Sci-fi roku? Recenze chválí Halo za velkolepost, fanoušky však úplně nepotěší © Paramount Plus

Sci-fi roku? Recenze chválí Halo za velkolepost, fanoušky však úplně nepotěší

Nová akční sci-fi Halo měla masivní rozpočet 90 milionů dolarů, což ji řadí na úroveň Hry o trůny. Není divu, že vyvolává nemalá očekávání. Nyní jsme se díky prvním recenzím dočkali reakcí na výsledné dílo. A ne všechno sklidilo chválu.

20. 3. 2022 13:00 | Filmové novinky

Po více jak 20 letech od vydání první videohry s názvem Halo: Combat Evolved dostane tento herní svět vlastní seriál. Ten přistane již 24. března na streamovací službě Paramount+. Seriálová adaptace bude vyprávět příběh protagonisty herní série Mastera Chiefa (Pablo Schreiber) – speciálně vylepšeného supervojáka, který má za úkol chránit lidstvo před nebezpečnou mimozemskou rasou zvanou Covenanti. Kromě Mastera Chiefa se můžeme těšit také na doktorku Catherine Halsey (Natascha McElhone), Kwan Ah (Yerin Ha), Sorena-066 (Bokeem Woodbine), admirálku Margaret Parangosky (Shabana Azmi), kapitána Jacoba Keyese (Danny Sapani), Makee (Charlie Murphy) a ikonickou Cortanu, které svůj hlas propůjčila Jen Taylor.

Streamovací služba Paramount+ vkládá do nového seriálu velké naděje, ostatně druhá řada byla potvrzena ještě před premiérou té první. Co na seriál říkají kritici a jaký je ve srovnání s videoherní předlohou? Reakce jsou naneštěstí rozporuplné, avšak v jedné věci se shodují. Seriálová adaptace nabízí fanouškům nový pohled do světa Halo a na rozdíl od jiných komerčních produktů, jako jsou hry, komiksy, knihy apod., nespadá do společného vesmíru. Nevyrovnané jsou přitom i názory na vizuální stránku. Rozpočet seriálu byl bezmála 90 milionů amerických dolarů (stejnou částku zaplatilo HBO za finální sérii Hry o trůny). Vložené peníze jsou podle všeho v seriálu vidět, ačkoli občas některé CGI působí lacině. Předmětem kritiky se však stala především akce samotná. „Akce působí jako sledování dětí, které si hrají se svými hračkami než jako propracovaná choreografie,“ uvedl kupříkladu Ben Travers pro web IndieWire.

Lépe na tom není ani příběh, který je v prvních dvou epizodách uspěchaný, což je v tomto případě spíše na škodu. Nepomůže vám ani znalost videoher, neboť seriál z nich vychází pouze velmi volně a jinak kráčí po vlastní ose, což by mohlo řadu fandů série zklamat. Představitel hlavní role Master Chiefa, Pablo Schreiber, pak podle všeho předvádí solidní výkon. „Schreiber umí krizi identity Mastera Chiefa zahrát slušně, i když není ani zdaleka tak charismatický, jako Pedro Pascal ze Star Wars,“ uvedla kritička Caroline Framke z týdeníku Variety. V součtu je rozjezd Halo slušný. Seriál není čistokrevnou adaptací herní série, což může být pro zaryté herní fanoušky zklamáním. Na druhé straně seriál vypráví nový, doposud neviděný příběh, který má do budoucna určitě potenciál.

Vojtěch Balák
Filmový a seriálový nadšenec, který se rád pohybuje v audiovizuálním světě a ještě raději o něm píše. Milovník hororů a sci-fi všeho druhu. Rád nahlédne i do komiksového světa, zvláště pak do toho plného živých mrtvých. Když zrovna nekouká na film, cestuje, fotí a dělá grafiku.
Schwarzenegger promluvil k Rusům. Státnicky obnažil ruskou propagandu
18.03.2022 7:00:00 | Filmové novinky

Bývalý kalifornský guvernér a filmová megahvězda, Arnold Schwarzenegger, promluvil ve videu zveřejněném na sociálních sítích k ruskému lidu. Ve státnicky stylizované řeči zmínil svůj vztah k Rusům skrze filmy i sport.

Komiksáci slaví. HBO se stává domovem skvostných animáků (nejen) s Batmanem
17.03.2022 17:00:00 | Filmové novinky

Přepnutím HBO GO na HBO Max se sice výrazně ztenčila nabídka licencovaných projektů, přibyla ale celá řada filmů a seriálů vycházejících z komiksové stáje DC Comics. Na své si přijdou převážně fanoušci animovaných adaptací těch nejlepších světových komiksů. Podívejte se, co můžete nově sledovat.

Kdy bude nový Batman na HBO? Službě informace unikla
17.03.2022 12:45:00 | Filmové novinky

Nový Batman s Robertem Pattinsonem v hlavní roli slaví v kinech nemalý úspěch. Přesto již příští měsíc zamíří přímo na HBO Max. Informaci potvrdil únik dat.

Daredevil a další drsné marvelovky už mají nový domov. Čelí ale kritice
17.03.2022 9:00:00 | Filmové novinky

Trvalo to jen dva týdny a oblíbené temnější seriály od Marvelu získávají nový streamovací domov. Po Netflixu se tak Daredevil nebo Punisher přesouvají na Disney Plus, a to se některým divákům vůbec nelíbí.