Ať už patříte mezi fanoušky či odpůrce filmového Marvelu, při pohledu na kolos zvaný Marvel Cinematic Universe musíte uznale smeknout klobouk. Kevin Feige a jeho skupina kreativců po deseti letech dotlačili káru, jíž nastartoval první Iron Man, konečně do vytouženého cíle a podle nás je rozhodně nad čím uznale pokývat hlavou a možná i ronit slzy. Přece jen je to konec jedné éry.

Tomáš Vyskočil - 80 %

Tomáš Vyskočil - 80 %

Co napsat o filmu, na který stejně každý z vás půjde bez ohledu na to, jaké budou recenze? Ti největší fanoušci Marvelu šli už na předpremiéru a dají nám to tady v komentářích sežrat, jen pokud napíšeme jen trochu něco negativního. Další půjdou co nejdříve, aby jim nikdo nestačil vykecat, jakým způsobem se podaří Avengers zvrátit Thanosovo lusknutí, které vyvraždilo půlku vesmíru. Ok, my to neprozradíme. A ti ostatní? Návštěva Marvelovek už je dneska společenská povinnost, které se nelze vyhnout, pokud nechcete být ostatním pro smích. Ale je to film, o kterém se bude za pár let vyprávět, jak je mimořádný? To záleží. Ano, fandové dostanou přesně to, co chtěli i nechtěli. A k tomu ještě tunu odkazů, vtípků, epických bitev a dojemných scén.

Hůře bude utíkat film ostatním. Má 3 hodiny a jsou to vlastně 3 filmy v jednom - depresivní drama skoro jako The Leftovers, pak variace na ...OK, nebudem spoilerovat...na jedno známé sci-fi pokračování a na závěr epická bitka, kde je víc hvězd než na Oscarech. Ano, je třeba obdivovat tvůrce, že se jim podařilo postavami nabitý příběh odvyprávět tak, aby každá dostala alespoň chvíli prostoru a ty hlavní měly i nějaké to zakončení. Též řemeslně je tam všechno tak, jak má být. A oči a uši dostanou zabrat. Jít na Avengers: Endgame je něco jako výlet k egyptským pyramidám. Obdivuje je jak jsou staré, ohromné a divíte se, kolik to muselo dát práce. Ale budete je milovat?

Petr Semecký - 80 %

Petr Semecký - 80 %

Sledování Avengers: Endgame je jako když posloucháte „Best of“ album oblíbené kapely. Chybí tomu trochu té sólové poctivosti, originality a odvahy. Na druhou stranu ale výsledek hraje báječně a každá vteřina ve vás dokáže rozvibrovat fandu číslo jedna. A podle mě to není málo. Avengers: Infinity War se mi kdovíjak nelíbil kvůli své bezuzdnosti v digitálních skopičinách a tlaku ukázat všechnu tu epičnost na velkém plátně podle pravidla všeho víc. Endgame je kupodivu střídmější a komornější film, jenž se nebojí osobních momentů a minimálně v první třetině servíruje na marvelovské poměry solidní depku, jež až postupně získává na typické komediálnosti, která mi obvykle leze krkem. Tentokrát se ale vcelku drží na uzdě a dokonce i Waititim lobotomizovaný Thor má ke svému skotačení vcelku uvěřitelnou motivaci. A není sám.

Ačkoli Endgame spojuje desítky postav a musí chtě nechtě uzavřít osudy minimálně zakládajících postav Avengers, zvládá to režijní duo Russových s až ohromující bravurou a citem pro uspokojivý a funkční servis fanouškům. Ano, v závěru je ten náklad sentimentu a patosu už na hraně únosnosti, jenže když dojde na finální zúčtování a loučení, i na cynika, jako jsem já, prostě dolehne fakt, že těch 22 filmů a 10 let filmařské práce nepřišlo vniveč. V kinech totiž čeká opravdu ono velké završení všeho, v němž každý dostane, co si zaslouží, a řadě diváků se spolu s hrdiny splní jejich mnohaleté sny. Smekám Iron Manovu masku a s úctou tleskám navzdory řadě hnidopišských poznámek. Vždyť už mám lístky na repete.

RECENZE: Avengers: Endgame přiváží „best of“ hrdinské akce a ryzích emocí  |  Filmové recenze  |   |  496 přečtení  |  29 líbí se

Komentáře k článku RECENZE: Avengers: Endgame přiváží „best of“ hrdinské akce a ryzích emocí

Další články jako RECENZE: Avengers: Endgame přiváží „best of“ hrdinské akce a ryzích emocí

Filmové recenze  |  před 11 dny  |  6

Nejvtipnější RECENZE: Nejtrapnější film Adama Sandlera Reparát

Máte pocit, že se Adam Sandler u svých komedií pro Netflix vůbec nesnaží? Nejste rozhodně sami. Ostatně podívejte se, jak nadzvedla jedna z posledních sandlerovek, Reparát, mandle našemu videorecenzentovi Torenovi. číst více

Filmové recenze  |  před 18 dny  |  10

RECENZE: Netflix válí se satirickou sci-fi komedií Ruská panenka

Toren si v nové videorecenzi posvítil na další z komediálních hitů Netflixu z poslední doby. Ruská panenka představuje dalšího zástupce komorních seriálů, jejichž humor vás chytne za srdce. číst více

Filmové recenze  |  před 1 měsíci  |  46

RECENZE: Je Scorseseho gangsterská sága Irčan filmem roku?

Scorsese, De Niro, Pesci, Pacino. Projekt The Irishman, na který se čekalo více než dekádu, letos konečně dorazí do kin a především na Netflix a do vašich obýváků. Přinášíme recenzi z mezinárodní premiéry na Londýnském filmovém festivalu. číst více

Filmové recenze  |  před 1 měsíci  |  3

RECENZE: Překonává 2. řada Mindhuntera svého předchůdce?

Toren se v nové recenzi podíval na zoubek 2. řadě oblíbeného kriminálního thrilleru o skládání myslí masových vrahů. Podařilo se tvůrcům pod vedením režiséra Davida Finchera překonat očekávání a přeskočit laťku nastavenou první řadou? číst více

Filmové recenze  |  před 2 měsíci  |  3

RECENZE: 13 Reasons Why ve třetí řadě definitivně ztratil kouzlo

Po brilantní první řadě, která udělala ze seriálu 13 Reasons Why fenomén, přišel pokles kvality. A třetí řada v tomto ohledu změnu rozhodně nepřinesla, když definitivně odbočila od původního příběhu a vydává se do míst, která přestávají být jakkoli zajímavá. číst více