FB pixel TP pixel
Disney nově reportuje sledovanost Black Widow online. Je se čím chlubit? © TMDB

Disney nově reportuje sledovanost Black Widow online. Je se čím chlubit?

K zajímavému kroku se odhodlala společnost Disney, s premiérou Black Widow se rozhodla reportovat nejen čísla tržeb v kinech, ale poprvé také tržeb za online půjčení na Disney+. V paralelním nasazení si tak Black Widow za prvních pár dní přišla na 160 miliónů dolarů z kin a dalších 60 miliónů dolarů ze streamingu.

13. 7. 2021 8:00 | Streaming novinky

Od Black Widow si kinaři po celém světě slibovali finální potvrzení, že časy pandemie jsou pryč a diváci se houfně vrátí do kin. Podobně jako u Rychle a zběsile 9 se jednalo o dlouho odkládaný díl z populární série, navíc značka Marvel v sobě má ještě silnější divácký magnet než létající auta od Universalu. Vin Diesel a spol. za první tři dny utržili před třemi týdny v kinech více než 70 miliónů dolarů v USA, celosvětově potom dalších 40 miliónů. Do dnešního dne vytáhl celková čísla na více než 541 miliónů, z čehož USA tvoří zatím čtvrtinu, největším přispěvatelem je dle očekávání Čína s více než 200 milióny.

Disney nově reportuje sledovanost Black Widow online. Je se čím chlubit? © TMDB

Black Widow do toho vlítla podobně, za první víkend činí tržby 80 miliónů z USA a dalších 78 miliónů z kin ve zbytku světa, tam ale zatím chybí Čína, kde Black Widow nemá datum premiéry a tudíž v celkových číslech bude mít na Rychle a zběsile 9 nemalé manko. Nejsou to tedy úplně rekordní čísla, na famózní celosvětový otvírák Avengers: Endgame (1,2 miliardy během prvního víkendu celosvětově) či alespoň půlmiliardové tržby Captain Marvel to nemá ani náhodou. Mohutný návrat do kin se tedy ještě zatím nekoná, a proto se možná Disney rozhodl celá čísla o něco vylepšit.

Statistiky kina vs statistiky online

Poprvé ve své historii tak reportuje i čísla za Disney+, kam nasadil v rámci Premier Access film Black Widow ve stejný den jako do kin. Nikoli v rámci klasického předplatného, ale za příplatek (30 dolarů či 22 euro), a to jen v místech, kde funguje klasický Disney+. Indie a jihovýchodní Asie běžící na hybridním Hotstar si zatím musela nechat na Black Widow zajít chuť. Pokud si chceme zahrát malou matematiku, tak vidíme, že si koupilo Black Widow zhruba 2 miliony Disney+ předplatitelů. Vzhledem k tomu, že celosvětově má Disney+ více než 100 miliónů, ale třetina patří Hotstaru, můžeme odhadnout, že si Black Widow koupil řekněme každý třicátý (2 mil vs 60 mil) předplatitel Disney+.

Disney nově reportuje sledovanost Black Widow online. Je se čím chlubit? © TMDB

Je to málo nebo moc? V minulosti se vyskytlo několik odhadů, kolik předešlé filmy v Premier Access vydělaly. Byly to ovšem data cizích společností a minimálně okolo uvedení Mulan bylo v září hodně nepřesností a vysvětlování. Ty nejsmělejší (a posléze dementované) odhady hovořily o 250 milionech dolarů, ty opravené jen o cca 60-90 milionech a ty nejstřízlivější jen o 30 milionech. Teď to každopádně vypadá, že to bylo blíže spíše těm střízlivým, ve vší úctě k Mulan je Black Widow úplně jiná liga a není příliš pravděpodobné, že by Mulan mohla udělat více. Tím by se určitě Disney rád pochlubil dříve. Okolo Rayi a draka v březnu a Cruelly v květnu letošního roku už raději nikdo moc nespekuloval. Platné jsou ovšem zisky, připomínáme tedy nelítostnou logiku, že zatímco ze 160 miliónů dolarů z kin z celého světa za první víkend bude mít Disney s bídou polovinu, z uvedení na Disney+ mu jde do kapsy celých 60 miliónů.

Srovnání s konkurencí

Zajímavé je srovnání s jinými hity, které se chlubily svými online výnosy v minulém roce. Universal se loni na jaře během první vlny pandemie chlubil, že druzí Trollové získali za první tři týdny v prémióvém půjčovném skoro 100 miliónů (polovinu za první víkend), už méně konkrétní, ale podobně nadšení byli také Warneři se svým Scoobem či znova Universalové s druhými Croodsovými. Nebyla to úplně stejná hra, protože v těchto případech se jednalo pouze o zapůjčení na pár desítek hodin (u Disney+ vám filmy z Premier Access zůstanou už napořád a postupně propadnou do klasického předplatného) a také se realizovaly prostřednictvím více platforem (Amazon, Vudu, Fandango) a navíc na velmi málo trzích, především USA či Británie.

Jestli ale něco mohou čísla okolo Black Widow naznačit, tak je to skutečnost, že se i u největších hitů nemusí paralelní uvedení do kin a online kanibalizovat a obě nasazení mohou přinést solidní peníze. Zatímco Warneři už řadí po letošním kontroverzním kroku zpátečku a svoje filmy už budou na HBO Max dávat příští rok se zpožděním oproti kinu, pro Disneyho je to signál, že i další filmy snesou podobné zacházení. Dle plánu se s Premier Access počítá pro dobrodružnou Expedice: Džungle za dva týdny, ale všechny teď zajímá, zda podobný směr naberou i zatím nedotknutelné premiéry Shang-Chi a legenda o deseti prstenech (září) či Eternals (listopad). V případě druhého jmenovaného by nás to už mohlo zajímat, protože v tu dobu by už snad Disney+ mohl existovat i u nás. Že se něco takového blíží naznačuje i následující fotka z holandského Disney+, kde se nám cena za Black Widow v Premier Access zobrazuje v českých korunách.

Disney nově reportuje sledovanost Black Widow online. Je se čím chlubit? © TMDB

A jak to máte vy? Šli byste do kina za 200+ Kč za osobu, a nebo byste si koupili domů za 499 Kč film pro kolik lidí chcete?

Přidejte se do skupiny Disney+ Česko na Facebooku pro další novinky ze světa Disney.
Reklama  672 zobrazení  
Tomáš Vyskočil
Svůj první filmový web spustil už v roce 1999. Od té doby si uvědomil, že nebude dělat nic jiného než psát o filmech na internet. A tak založil a spustil FilmPub, první velký filmový magazín. O pár let později přešel na seriály a pro pár fanoušků spustil Lost.cz. Protože těch fandů bylo najednou dost, rozhodl se spustit i další weby a tak vznikla Edna.cz. Mezitím pracoval a psal třeba pro Premiere, DiViDi a další filmové časopisy. Když mu kamarádi před pár lety říkali, že stahují pirátské filmy, protože u nás není nabídka, tak si jeden víkend sedl, naprogramoval skript, který stáhl všechny dostupné nabídky u nás a tak vzniklo Filmtoro. Filmy a seriály už neopustí, protože filmy a seriály nikdy neopustily jeho.
Amazon Prime Video rozhraní konečně v češtině, blýská se na lepší časy?
Amazon Prime Video rozhraní konečně v češtině, blýská se na lepší časy?
30.06.2021 20:00:00 | Streaming novinky

Již dlouhou dobu se spekulovalo, že Amazon spustí plně českou verzi své služby Prime Video. Na začátku roku jsme tipovali, že to bude před prázdninami a Amazon to tak akorát stihl. Co všechno se mění a jak to aktuálně vypadá s českou podporou?

Netflix ruší i nový sitcom s Jamie Foxxem po 1. řadě. Plakat ale nemusíte
Netflix ruší i nový sitcom s Jamie Foxxem po 1. řadě. Plakat ale nemusíte
23.06.2021 17:00:00 | Streaming novinky

Držitel Oscara Jamie Foxx se svou dcerou vytvořili a produkovali sitcom, který si na Netflixu užije jen první řadu. Další díly Netflix neobjednal.

Pro Netflix bude točit i Spielberg. Zemětřesení v Hollywoodu je završeno
Pro Netflix bude točit i Spielberg. Zemětřesení v Hollywoodu je završeno
22.06.2021 14:00:00 | Streaming novinky

I když by tomu před pár lety málokdo věřil, Steven Spielberg a Netflix uzavřeli vzájemnou dohodu. Podle ní Spielbergova společnost Amblin dodá Netflixu během následujících let několik filmů.

Roční zkušební doba Apple TV+ zdarma končí. Apple ji výrazně zkracuje
Roční zkušební doba Apple TV+ zdarma končí. Apple ji výrazně zkracuje
16.06.2021 13:00:00 | Streaming novinky

Apple se rozhodl nedotovat nové majitele svých zařízení tak štědře jako dosud a končí s ročním předplatným zdarma. Jak dlouhá bude nová zkušební doba?