FB pixel TP pixel
Netflix masivně nabírá předplatitele. Vyplácí se vykopnutí neplatičů i nové hity © Netflix

Netflix masivně nabírá předplatitele. Vyplácí se vykopnutí neplatičů i nové hity

Lepší než jsme čekali. Tak by se daly shrnout kvartální výsledky největší streamovací služby. Netflix dál pokračuje v růstu, který se ještě před rokem zdál jako nereálný. Celkem už mu platí skoro 239 milionů lidí po celém světě a ukazuje svým soupeřům záda.

Streaming novinky

Podle čerstvě zveřejněných výsledků vykazuje Netflix oproti předchozímu kvartálu nárůst o 5,9 milionů předplatitelů. Podle regionů táhne růst hlavně region Evropy, severní Afriky a Blízkého východu (+2,5 milionu), následuje Severní a Latinská Amerika (každá zhruba 1,2 milionu), nejméně se tentokrát rostlo ve zbytku Asie a Austrálie (zhruba 1 milion). Evropa a okolí také zůstává největším regionem (už téměř 80 milionů), žezlo zhruba před rokem převzala od USA+Kanady (75,5 milionu), třetí je stále Latinská Amerika (42,5 milionu) a poslední zbytek Asie (40,5). Celkově má Netflix 238,5 milonu, před rokem měl touto dobou o 18 milionů méně. Časy poklesu z první půlky roku 2022 jsou pryč, od té doby se vrátil k růstu a poslední kvartály výrazně zrychluje. Pro další čtvrtletí si dokonce předpovídá stejné tempo.

Netflix si věří

Co za tímto růstem stojí? Netflix si připisuje zásluhy hlavně se zavedením plateb za sdílení. Ty jsou sice primárně zaměřeny na zvýšení plateb už u stávajících předplatitelů, ovšem pokud Netflix dokázal opravdu oddělit zrno od plev a pasažéry vykopnuté ze sdílených účtů donutit k založení účtu vlastního, je to hezká inspirace pro ostatní hráče. Technické řešení stále ještě v mnoha zemích roluje a není vždy vyžadováno, proto sám Netflix tvrdí, že se extra platby projeví až v dalším čtvrtletí. Růst příjmů je tak slabší než růst předplatitelů, nicméně pořád to znamená cca 8,2 miliardy dolarů za poslední tři měsíce a zhruba 2 miliardový zisk. Zajímavé je, že ještě před ohlášením výsledků dnes Netflix potichu v USA a Velké Británii zrušil základní tarif bez reklam, následuje tak strategii z Kanady. Diváci tak mohou mít buď levný tarif s reklamami, ale sám Netflix se přiznává, že by raději, aby lidé přešli na dražší a plnotučné tarify. Cesta k dalším příjmům se otevírá také zde.

Netflix masivně nabírá předplatitele. Vyplácí se vykopnutí neplatičů i nové hity © Netflix

Ve zprávě pro akcionáře se Netflix poplácal po ramenou také za novinky, které přitáhly v druhém čtvrtletí diváky k jeho službě. Jsou tu úspěšná filmová pokračování Vražda v Paříži a Vyproštění 2, k vytěžení došlo také u známých seriálových hitů jako Charlotte (spin-off Bridgertonu), Tenkrát poprvé a samozřejmě i zatím ještě nedokončená třetí řada Zaklínače. Netflix také zavedl novou metriku pro měření své sledovanosti, místo celkového počtu prokoukaných hodin je to přepočtené podle délky pořadu na něco, čemu bychom mohli říkat unikátní sledování. Kratší, ale intenzivní seriály mají výhodu proti delším natahovaným. Je to ale stále jen interní metrika Netflixu, nikdo z konkurence zatím k podobné transparentnosti nepřistoupil, i když k tomu Netflix své konkurenty nově vyzývá. Netflix ale tak jako tak chce soupeřit spíše s jinými médii, ve své zprávě se už jako vždy odvolává na svůj zvyšující se podíl proti klasické televizi, ale třeba i na úkor internetových soupeřů jako YouTube.

Netflix prý díky stávce ušetří

I když aktuální Hollywood řeší především stávku scenáristů a herců (Netflix tak trochu cynicky uvádí, že díky zastaveným natáčením podstatně příští kvartál ušetří), bude hodně zajímavé sledovat, jak si povede konkurence. Pod velkým tlakem je služba Disney+, která byla ještě před rokem pasována na velkého soupeře Netflixu, ale zatím klesá už dva kvartály po sobě. 9. srpna se dozvíme, jakým směrem se stávající číslo 157,8 milionů pohne. O pár dní dříve vystaví svoje vysvědčení Warner Bros. Discovery za své spojené služby (HBO) Max a Discovery, padne už konečně hranice 100 milionů předplatitelů? Na záda mu přitom začíná koukat Paramount+, ten už má 60 milionů, ale je to aktuálně nejrychleji rostoucí služba v USA. Výsledky budou ten samý týden. Čeká nás perný začátek srpna.

Zdroj: ABC The Hill

Nová sci-fi Marvelu má tragickou sledovanost. Šéfovi Disney došla trpělivost a potvrdil změny
Nová sci-fi Marvelu má tragickou sledovanost. Šéfovi Disney došla trpělivost a potvrdil změny
14.07.2023 15:50:00 | Streaming novinky

Bob Iger právě prodloužil smlouvu se společností Disney, kterému bude šéfovat další dva roky, a přiznal, že kvalita MCU filmů šla opravdu dolů. Viní z toho především Disney+.

Pravé Star Wars jsou zpátky. Trailer Ahsoky fanoušky donutí k slzám
Pravé Star Wars jsou zpátky. Trailer Ahsoky fanoušky donutí k slzám
11.07.2023 20:14:00 | Streaming novinky

Nový seriál z universa Star Wars zaměřený na bývalou rytířku Jedi Ahsoku Tano dorazí již za šest týdnů a Lucasfilm proto usoudil, že je čas fanoušky opět o trochu víc namlsat. Představil proto oficiální trailer na novou sérii, v níž budeme sledovat bývalou padawanku Anakina Skywalkera v jejím pátrání po Grand Admirálovi Thrawnovi.

Potvrzeno! Bratrstvo neohrožených a další hity HBO míří na Netflix. Dohoda však není dokonalá
Potvrzeno! Bratrstvo neohrožených a další hity HBO míří na Netflix. Dohoda však není dokonalá
04.07.2023 15:30:00 | Streaming novinky

Nová dohoda mezi Warner Bros. a Netflixem, jejíž součástí je prodej licencí nejúspěšnějších seriálů HBO, právě začala. Řadu fanoušků ale rozčiluje nejednotnost v zakoupených licencích.

Hra na oliheň vydělala Netflixu přes 900 milionů dolarů. Tvůrce seriálu oškubal
Hra na oliheň vydělala Netflixu přes 900 milionů dolarů. Tvůrce seriálu oškubal
30.06.2023 16:00:00 | Streaming novinky

Seriálový thriller Hra na oliheň se stal obrovským světovým hitem, který dle odhalených interních dokumentů Netflixu zvýšil hodnotu společnosti o stovky milionů dolarů. Autor seriálu ovšem na odměnách nedostal téměř nic.