Většinou v novinkách píšeme pouze o tom, co chystají zahraniční streamingové platformy. Dnes se ale podíváme na to, co naopak v boji proti nim chystají české lokální televize, které v posledních dnech a týdnech oznámily velké plány.
5. 11. 2021 13:00 | Streaming novinky 5. 11. 2021 13:00 | Streaming novinkyZa největšího vyzyvatele Netflixu a spol se považuje v posledním roce Nova. Ta po letech paběrkování oznámila výraznou změnou a svůj online portál Voyo.cz hodlá dostat mezi tři největší platformy u nás. Nedávný redesign byl jen začátkem, nejvýraznější změnou jsou původní seriály, které se od podzimu objevují pouze na Voyo.cz. Ordinace v Růžové zahradě sice skončila v televizi, pokračuje však od září na Voyo a podle všeho má zásadní podíl na zvyšujícím se počtu předplatitelů. Televize zatím neoznámila kolik jich přesně má, ale nedávný graf z konference by to mohlo naznačit. Dlouhá léta Voyo.cz mělo zhruba 30 tisíc předplatitelů, kdybychom si pohráli s tímto proporčním grafem bez čísel, vyjde nám minimálně 100 tisíc. Na začátku roku Nova představila ambiciózní plány mít dohromady v Česku a na Slovensku do 5 let hned 1 milión předplatitelů. O další útok provede už za pár dní novou minisérii Případ Roubal na motivy skutečného českého kriminálního případu z 90. let.
Veřejnoprávní Česká televize k boji v online přistupuje trochu jinak, už jen proto, že za své služby si o peníze přímo říct nesmí. Dlouhou dobu se mluví o přípravě nového webového portálu, přeci jen současné iVysílání už potřebuje nový vzhled jako sůl. Plány přiblížit ovládání “Netflix stylu” si budeme moci porovnat ještě před koncem roku, kdy má nové iVysílání spatřit světlo světa. Kromě webové verze se chystají samozřejmě také aktualizace aplikací pro chytré mobily a telefony či nová verze HbbTV archívu, ty se však objeví až příští rok. Nejzajímavější zprávou je ovšem ambice také nabídnout exkluzivní online obsah, v široké premiéře se zde objeví dokumentární série RapStory, magazín youtuberů Kritika budoucnosti či cestovatelský pořad Do divočiny o české krajině.
Třetí velký televizní hráč má zatím strategii v online nejméně výraznou, ale to se podle všeho má v nejbližších měsících změnit. Dosud nabízela Prima na svém webu hned dvě streamovací možnosti - archiv svých pořadů či zpětné zhlédnutí přejatých filmů a seriálů, nebo možnost vypůjčení nových filmů. To by se nyní podle všeho mělo spojit do jedné služby za předplatné a naskočit tak na stejnou vlnu, jako má většina trhu. Registrace je už dnes podmínkou sledování archivu, základní verze je zdarma, bez reklam už si musíte připlatit 59 Kč za měsíc. Podobná kombinace by podle všeho měla zůstat i nadále - normální verze za předplatné bez reklam a levnější verze s reklamami. Také Prima chce konkurovat především svým lokálním obsahem, největší aktuální peckou je reality show Like House.
Všechny tři televize zatím plánují pustit se do boje o diváka samostatně, už dlouho se ovšem mluví o společné aktivitě přezdívané "Czechflix", která by archiv všech jejich původních pořadů sloučila na jednu službu. V některých státech Evropy se o podobnou iniciativu místní televize už úspěšné pokusily (viz francouzské Salto), ale u nás zatím zůstávají tyto myšlenky jen na papíře.
Je rok 2024 a v Česku už se zabydlely streamovací služby jako Netflix, Max či Voyo. Kterou z nich vybrat? Které jsou ty nejlepší a nejpopulárnější streamovací platformy v ČR? Nabízíme velký přehled všech streamingových platforem u nás.
Netflix od 3. listopadu přidává do své nabídky pětici her. Startuje tak dlouho plánovanou expanzi obsahu o videohry, k jejichž hraní stačí pouze předplatné streamovací služby.
Výsledky za třetí čtvrtletí Netflixu jsou tu a všichni akcionáři, fanoušci a vlastně celý trh mohou mít radost. Po opatrném prvním pololetí je zpátky silný růst a to nejen díky trháku Hra na oliheň. Ale popořádku.
Jihokorejské drama Hra na oliheň, které poslední týdny válcuje internet, se Netflixu podle uniklých informací, bohatě vyplatí. Seriál patřící pod zmiňovanou platformu se stal minulý týden jejím vůbec nejsledovanějším a vypadá to, že se svým úspěchem zdaleka nekončí.
Ještě ani neuplynul měsíc od premiéry a sám Netflix se pochlubil čísly, které jsme nečekali ani v těch nejdivočejších snech. Seriál Hra na oliheň vidělo během prvních 17 dní neuvěřitelných 111 miliónů lidí a s velkým odskokem tak překonal dosavadní špičky jako Vyproštění nebo Bridgerton.