s Sharon Tate v podání Margot Robbie je zcela mimózní a dělá z Tate místo PRkově propírané andělské bytosti a budoucnosti Hollywoodu naivní blbku. Závěrečné zúčtování s Mansonovými pohůnky je třeskutě zábavné, ale je to prostě pouze vykrádačka Tarantinových postupů z Hanebných panchartů, přičemž tentokrát působí tak trochu jako z jiného filmu. A ani linie starých pardálů DiCapria a Pitta nedokáže z tématu pomíjivosti slávy vymáčknout maximum natolik konzistentně, abychom se tu bavili o nejlepším filmu roku, natož o nějaké trvalce let následujících. Je to fajn, toť vše.
76 %Očekávejte klasického Tarantina. Spoustu povídání, charismatických herců, dobové atmosféry a na závěr se někomu vystřelí mozek.
James Gray je režisér, kterého se vyplatí sledovat a jehož Ztracené město Z patří pořád mezi nejlepší filmy posledních let. Jeho novinka Ad Astra se ale skoro vůbec nepovedla a hlavně působí dojmem rádoby filozofující a stokrát přestříhané břečky. Brad Pitt tu vyráží na vesmírnou a jakoby realistickou misi za svým psychicky vyšinutým otcem, přičemž každých 15 minut podstupuje brutálně nerealistické akční sekvence, které vás mají donutit zůstat vzhůru. Kromě nich má totiž Pitt jen extrémně nudné a zbytečně dovysvětlující monology, protože nějakému producentovi pravděpodobně přišlo, že film s minimem dialogů a vyprávěním skrze akci a Pittovo skvělé herectví by mainstreamový divák nevydýchal a hlavně nepochopil. Jestli v poslední době vznikl film vyzařující auru toho, že si Hollywood myslí o divácích, že jsou hlupáci, je to právě tento.
65 %Režisér James Gray servíruje vesmírné sci-fi ze staré školy, které zaujme nejen střípky akce, ale i výkonem Brada Pitta a myšlenkovým podtextem.
Origin slavného arcilotra, který nám loni naservírovali Scott Silver a Todd Phillips, je rozhodně nadprůměrným komiksovým snímkem, jinak se ale jedná o prachsprostou vykrádačku nejrůznějších starších filmů a koneckonců i komiksu. Phillips sice před premiérou několikrát ujišťoval fanoušky, že se komiksy neinspiroval, nakonec je ale jeho počin výrazně ovlivněn proslulým Návratem temného rytíře i neméně slavným eposem Kameňák. Pád jedince až na samé dno společnosti kopíruje Taxikáře a Krále komedie od Scorseseho a originální nebyl Phillips ani v settingu, jenž pro změnu v mnohém připomíná nestárnoucí klasiky typu Občana Kanea nebo Moderní doby. I tak je ale ze všech zde vyobrazených snímků Joker tím nejlepším, byť se tedy jedná jen o jednu velkou vykrádačku napříč žánry.
84 %Nečekejte další přestylizovaný komiks. Spíše variaci na Scorseseho Taxikáře a Krále komedie s jemnými odkazy na opláštěné hrdiny.
A na tohle jsme jako čekali, Jime? Terminátoří frančíza má například na Rotten Tomatoes stále svítících 70 procent pozitivních recenzí a upřímně řečeno tomu nerozumím, neboť produkující James Cameron a režírující Tim Miller opět nepřišli s ničím, co by sérii kamkoli posunulo. Že byla Genisys totálně idiotská patlanice? Jasně. Že Salvation nabídlo sterilní řež? Asi jo. Ale alespoň tu nikdo v úvodních pěti minutách nenazvracel na vlastní dílo, protože potřeboval restart a obtloustlý Eddie Furlong už se mu nehodil do krámu. Nechápejte mě špatně, Linda Hamilton je pořád totální frajerka s koulemi jako hrom, akce nestojí vyloženě za pendrek a i Arnold dokáže během akce stále solidně drtit charisma mezi zuby. Jenže všechny řeči o svědomí robotů, silná snaha o nakopnutí značky stále tím samým a unylé trikové aranžmá rozhodně není ničím, kvůli čemu by se mělo hýkat radostí. Naštěstí jsou tržby mizerné, takže tenhle plecháč půjde konečně tam, kde měl skončit po druhém filmu a hlavně jeho režisérské verzi!
62 %Pokud vám chybí endoskelety, honičky na dálnicích, drsná Linda a hláškující Arnold, budete jako doma. Jen nečekejte revoluci.
V lednu se Netflix přidáváním nových filmů rozhodně nepáral, a tak nebylo těžké vybrat více než 25 povedených kousků, jejichž zhlédnutí vám nejenže neublíží, častokrát vás i velmi dobře pobaví. Najdete zde netflixovské exkluzivity, starší i novější hity a samozřejmě i skryté poklady.
92. ročník slavných Oscarů je za námi a nabízí se otázka, kde si vítězné filmy můžete přehrát. Níže naleznete prozatímní sedmičku snímků, které už zamířily na streamovací služby. Za zbytkem musíte zamířit do kina. Nejpozději 27.2. nás čeká válečné 1917, které získalo 3 Oscary.
Hromada seriálů, Rocketman nebo dokument o milionovém podvodu v Monopolech. Tak nějak by se dala shrnout únorová nabídka HBO, kde nechybí Kingův horor, Dr. House ve vesmíru, alter ego Jima Carreyho, Harry Potter v roli anděla ani muzikál o Eltonu Johnovi.
Letos jsme vstoupili již do třetí dekády 21. století, proto je na čase zaměřit se na filmy uplynulých dvaceti let a najít mezi nimi to nejlepší. Server Empire nechal o stovce vyvolených hlasovat své čtenáře. Podívejte se na jejich výběr.