☰ Menu
Filmtoro
Hledej ⟫

Služba Disney Plus spouští tarif s reklamou a zdražuje. Uživatelsky novinka nedává smysl

Streamovací platforma Disney+ v USA konečně spustila očekávaný reklamami podpořený tarif Disney Plus Basic. Jaké jsou první uživatelské zkušenosti?

Služba Disney Plus spouští tarif s reklamou a zdražuje. Uživatelsky novinka nedává smysl © Marvel Studios

Zatímco Netflix svůj reklamní tarif spustil na začátku listopadu, Disney zahájil nabídku svého nového předplatného Disney Plus Basic ve čtvrtek 8. prosince. To je v tuto chvíli dostupné pouze v USA a Disney jej nabízí za 7,99 dolarů. Takto nastavená cena je o dolar dražší než u reklamního tarifu od Netflixu. Se spuštěním reklamního tarifu Disney výrazně zvedl i cenu prémiového předplatného, které dříve stálo právě 7,99 dolarů. Nyní musí za tento tarif zákazníci odevzdat výrazně vyšších 10,99 dolarů. A jaké jsou tedy první uživatelské zkušenosti s reklamním předplatným? Zde se žádné velké překvapení nekoná a vše je ušito dle standardů z ostatních platforem. Reklamní obsah na Disney Plus je označen malým rámečkem "Ad" v levém dolním rohu obrazovky s odpočítáváním, které ukazuje, jak dlouho reklama poběží.

Pokud vás něco v reklamě opravdu zaujalo, můžete být v prohlížeči proklikem přesměrováni na související webovou stránku. Zatímco Netflix bojuje s nekonzistentním zjevováním samotných reklamních spotů, Disney je v tomto ve většině případů předvídatelný. Reklamy spustí pravidelně na začátku pořadu a poté se objeví dvě reklamní přestávky uprostřed. Celkem dostanete 2–3 minuty reklam u každého dílu seriálu a 3 minuty reklam u celovečerního filmu. Pokud si tedy každý všední den pustíte 1 epizodu nějakého seriálu, připraví vás reklamy za měsíc zhruba o 60 minut volného času. Když si tedy vezmete, že rozdíl mezi tarifem s reklamou a tarifem bez reklamy vychází v přepočtu na cca 69 korun, vyplatí se investovat do tarifu s reklamou snad je v případě, že máte hodně špatnou brigádu, nebo jste dítě, které šije trička v Bangladéši.

Jak Disney také slíbil, u obsahu zaměřeného na malé děti se reklamy nespustily nikdy, jedná se tak o jediné uživatele, kteří nebudou ztrácet čas. Nový tarif navíc nedovolí filmy a seriály do zařízení stahovat, sledovat je tak offline není možné. Zatímco se u Netflixu řešilo, že některé filmy či seriály kvůli autorským právům nebylo možné spustit, u Disneyho tyto problémy nenastaly a i uživatelé reklamního tarifu mají přístup ke všem položkám rozsáhlého katalogu. Kdy dorazí tento tarif také k nám, Disney dosud neoznámil. Vzhledem k tomu, že nenabízí žádnou výhodnou úsporu a ekonomicky jde pro uživatele v podstatě o nesmysl, se však dá tvrdit, že čím později, tím lépe.

Zdroj: The Verge


⏰ 12. 12. 2022   🧑‍💼 Petr Kollár   🩶 2   📰 Streaming novinky


Disney+

Úspěšné kinohity Lilo & Stitch nebo Thunderbolts* konečně online a českým dabingem za předplatné od 199 Kč měsíčně. Začít sledovat. (Reklama)


📰 Poslední filmové novinky

Další: Novinky ·  České ·  Tipy ·  Data ·  Kvízy  ·  Trailery ·  Rozhovory ·  Vše


TP pixel