Streamovací obr Netflix odhalil výsledky za třetí kvartál a spolu s nimi i velkou spokojenost. Po dvou nepříliš úspěšných čtvrtletích jdou počty předplatitelů konečně nahoru. Netflix přesto chystá další razantní změny nejen na své platformě, ale i ve vztahu k byznysu.
19. 10. 2022 15:30 | Streaming novinkyPředchozí dvě čtvrtletí nebyla pro Netflix zrovna příjemná. Klesaly počty předplatitelů a s tím samozřejmě i hodnoty akcií. Konkurence navíc naopak rostla, takže se opravdu zdálo, že zlaté dny Netflixu jsou u konce, což streamovacího obra donutilo k několika razantním krokům v podobě vývoje předplatného s reklamami, velkého propouštění a rušení celých oddělení. Třetí čtvrtletí se ale Netflixu vydařilo nad očekávání. Zatímco streamer odhadoval nárůst v podobě milionu předplatitelů, jejich množství se nakonec zastavilo na 2,4 milionech platících zákazníků.
Opět se ovšem potvrdilo, že v rámci USA a Kanady už má Netflix dohráno, když zde dokázal přilákat pouze 100 000 předplatitelů. Odkud tedy přišel zbytek? Primárně z Asie a tichomořské oblasti, kde nastřádal 1,4 miliony nových zákazníků. Streamer je však dle svých slov finančního bosse Spencera Neumanna spokojený a jede podle plánu. Že ale situace nebude zase tak moc růžová potvrzuje oznámení, že od příštího kvartálu již Netflix nebude dávat své odhady placeného předplatného, bude nicméně o pohybech zákazníků zpětně informovat. Což je pořád výrazně víc, než dělá podstatná část konkurence.
Dává tato nová strategie smysl? Vlastně docela ano, neboť nově bude Netflix počítat i zákazníky, kteří si předplatili novou nejlevnější variantu s reklamami, která startuje ve 12 zemích, v nichž prozatím není Česká republika zahrnutá. Netflix mimochodem nepředpokládá, že by nový tarif měl na čísla příštího kvartálu nějak zásadní vliv. Očekává každopádně nárůst 4,5 milionu nových platících zákazníků a obrat ve výši zhruba 8 miliard dolarů. Netflixu v minulém čtvrtletí hodně pomohly poslední Stranger Things a do určité míry i akční The Gray Man, který nakonec skončil s 253 miliony zhlédnutých hodin na čtvrtém místě historických tabulek. Avšak se 100hodinovou ztrátou na vedoucí hitovku Red Notice.
Další nárůsty si Netflix slibuje od podzimně-zimního obsahu, kdy je o streamovací služby obecně větší zájem. Netflix chystá mimo jiné romantickou novinku Falling for Christmas s Lindsay Lohan, Pinocchia od Guillerma del Tora a dorazit by měl i spin-off Zaklínač: Pokrevní pouto. Dále nás čeká další řada dramatu Koruna, Enola Holmesová 2, finále sci-fi Manifest, třetí řada Emily in Paris, novinka od tvůrců Dark 1999 nebo spin-off Addamsovy rodiny Wednesday. Není divu, že je Netflix ohledně své nabídky spokojený.
Zdroj: Variety
Na počátku listopadu nabídne Netflix pro své zákazníky slíbený reklamní tarif. Streamer prozradil jeho cenu i to, kde všude bude toto nové předplatné dostupné.
V nedávném interview pro magazín Hollywood Reporter se autoři seriálového Pána prstenů snažili vypořádat s fanouškosvkou kritikou jejich díla. Odpověděli na pět nejpalčivějších dotazů.
Fanoušci fantasy hitu Rod draka si po poslední odvysílané epizodě stěžovali na příliš tmavý obraz a vadilo jim tlumené nasvícení scén, které jim znemožnilo vychutnat si akcí nabitý díl. Stejnému rozhořčení čelilo HBO i v minulosti.
Svůj vstup na videoherní trh myslí Netflix opravdu vážně. Po stále narůstající nabídce exkluzivních titulů a kupování herních vývojářů se streamovací gigant nakonec rozhodl založit i své vlastní herní studio.