K zajímavému kroku se odhodlala společnost Disney, s premiérou Black Widow se rozhodla reportovat nejen čísla tržeb v kinech, ale poprvé také tržeb za online půjčení na Disney+. V paralelním nasazení si tak Black Widow za prvních pár dní přišla na 160 miliónů dolarů z kin a dalších 60 miliónů dolarů ze streamingu.
13. 7. 2021 8:00 | Streaming novinkyOd Black Widow si kinaři po celém světě slibovali finální potvrzení, že časy pandemie jsou pryč a diváci se houfně vrátí do kin. Podobně jako u Rychle a zběsile 9 se jednalo o dlouho odkládaný díl z populární série, navíc značka Marvel v sobě má ještě silnější divácký magnet než létající auta od Universalu. Vin Diesel a spol. za první tři dny utržili před třemi týdny v kinech více než 70 miliónů dolarů v USA, celosvětově potom dalších 40 miliónů. Do dnešního dne vytáhl celková čísla na více než 541 miliónů, z čehož USA tvoří zatím čtvrtinu, největším přispěvatelem je dle očekávání Čína s více než 200 milióny.
Black Widow do toho vlítla podobně, za první víkend činí tržby 80 miliónů z USA a dalších 78 miliónů z kin ve zbytku světa, tam ale zatím chybí Čína, kde Black Widow nemá datum premiéry a tudíž v celkových číslech bude mít na Rychle a zběsile 9 nemalé manko. Nejsou to tedy úplně rekordní čísla, na famózní celosvětový otvírák Avengers: Endgame (1,2 miliardy během prvního víkendu celosvětově) či alespoň půlmiliardové tržby Captain Marvel to nemá ani náhodou. Mohutný návrat do kin se tedy ještě zatím nekoná, a proto se možná Disney rozhodl celá čísla o něco vylepšit.
Poprvé ve své historii tak reportuje i čísla za Disney+, kam nasadil v rámci Premier Access film Black Widow ve stejný den jako do kin. Nikoli v rámci klasického předplatného, ale za příplatek (30 dolarů či 22 euro), a to jen v místech, kde funguje klasický Disney+. Indie a jihovýchodní Asie běžící na hybridním Hotstar si zatím musela nechat na Black Widow zajít chuť. Pokud si chceme zahrát malou matematiku, tak vidíme, že si koupilo Black Widow zhruba 2 miliony Disney+ předplatitelů. Vzhledem k tomu, že celosvětově má Disney+ více než 100 miliónů, ale třetina patří Hotstaru, můžeme odhadnout, že si Black Widow koupil řekněme každý třicátý (2 mil vs 60 mil) předplatitel Disney+.
Je to málo nebo moc? V minulosti se vyskytlo několik odhadů, kolik předešlé filmy v Premier Access vydělaly. Byly to ovšem data cizích společností a minimálně okolo uvedení Mulan bylo v září hodně nepřesností a vysvětlování. Ty nejsmělejší (a posléze dementované) odhady hovořily o 250 milionech dolarů, ty opravené jen o cca 60-90 milionech a ty nejstřízlivější jen o 30 milionech. Teď to každopádně vypadá, že to bylo blíže spíše těm střízlivým, ve vší úctě k Mulan je Black Widow úplně jiná liga a není příliš pravděpodobné, že by Mulan mohla udělat více. Tím by se určitě Disney rád pochlubil dříve. Okolo Rayi a draka v březnu a Cruelly v květnu letošního roku už raději nikdo moc nespekuloval. Platné jsou ovšem zisky, připomínáme tedy nelítostnou logiku, že zatímco ze 160 miliónů dolarů z kin z celého světa za první víkend bude mít Disney s bídou polovinu, z uvedení na Disney+ mu jde do kapsy celých 60 miliónů.
Zajímavé je srovnání s jinými hity, které se chlubily svými online výnosy v minulém roce. Universal se loni na jaře během první vlny pandemie chlubil, že druzí Trollové získali za první tři týdny v prémióvém půjčovném skoro 100 miliónů (polovinu za první víkend), už méně konkrétní, ale podobně nadšení byli také Warneři se svým Scoobem či znova Universalové s druhými Croodsovými. Nebyla to úplně stejná hra, protože v těchto případech se jednalo pouze o zapůjčení na pár desítek hodin (u Disney+ vám filmy z Premier Access zůstanou už napořád a postupně propadnou do klasického předplatného) a také se realizovaly prostřednictvím více platforem (Amazon, Vudu, Fandango) a navíc na velmi málo trzích, především USA či Británie.
Jestli ale něco mohou čísla okolo Black Widow naznačit, tak je to skutečnost, že se i u největších hitů nemusí paralelní uvedení do kin a online kanibalizovat a obě nasazení mohou přinést solidní peníze. Zatímco Warneři už řadí po letošním kontroverzním kroku zpátečku a svoje filmy už budou na HBO Max dávat příští rok se zpožděním oproti kinu, pro Disneyho je to signál, že i další filmy snesou podobné zacházení. Dle plánu se s Premier Access počítá pro dobrodružnou Expedice: Džungle za dva týdny, ale všechny teď zajímá, zda podobný směr naberou i zatím nedotknutelné premiéry Shang-Chi a legenda o deseti prstenech (září) či Eternals (listopad). V případě druhého jmenovaného by nás to už mohlo zajímat, protože v tu dobu by už snad Disney+ mohl existovat i u nás. Že se něco takového blíží naznačuje i následující fotka z holandského Disney+, kde se nám cena za Black Widow v Premier Access zobrazuje v českých korunách.
A jak to máte vy? Šli byste do kina za 200+ Kč za osobu, a nebo byste si koupili domů za 499 Kč film pro kolik lidí chcete?
Již dlouhou dobu se spekulovalo, že Amazon spustí plně českou verzi své služby Prime Video. Na začátku roku jsme tipovali, že to bude před prázdninami a Amazon to tak akorát stihl. Co všechno se mění a jak to aktuálně vypadá s českou podporou?
Držitel Oscara Jamie Foxx se svou dcerou vytvořili a produkovali sitcom, který si na Netflixu užije jen první řadu. Další díly Netflix neobjednal.
I když by tomu před pár lety málokdo věřil, Steven Spielberg a Netflix uzavřeli vzájemnou dohodu. Podle ní Spielbergova společnost Amblin dodá Netflixu během následujících let několik filmů.
Apple se rozhodl nedotovat nové majitele svých zařízení tak štědře jako dosud a končí s ročním předplatným zdarma. Jak dlouhá bude nová zkušební doba?