Zdá se, že éra budování obsahu pouze pro vlastní platformu je minulostí. Minimálně pro HBO, jehož domovská stáj Warner Bros. Discovery stále hledá příležitosti, jak přinést do účetnictví nové finanční zdroje. I kdyby to mělo znamenat prodej, respektive licencování obsahu největšímu konkurentovi.
21. 6. 2023 11:00 | Filmové novinkyS informací, že probíhají jednání mezi Warner Bros. Discovery a Netflixem o licencování obsahu HBO na platformě největšího současného streamera, přišel jako první deník Deadline. A jak uvádí deník Variety, pokud skutečně dojde k dohodě, půjde o největší změnu na poli distribuce digitálního obsahu za éry nového šéfa WBD Davida Zaslava. Pamětníci sice ví, že Warneři si na exkluzivní píseček historicky nikdy moc nehráli, přesto je snaha prodávat obsah de facto největšímu streamovacímu nepříteli vskutku unikátním krokem, který se v dnešní době může řadě diváků zdát jako krok vedle.
Podle Variety je v jednání hned několik titulů, včetně populární komedie Nesvá, která debutovala v roce 2016 a svou pouť končila v roce 2021. I zbytek zvažovaných seriálů by měl být staršího data a mělo by tak jít o podobný model, který HBO v Evropě již dříve aplikovalo na dohodu se SkyShowtime, na kterém aktuálně najdete seriály HBO jako Medvědín, Zpřítomnělí, Ruxx či Obnažené, ale také český foodie cestopis Spolu a Hladoví. Už tehdy šlo pouze o peníze, když se zmíněné seriály pro HBO ukazovaly jako ztrátové a vedení WBD rozhodlo, že tituly, které nepřináší nové předplatitele, nemají v katalogu své místo a mohou alespoň přinést finanční prostředky za licencování. V rámci USA pak zase došlo k přesunu titulů jako Westworld či Vychováni vlky na takzvané FAST platformy, tedy streamovací služby, které jsou zdarma a žijí z reklamy.
Obdobnou strategii však Warneři měli již dříve. Nezapomeňme, že do televize prodávali upravené epizody Sexu ve městě, Vincentova světa či Rodiny Sopránů. Na Netflixu pak navíc byly mimo USA po řadu let licencované i seriály od televizní stanice CW (Titans nebo Flash) a zapomínat nesmíme ani na Ledovou archu, kterou Netflixu licencovala mimo Ameriku americká stanice TNT. Obě televize přitom do WBD spadají.
Takže ano, Warneři jsou historicky zvyklí svůj obsah licencovat dalším streamovacím službám. Pod vedením Zaslava však už nejde jen o prodeje televizních licencí streamerům, kteří konkurují in-houseovému HBO, respektive americké službě Max. Nyní jde o vyjednávání, které by regulérně znamenalo, že po SkyShowtime bude HBO prodávat svůj obsah i největšímu streamovacímu obru a de facto mu bude výměnou za dolary pomáhat v dalším budování jeho značky. Můžeme se sice bavit i tom, že by tím i HBO, respektive WBD, pomáhalo budovat svůj brand. Všichni ale tak nějak tušíme, že diváci neřeší, jestli se na začátku seriálu objeví logo HBO. Naopak řeší to, že jedna služba o obsah přišla a druhá má najednou v katalogu zdánlivou novinku a je tím pádem atraktivnější. Na druhou stranu HBO (Max) a WBD nemají moc na vybranou. Finanční situace společnosti stále není dobrá a miliardové dluhy se musí nějakým způsobem zaplatit. Ani nemluvě o tom, že Warneři nyní řeší další problém. Masivní komeční propadák snímku The Flash, který po dvojce Shazama signalizuje, že další dvě komiksovky Blue Beetle a Aquaman and the Lost Kingdom by mohly přinést další velké ekonomické ztráty.
Zdroj: Variety
Češi se po delší době opět skvěle předvádí na Netflixu. V rámci tuzemského regionu se daří hned čtyřem snímkům s českou stopou, přičemž jeden z nich by zřejmě urval i první pozici sledovanosti, kdyby zrovna Chris Hemsworth nelámal ruce gruzínským teroristům.
Tom Cruise chce divákům v každém filmu dopřát velkolepý a unikátní zážitek. A nejinak tomu bude i v sedmém dílu Mission: Impossible. Kromě toho, že Cruise bude skákat na motorce ze skály, se dočkáme také bláznivé honičky po Římě. Na tom by nebylo nic zvláštního, kdyby Cruise neměl celou dobu na ruce pouta.
Tom Cruise vletí do našich kin v sedmém díle série Mission Impossible již 13. července. Akční nářez s podtitulem Odplata první část konečně viděli první kritici a jejich reakce jsou nepřekvapivě naprosto nadšené.
Studio Sony pokračuje ve své snaze těžit svou spider-manovskou licenci na maximum. Ještě než nám představí velkou pavoučí týmovku Madame Web, představí se jeden z nejobávanějších soupeřů Petera Parkera. Film přitom bude sázet na velkou brutalitu a záplavu krve.