FB pixel TP pixel
Netflix - návody, vysvětlivky, popisy © TMDB

Netflix - návody, vysvětlivky, popisy

1. 1. 2019 0:00 | Wiki
  1. Jak funguje Netflix?
  2. Jak najdu seznam filmů v češtině?
  3. Jak požádat o přidání filmu?
  4. Jak vymažu pořady z historie?
  5. Jak vypnout automatické přehrávání?
  6. Jak stáhnout filmy či seriály z Netflixu?
  7. Jak nahlásit problém?
  8. Jak zabezpečit svůj Netflix účet?
  9. Kdy se na Netflixu objevují nové filmy?
  10. Kdy film dostane dabing či titulky?

Jak funguje Netflix?

Netflix funguje jako online půjčovna s filmy a seriály. Na stránkách www.netflix.com se nejdříve registrujete svým emailem, zadáte své platební údaje, vyberete jaký typ předplatného chcete a můžete začít sledovat filmy a seriály. Za používání Netflixu se platí měsíční předplatné od 199 Kč do 319 Kč podle toho, na kolika zařízeních chcete Netflix sledovat a v jaké kvalitě, ale v nabídce se to neliší. Jakmile máte zaplacené předplatné, můžete si filmy a seriály vychutnat v počítači, na mobilu, tabletu, chytré televizi, herní konzoli a dalších zařízeních. Pro sledování Netflixu je potřeba mít připojení k internetu, ale pro sledování v mobilu či v tabletu si můžete si většinu pořadu stáhnout k sobě a sledovat i bez připojení. Jestliže nejste se službou spokojeni, můžete ji měsíc z měsíce ukončit, žádné dlouhodobé závazky zde nejsou.

Jak najdu seznam filmů v češtině?

Nechat si zobrazit seznam filmů a seriálů s českou podporou má na všech platformách pouze jednu možnost - zadat do vyhledávání “czech” a získat tak alespoň velmi hrubý přehled toho, co je dostupné s titulky či dabingem. Tato možnost ale není stoprocentní, Netflix může z výsledků vyhledávání některé tituly vyhodit. Pokud se díváte na Netflix na počítači v prohlížeči, můžete v jeho webové verzi sjet úplně dolů do patičky (párkrát vám stránka bude přidávat nové filmy, ale nakonec se zastaví) a zde kliknout na odkaz Audio a Titulky, kde si můžete už filtrovat, zda chcete zobrazit filmy a seriály s dabingem či s titulky. Pokud máte nastavené, že váš profil je v češtině (tzn názvy a popisky na vás hovoří česky, nikoli anglicky), nemusíte se o tento problém starat, protože vám Netflix zobrazí jen tituly, co mají českou podporu. Skryje tak ale všechny ostatní, což vyřešíte jen tak, že si přepnete na anglický profil. Seznam filmů a seriálů s českou podporou nabízíme i zde na Filmtoru - kompletní seznam s českými titulky a s českým dabingem.

Jak požádat o přidání filmu?

Jestliže byste si přáli na Netflixu vidět určitý film či seriál, ať už z toho důvodu, že ho máte rádi, chcete ho vidět a nebo jste dokonce producentem, můžete požádat o přidání pomocí tohoto odkazu. Zde napíšete název požadovaného pořadu a odešlete. Nic dalšího není třeba dělat, je však třeba počítat s tím, že nemusíte nikdy dostat odpověď. Netflix sice tvrdí, že tyto požadavky pročítá, šance však není velká a většina přidávání pořadů probíhá jinými cestami. O tom, zda Netflix skutečně tyto pořady přidá, rozhoduje spousta důvodů – zda lze film či seriál vůbec pořídit (tzn. nepatří konkurenci), zda k němu existují v dané zemi práva a někdo ho vůbec nabízí. A zda o stejný pořad mají zájem také další lidé. Teoreticky se tak šance na zařazení může zvýšit, pokud o přidání filmu a seriálů požádá více lidí najednou.

Jak vymažu pořady z historie?

Netflix vám doporučuje nové i staré pořady podle toho, co jste v minulosti sledovali. Jestliže nejste s tímto doporučováním spokojeni a chcete začít “znova”, můžete si kompletní historii vašich sledování u svého profilu vymazat a Netflix vás tak začne “znova” poznávat. Vymazání této historie probíhá tak, že nejdříve v horní pravé části kliknete na nastavení celého Účtu (Account) a v něm si najdete seznam profilů. U profilu, kde chcete historii vymazat, klikněte na šipku, která vám rozbalí další nastavení a zde vyberte Historii sledování (viewing activity). Můžete také využít tento rychlý odkaz když už jste přihlášení. Zde v tomto seznamu můžete vidět kompletní historii, kterou si buď můžete nejdříve stáhnout k sobě (Download) a nebo Skrýt/Vymazat (Hide) a během zhruba 24 hodin vám Netflix začne doporučovat znovu.

Jak vypnout automatické přehrávání?

Jestli se vám nelíbí, že vám Netflix automaticky pouští novou epizodu seriálu po konci uplynulé nebo vám pouští automaticky při prohližení Netflixu ukázky z filmů či seriálů, můžete si to u svého profilu vypnout. Nejdříve se pod jakýmkoliv profilem přihlaste na Netflix a pak v pravém horním rohu klikněte na svojí ikonu a dejte “Spravovat profily” (Manage Profiles). Vyberte u jakého z nich chcete tyto funkce změnit – klikněte na ikonku tužky. V přehledu zde můžete změnit nejen název či ikonku svého profilu, ale také nastavení automatických přehrávání.

Jak stáhnout filmy či seriály z Netflixu?

Funkce stáhnout filmy a seriály z Netflixu je dostupná pouze pro aplikace v mobilu nebo v tabletu, nikoli v prohlížeči či chytré televizi. Netflix vám umožní stáhnout tyto pořady k sobě, abyste se na ně mohli podívat, když nebudete připojení k internetu. Neumožní ale, abyste se k nim dostali z jiné aplikace nebo jste si je zkopírovali. Když jste v aplikaci pro mobily či tablety, stačí pouze během chvíle, kdy jste připojeni, kliknout na ikonku stáhnout a pořad se během několika minut (v závislosti na rychlosti vašeho připojení) stáhne k vám. Pak už se můžete od internetu odpojit. Netflix nabízí ke stažení většinu pořadů, ale nikoli 100 %. Je tudíž možné, že některé pořady půjde přehrát pouze s internetem. Množství pořadů, které můžete stáhnout, závisí na tom, kolik máte volného místa u sebe v mobilu či tabletu, na což vás Netflix i upozorní, když vám začne docházet. Pořady po určité době Netflix sám z vašeho úložiště maže, i když si je nepřehrajete. Množství různých zařízení, na které si můžete pořady stáhnout, závisí na vašem plánu – můžete mít 1, 2 nebo 4 zařízení najednou.

Jak nahlásit problém?

Ať už máte technický problém s přehráváním nebo se vám nedaří přihlásit do účtu a nebo potřebujete řešit platby za Netflix, vždy jako první kontaktuje podporu Netflixu, která funguje od října 2019 i v češtině. Zamiřte na stránky Netflixu, kde máte možnost začít chatovat s podporou přes Live Chat v angličtině a nebo zavolat na telefonní číslo s českou předvolbou 800 050 701 a s českým operátorem. Přímo s ním se můžete spojit v pracovní dny cca od 11:30 do 20 hodin, mimo tyto hodiny a o víkendu a svátcích bude váš dotaz pouze zaznamenám, ale dá se předpokládat, že vám odpoví až v pracovní době.

Jak zabezpečit svůj Netflix účet?

Je několik způsobu, jak ochránit svůj Netflix účet před zneužitím. Zvolte si takové heslo, které není jednoduše uhádnutelné a neopakujete ho i na dalších přihlášeních. Pokud se na Netflix přihlašujete doma, na svém počítači, je vhodné chránit celý svůj počítat před viry, spamy a dalšími programy, které mohou napadnout celý váš systém. Nezadávejte své přihlašovací údaje pro Netflix v místech, kde víte, že by toho mohl někdo zneužít - v hotelových pokojích či dalších veřejných prostorách, kde už je aplikace předinstalovaná. Neposkytujte své přihlašovací údaje kamarádům, pokud nevíte, co oni s nimi udělají. A buďte si jisti, že vaše platební údaje svěřujete pouze Netflixu. Nakupování Netflixu je možné buď přímo na webu Netflixu a nebo přes vybrané exkluzivní partnery (u nás operátor Vodafone). Na jiných místech si Netflix nepořídíte. I dárkové poukazy, které koupíte po celé České republice, se nakonec uplatňují opět jen na webu Netflixu.

Kdy se na Netflixu objevují nové filmy?

Nové filmy a seriály, které přímo vyrobil či zakoupil Netflix speciálně pro sebe (mají u sebe logo Netflixu), se objevují v den ohlášené premiéry stejně po celém světě. Obvykle se objevují v den premiéry v 9 hodin ráno našeho času. U dalších pořadů, které Netflix nakoupil u někoho jiného, jsou data premiér různá po celém světě, protože to nakupuje Netflix najednou ve větším balíku na určité období, objevují se tyto novinky nejčastěji na začátku měsíce.

Kdy film dostane dabing či titulky?

Toto má několik různých možností. Pro své originální nové filmy a seriály nyní Netflix nachystá alespoň titulky a pro největší hity i dabing (je řádově nákladnější, proto s ním Netflix šetří). U svých starších originálních pořadů Netflix doplňuje alespoň titulky a občas dabing podle toho, jak jsou u nás populární, nemá to však přesný řád a často to probíhá náhodně. Občas se také může stát, že výrobce českého dabingu hlásí, že má natočeno, ale Netflix otálí s nasazením, protože není například spokojen s technickou či jazykovou kvalitou. Pro nakoupené seriály a filmy většinou Netflix nechává vyrobit pouze titulky, protože se mu na tu krátkou dobu, kdy tyto tituly na Netflixu budou, nevyplatí vyrobit dabing.

Tomáš Vyskočil
Svůj první filmový web spustil už v roce 1999. Od té doby si uvědomil, že nebude dělat nic jiného než psát o filmech na internet. A tak založil a spustil FilmPub, první velký filmový magazín. O pár let později přešel na seriály a pro pár fanoušků spustil Lost.cz. Protože těch fandů bylo najednou dost, rozhodl se spustit i další weby a tak vznikla Edna.cz. Mezitím pracoval a psal třeba pro Premiere, DiViDi a další filmové časopisy. Když mu kamarádi před pár lety říkali, že stahují pirátské filmy, protože u nás není nabídka, tak si jeden víkend sedl, naprogramoval skript, který stáhl všechny dostupné nabídky u nás a tak vzniklo Filmtoro. Filmy a seriály už neopustí, protože filmy a seriály nikdy neopustily jeho.