Další z velkých hráčů reportoval svoje kvartální výsledky a podobně jako většina trhu hlásí pěkný nárůst uživatelů. Avšak za cenu nemalých finančních ztrát. Paramount+ sice roste jako z vody, ale budoucnost služby není úplně růžová.
17. 2. 2023 12:20 | Streaming novinkyParamount uzavřel čtvrté čtvrtletí a celý rok 2022 optimisticky tak na půl. Tržby za všechny segmenty se zvýšily meziročně o 5 % na 30,1 miliardy dolarů, ale ne všechny části Paramountu rostly stejně. O pár procent poklesla největší televizní sekce (CBS a další stanice), která donáší skoro 22 miliard z těch výše zmíněných 30 miliard, podobně jako u zbytku trhu nastává odliv diváků i inzerentů od obrazovek. Filmová sekce, kam patří kina a navazující prodeje, hlásí nárůst po pandemii o 40 % na skoro 4 miliardy tržeb, radost dělal Paramount loni hlavně Tom Cruise s Top Gun: Maverick, sympaticky si vedly i filmy jako Úsměv, Vřískot, Ztracené město či Ježek Sonic 2. O nesnadném podnikání však svědčí profit, z necelých 4 miliard je účetně zisk necelých 300 miliónů, tedy ani ne 10 %, u televize je zhruba 25 %.
Specifický zůstává samozřejmě streaming. Celkově se všem službám pod hlavičkou Paramountu za poslední kvartál dařilo a dohromady už mají více než 77 miliónů předplatitelů. Největší část připadá na Paramount+, který už má 55,9 miliónů předplatitelů celosvětově, téměř o 10 miliónů více než před 3 měsíci. Zbytek připadá na další streamingové služby, které zatím stoji samostatně - třeba Showtime nebo Noggin. Zajímavé je, že Paramount+ zdůvodňuje růst své služby nabídkou hitů jako Yellowstone, 1923, Criminal Minds: Evolution, přenosy NFL a samozřejmě Top Gun: Maverick a nikoli expanzí. V posledním kvartálu se Paramount+ pouze zprostředkovaně rozrostl do Francie s licencí pro Canal+ a začal spolupracovat třeba s Amazonem či Walmartem. Do jeho čísel se podle všeho nepočítá SkyShowtime nastartovaný loni na podzim v několika zemích Evropy a před pár dny také rozšířený k nám.
S financemi celého segmentu je to ale horší, tržby za celý rok už jsou sice větší než kina, skoro 5 miliard, ale investice do obsahu, marketingu a expanze byly ještě skoro o 2 miliardy vyšší. Za ztrátovost streamingu, která stáhla celkové výsledky společnosti níže než se čekalo, potrestal Wall Street akcie Paramountu poklesem. Investoři se nenechali uchlácholit ani ohlášeným zdražením Paramount+ pro americké diváky (nejdražší varianta bude za 12 dolarů), která má přinést nové peníze, ani již dříve ohlášenou integrací samostatné streamingové služby Showtime do Paramount+, která má ušetřit až několik set miliónů dolarů. Vedle Paramount+ vlastní Paramount ještě reklamou živenou službu Pluto, která donáší hned třetinu tržeb za celý segment a pořád utěšeně roste. Mohla by konečně i k nám.
© FlixPatrolSkok Paramount+ o 10 miliónů předplatitelů v posledním čtvrtletí je zatím nejvyšším přírůstkem ze všech hlavních streamovacích služeb. Netflix přidal celosvětově “jen” necelých 8 miliónů (má celkem 230,9 miliónů), slušně skočil i Peacock (z 15 na 20 miliónů víceméně jen v USA). Nepěkné období prožívá Disney, který od října do prosince loňského roku dokonce poklesl (ze 164,2 na 161,8 miliónů). Uvidíme, jaké výsledky - předplatitelů i financí - přinese příští týden poslední velký hráč - Warner Bros Discovery a jeho HBO Max. Před streamingem stojí obecně náročné období, většina nových služeb chce být do konce roku 2024 zisková. Ať už zdražováním, razantním snížením nákladů či nějakým masivním rozšiřováním, nejpozději do dvou let bude jasno, kdo zůstane a kdo přežije.
Zdroj: Variety
220 zobrazeníKonečně jsme se dočkali, poslední velká streamovací služba je tu. Nabízí obsah od studií Universal a Paramount, včetně pecek jako Top Gun či originály jako Yellowstone. Zamrzí však absence lepší obrazové a zvukové kvality či podpory některých zařízení. Zákazníky nyní láká v akci na poloviční cenu.
Je to tady, boj Netflixu proti sdílení hesel postoupil do další etapy. Jeho testovací program z Jižní Ameriky přechází do ostré fáze a rozšiřuje se o čtyři významná teritoria.
Největší vyzyvatel Netflixu oznámil své kvartální výsledky ke konci roku, a nejsou to vůbec hezká čísla. Poprvé v historii klesl počet předplatitelů a s nižšími příjmy budou padat hlavy. Kromě propouštění Disney plánuje i další úspory, několik novinek však oznámil.
Česko má po dlouhých měsících čekání konečně další streamovací službu. Tentokrát se s ní vytasila dlouho vyčkávající FTV Prima, která pomocí prima+ (ano, malé písmeno není chyba, ale záměr) nahrazuje videotéku iPrima a zároveň chce konkurovat přinejmenším novácké službě Voyo. Má ale co nabídnout?