Zatímco řada byznysů v časech koronaviru krachuje, nebo je alespoň ve vážných potížích, Reed Hastings a další borci z Netflixu bouchají šampaňské. Uzavření diváků v domácnostech totiž přineslo rekordních 16 milionů nových předplatitelů. A to opravdu nikdo nečekal.
22. 4. 2020 14:00 | Streaming novinky 22. 4. 2020 14:00 | Streaming novinkyNejdříve pozitivní zprávy. Netflix před časem investorům sliboval, že očekává nárůst nových předplatitelů v prvním čtvrtletí roku 2020 v oblasti cca 7 milionů. Tyto odhady byly ještě v časech před koronavirem a tudíž v situaci, kdy spousta lidí tříštila svou pozornost i na jinou zábavu, než vysedávání před televizní obrazovkou. Nyní Netflix oznámil, že překonal jakékoli odhady a koronavirová opatření mu nahnala 15,77 milionů nových předplatných, což je nový rekord ve čtvrtletních přírůstcích. Mluvíme zde samozřejmě o globálním nárůstu, kdy Netflix velmi dobře dlouhodobě těží ze své expanze na mezinárodní trhy. Celkově nyní Netflix hlásí krásných 182,9 milionů předplatitelů celosvětově. Zástupci Netflixu nicméně zůstávají obezřetní.
Netflix v dopise investorům upozorňuje, že dojde k opoždění investic do nového obsahu, neboť veškeré produkce byly do zrušení koronavirových opatření pozastaveny. Připomeňme, že se to týká i opravdu velkých seriálů jako Stranger Things nebo Zaklínač, jejichž natáčení bylo v plném proudu, když se začaly globálně uzavírat hranice. Investice nicméně budou postupně využity, horší je to v případě uvedení nových pořadů, kdy přes veškerá dřívější ujišťování Netflix přiznává, že dojde s největší pravděpodobností k odsunu řady projektů o minimálně jedno čtvrtletí. Netflix rovněž není úplně nadšen z oslabování měn vůči americkému dolaru, což snižuje jeho mezinárodní obrat a přiznává, že situací utrpěla i jeho uživatelská podpora. Zde už by ale mělo být vše v pořádku.
Netflix nezastírá, že aktuální čísla předplatitelů jsou výjimečná a do budoucna je nepůjde udržet. Ostatně hezky to reflektuje i trh s akciemi, kde Netflix vylétl o téměř pět procent, aby se nakonec ustálil na růstu o klasické 1 procento. Pro druhý kvartál Netflix původně předpokládal další nárůst v podobě 7,5 milionů předplatitelů, s vyhlídkami na zvládnutí pandemie však očekává, že by čísla mohla být i horší, neboť řada lidí zruší předplatné a začne svou pozornost opět tříštit do více směrů. Nesmíme navíc zapomínat, že se blíží konkurence v podobě HBO Max, jež dorazí do USA již 27. května, a hezká čísla vykazuje i Disney+.
Streamovací služba rovněž zveřejnila údaje o svých nejúspěšnějších pořadech, které jsou založené na nově zavedených pravidlech, kdy se sledovanost počítá již po dvou minutách sledování daného pořadu. Velkým úspěchem je trochu překvapivě novinka Marka Wahlberga Spravedlnost podle Spensera, kterou si ke sledování vybralo 85 milionů domácností. Včetně autora tohoto článku. Netflix zaúřadoval i s Pánem tygrů, který zaujal 64 milionů domácností, Papírovým domem (65 milionů domácností), reality show Láska je slepá (30 milionů) či návratem krimi Ozark , jež zaujala 29 milionů rodin.
Je rok 2024 a v Česku už se zabydlely streamovací služby jako Netflix, Max či Voyo. Kterou z nich vybrat? Které jsou ty nejlepší a nejpopulárnější streamovací platformy v ČR? Nabízíme velký přehled všech streamingových platforem u nás.
Do streamovacích válek se již zanedlouho pustí další velký hráč. S nabitou knihovnou velkých filmových a seriálových hitů se co největší počet diváků pokusí získat WarnerMedia se svou novou slibovanou službou HBO Max.
Přestože se může jednat jen o chvilkový stav, v Netflixu určitě musí slavit. Streamovací gigant je totiž na trhu v tuto chvíli cennější než jejich největší rival Disney, když ve středu dosáhl maximální celkové hodnoty 187,3 miliard dolarů.
Kvůli světové pandemii se studio Universal rozhodlo vedle omezeného uvedení v kinech svůj rodinný animák Trollové: Světové turné uvést současně digitálně na VOD platformách. A masivní čísla prodejů jim určitě udělala radost.
Častou obavou filmových fanoušků váhajících nad přechodem z fyzických nosičů na streamovací služby, je strach, že nebudou mít své oblíbené filmy vždy dostupné a navíc ne v podobě, kterou mají rádi. Teď tyto obavy potvrdil Disney.