Podle prvních zveřejněných průzkumů měřících televizní sledovanost musí mít u HBO radost. Temný komiksový hrdina Batman po úspěšném tažení v kinech totiž řádí i na HBO Max.
28. 4. 2022 13:00 | Streaming novinkyJak známo, Warneři po loňské přelomové strategii způsobené pandemií, kdy se rozhodli vydávat své kinohity souběžně v temných sálech i na HBO Max, přešli od tohoto roku na 45denní okno mezi premiérou v kinech a na jejich streamovací službě. Pro kinaře na jedné straně a diváky lačnící po spektáklech v domácích podmínkách na té druhé se to zdá jako rozumně vyjednaný kompromis. Nyní společnost Samba, která se v USA specializuje zejména na průzkum obsahu chytrých televizí, oznámila čísla sledovanosti temného komiksového trháku The Batman, který vstoupil do katalogu HBO Max 18. dubna.
Samba, která se ve své statistice zaměřuje na sledovanost prvních sedmi dní od premiéry titulu, oznámila, že si netopýřího muže během této doby pustilo přes 4,1 milionu domácností. Snímek v hlavní roli s Robertem Pattinsonem se tak stal druhým nejsledovanějším kinohitem HBO Max. Data společnosti samozřejmě pokrývají jen část celého spektra distribuce HBO, ale určitě naznačují, že se Batmanovi dařilo krom kin i na Maxu. Pro srovnání uveďme data ostatních spektáklů: Godzilla vs Kong (3,9 milionů), Sebevražedný oddíl (3,5 milionů), Wonder Woman 1984 (3,2 milionů), Matrix Resurrections (3,2 milionů) a Duna (2,3 milionů). Překvapivým rekordmanem premiérové týdenní sledovanosti je pak bitkoidní Mortal Kombat s 4,3 miliony puštění.
Zdroj: Deadline
Šéf nově vzniklé společnosti Warner Bros Discovery David Zaslav se v posledním rozhovoru vyjádřil k povzbudivým výsledkům HBO Max, nastínil plány společnosti a rýpnul si do Netflixu.
Úterní propad předplatitelů Netflixu vyvolal otázky, zda podobný osud nečeká streamovací trh obecně. Ale jak se zdá, krize zatím postihla pouze největšího hráče, protože HBO celosvětově přidalo za poslední kvartál 3 miliony předplatitelů a celkově jich má více než 76,8 milionů.
Každý rok společnost Motion Picture Association (MPA) vydává tzv. THEME report, což je zpráva, ve které společnost shrne, jak se v uplynulém roce dařilo digitálnímu obsahu, kinům, kabelovkám atd. Výsledek za rok 2021 je v mnoha směrech překvapivý.
Navzdory tomu, že Netflix ztrácí předplatitele, i druhá řada romantické podívané Bridgertonovi vykazuje velmi silná čísla sledovanosti a v tabulce nejpopulárnějších seriálů drtí jednoho konkurenta za druhým.