Streamovací platforma Disney+ v USA konečně spustila očekávaný reklamami podpořený tarif Disney Plus Basic. Jaké jsou první uživatelské zkušenosti?
Zatímco Netflix svůj reklamní tarif spustil na začátku listopadu, Disney zahájil nabídku svého nového předplatného Disney Plus Basic ve čtvrtek 8. prosince. To je v tuto chvíli dostupné pouze v USA a Disney jej nabízí za 7,99 dolarů. Takto nastavená cena je o dolar dražší než u reklamního tarifu od Netflixu. Se spuštěním reklamního tarifu Disney výrazně zvedl i cenu prémiového předplatného, které dříve stálo právě 7,99 dolarů. Nyní musí za tento tarif zákazníci odevzdat výrazně vyšších 10,99 dolarů. A jaké jsou tedy první uživatelské zkušenosti s reklamním předplatným? Zde se žádné velké překvapení nekoná a vše je ušito dle standardů z ostatních platforem. Reklamní obsah na Disney Plus je označen malým rámečkem "Ad" v levém dolním rohu obrazovky s odpočítáváním, které ukazuje, jak dlouho reklama poběží.
Pokud vás něco v reklamě opravdu zaujalo, můžete být v prohlížeči proklikem přesměrováni na související webovou stránku. Zatímco Netflix bojuje s nekonzistentním zjevováním samotných reklamních spotů, Disney je v tomto ve většině případů předvídatelný. Reklamy spustí pravidelně na začátku pořadu a poté se objeví dvě reklamní přestávky uprostřed. Celkem dostanete 2–3 minuty reklam u každého dílu seriálu a 3 minuty reklam u celovečerního filmu. Pokud si tedy každý všední den pustíte 1 epizodu nějakého seriálu, připraví vás reklamy za měsíc zhruba o 60 minut volného času. Když si tedy vezmete, že rozdíl mezi tarifem s reklamou a tarifem bez reklamy vychází v přepočtu na cca 69 korun, vyplatí se investovat do tarifu s reklamou snad je v případě, že máte hodně špatnou brigádu, nebo jste dítě, které šije trička v Bangladéši.
Jak Disney také slíbil, u obsahu zaměřeného na malé děti se reklamy nespustily nikdy, jedná se tak o jediné uživatele, kteří nebudou ztrácet čas. Nový tarif navíc nedovolí filmy a seriály do zařízení stahovat, sledovat je tak offline není možné. Zatímco se u Netflixu řešilo, že některé filmy či seriály kvůli autorským právům nebylo možné spustit, u Disneyho tyto problémy nenastaly a i uživatelé reklamního tarifu mají přístup ke všem položkám rozsáhlého katalogu. Kdy dorazí tento tarif také k nám, Disney dosud neoznámil. Vzhledem k tomu, že nenabízí žádnou výhodnou úsporu a ekonomicky jde pro uživatele v podstatě o nesmysl, se však dá tvrdit, že čím později, tím lépe.
Zdroj: The Verge
⏰ 12. 12. 2022 🧑💼 Petr Kollár 🩶 2 📰 Streaming novinky
Úspěšné kinohity Lilo & Stitch nebo Thunderbolts* konečně online a českým dabingem za předplatné od 199 Kč měsíčně. Začít sledovat. (Reklama)
Další: Novinky · České · Tipy · Data · Kvízy · Trailery · Rozhovory · Vše