Netflix má za sebou skvělý konec roku 2023. Odhalily to jeho nejnovější kvartální výsledky, podle nichž službě narostl počet předplatitelů o 13 milionů. Jedná se o dalece větší počet, než se obecně očekávalo.
24. 1. 2024 13:30 | Streaming novinky 24. 1. 2024 13:30 | Streaming novinkyReklamy a zamezení šíření hesel. To jsou podle všeho největší faktory v nárůstu předplatitelů Netflixu v posledním kvartálu roku 2023. Během něj největší streamer světa získal 13 milionů nových zákazníků, což je mnohem více, než se předpokládalo. Analytici z Wall Street čekali jen mezi 8 až 9 miliony nových předplatitelů. Netflix tedy trhy značně zaskočil a aktuálně přepočítává již 260,3 miliony předplatitelů.
8 milionů nových předplatitelů přinesl stále ještě nový a v mnoha částech světa (včetně Česka) dosud nezavedený tarif s reklamou, který v USA vyjde na 7 dolarů měsíčně. Aktuálně tak Netflix na tomtu tarifu má 23 milionů předplatitelů a očekává se další růst spolu s expanzí tarifu do dalších teritorií. Příjmy Netflixu meziročně narostly o 12 procent, což streamer připisuje strategii placeného sdílení účtů, změnám v cenové politice (rozuměj zdražování) a síle obsahové nabídky. Netflix se také podle své zprávy dokázal dobře vyrovnat s loňskými stávkami v Hollywoodu, které zasáhly hlavně lineární televize, které neměly pravidelný přísun obsahu, zatímco Netflix měl obsah předtočený. Případné absence titulů z odkládání na další měsíce vyrovnával úspěšnými akvizicemi licencí třetích stran.
Pokud se nárůst předplatitelů rozpočítá na jednotlivé regiony, Netflix může být spokojený, že se mu aktuálně daří napříč glóbem. V USA a Kanadě narostly předplatné o 2,81 milionů účtů a celkově přepočítává 80,13 milionů předplatitelů. Evropa dodala dalších extra 5 milionů a přeskočila 88 milionů. Latinská Amerika přidala 2,35 milionů a aktuálně má 46 milionů uživatelů. Asie pak završuje krasojízdu s 2,9 miliony, jež vedly k nárůstu na 45,34 milionů uživatelů.
Co se týče cash flow, Netflix na konci roku operoval s volnými financemi o velikost 6,9 miliard dolarů a celkově si ke 30. narozeninám nadělil mnohem větší ekonomickou stabilitu, než měl ještě před pár lety, kdy se doslova topil v dluzích a mluvilo se o něm jako o start-upu, který žije jen díky nekonečným půjčkám. Nečekaný nárůst předplatitelů se v kombinaci s celkovou stabilitou Netflixu po ekonomické stránce samozřejmě přetavil i v nárůstu cen akcií o 7 procent s aktuální hodnotou na 492,19 dolarech, což je jedna z největších hodnot za poslední rok. K oslavám si Netflix nadělil i moc pěkný sportovní dáreček v podobě práv na wrestling organizace WWE, která se tak přesune z dosavadního lineárního vysílání na streaming. Platí to však zatím jen v rámci USA, Kanady, Velké Británie a Latinské Ameriky. Netflix nicméně slibuje, že další země a regiony budou následovat. Let's get ready to rumble!
Je rok 2024 a v Česku už se zabydlely streamovací služby jako Netflix, Max či Voyo. Kterou z nich vybrat? Které jsou ty nejlepší a nejpopulárnější streamovací platformy v ČR? Nabízíme velký přehled všech streamingových platforem u nás.
Disney v posledních letech nezažívá nejlepší období. Společnost sice aktuálně znovu vede Bob Iger, teď se ale k firmě začíná vracet i jeden z předchozích výrazných manažerů Ike Perlmutter. Ten má s Igerem nevyřízené účty a některé zdroje ho označují za šovinistu a rasistu, který nesnáší šéfa Marvelu Kevina Feigeho. Podaří se mu znovu usednout do sedla a rozvrátit společnost, v níž má miliony dolarů?
Rok se s rokem sešel a dalších 12 měsíců je za námi. Jaké největší události se letos doma i venku ve streamingu odehrály? Kdo ze služeb posílil a kdo oslabil? Podívali jsme se na všechny zprávy, data a přehledy a nabízíme ultimátní shrnutí.
V polovině prosince vydal Netflix poprvé ve své historii komplexní přehled sledovanosti svých filmů a seriálů během první poloviny roku 2023. V 18 000+ řádcích se nepříliš jednoduše orientuje, ale my jsme pro náš sesterský web FlixPatrol statistiky vzali a napojili je na naši databázi. A vyplývá z toho několik zajímavých dat.
Překvapivou reklamu vypustil český Netflix u příležitosti premiéry své nové sci-fi Rebel Moon. Poprvé v historii totiž natočil reklamu s českým hercem, s českými reáliemi a spojil ji i s klasickým českým vánočním filmem.