V posledních letech převládal u streamovacích společností trend nabízet své původní tituly exkluzivně na svých platformách. Finanční situace ale nyní donutila Disneyho zkoumat možnosti licencování vlastních původních titulů konkurenci.
Zdroj: IndieWire
Většinu vlastníků streamovacích společností trápí vysoké zadlužení. Tyto korporace se proto nyní uchylují ke krokům, které se zdály v posledních letech nemyslitelné – a to k prodeji svých původních titulů. Doby, kdy si studia stahovala všechny své originály pro vlastní streamovací platformy, jsou zřejmě pryč. Nejprve začala své originální filmy a seriály prodávat jiným televizním a streamovacím platformám společnost Warner Bros. Discovery vlastnící HBO Max, částečně byl k podobné akci donucen i Netflix a nyní k tomuto kroku směřuje i Disney. Dle interní zprávy totiž tento mediální konglomerát zkoumá možnost licencování filmů a televizních pořadů konkurenčním médiím.
Konkrétnější informace o těchto plánech pravděpodobně sdělí CEO Disneyho Bob Iger během oznámení hospodářských výsledků společnosti. Růst předplatitelů je určitě skvělá věc, ale investice do streamovacích služeb a ztráty z prodeje filmových a seriálových licencí jsou pro mateřské společnosti enormní. Ve třetím čtvrtletí vykázal streamovací byznys Disneymu ztrátu 1,5 miliardy dolarů. Cena služby se proto výrazně navýšila, jako CEO skončil Bob Chapek a nyní se dokonce uvažuje o prodeji licencí některých titulů. Disney se také rozhodl vypustit jako promo chystané třetí řady Mandaloriana jeho první epizodu z první řady v klasických lineárních televizích (ABC, FX, Freeform) a zbavit jej jeho jeho exkluzivity v rámci Disney+. Podobně, i když z jiných důvodů, se dříve zachoval i k seriálu Andor.
⏰ 8. 2. 2023 🧑💼 Petr Kollár 🩶 242 📰 Streaming novinky
Úspěšné kinohity Lilo & Stitch nebo Thunderbolts* konečně online a českým dabingem za předplatné od 199 Kč měsíčně. Začít sledovat. (Reklama)
Další: Novinky · České · Tipy · Data · Kvízy · Trailery · Rozhovory · Vše