Disney jako poslední z velkých hráčů reportoval svoje kvartální výsledky. A může být nadmíru spokojen - dařilo se nejen výrazně zrychlit přírůstek nových předplatitelů, ale celá jeho streamovací sekce začíná být výrazně zisková.
15. 11. 2024 13:00 | Streaming novinky 15. 11. 2024 13:00 | Streaming novinkyStreamovací hráči se opět dostávají do formy a poté, co po opadnutí covidové vlny opadl masivní zájem diváků o streaming, se zdá, že letošní rok se situace dostává do nejlepší kondice. Netflix za třetí čtvrtletí přidal více než 5 milionů účtů, Max od Warner Bros Discovery dokonce přes 7 milionů, rostli také menší hráči jako Paramount+ (plus 3,5 milionu) nebo Peacock (plus 3 miliony). A nový výrazný zájem diváků o streaming nyní potvrdily výsledky Disney+, které se může chlubit nárůstem o 3,6 milionu. To je sice menší tempo než mají hráči před ním (Netflix) i za ním (Max), ale vzhledem ke kocovině, kterou Disney+ minulý rok procházel, je to pro majitele i investory signál, že z nejhoršího jsou už venku. Jen pro pořádek, Disney si sice započítává do předplatitelů i službu Hotstar působící v Indii a jihovýchodní Asii, ta mu však už patří jen napůl a je vydělená z hlavního čísla. S ním tedy dohromady Disney+ má 158,6 milionů předplatitelů, sám Disney se však chce chlubit tím menším číslem, které je 122,7 milionů.
Zajímavé je, že právě Hotstar letos poprvé a poprvé od stvrzení nákupu na začátku letošního roku stoupl (o 400 tisíc účtů), ale zdaleka se ještě nevyrovná číslům, které měl před ztrátou práv na v regionu nesmírné populární kriket. Tak jako tak, v Disney přehledech se přestane dříve nebo později zcela objevovat, protože nový většinový vlastník, indický konglomerát Reliance, ho chce spojit se svojí již stávající službou JioCinema a nejspíše příští rok uvést novou značku JioHotstar.
Ale zpátky k Disney+, který rostl nejen na severoamerické půdě z 54,8 na 56 milionů, ale také na mezinárodním trhu a to z 63,5 na 66,7 milionů. Růst ještě nebere v potaz aktuální podzimní zdražení, takže čísla za aktuální kvartál už zřejmě tak úžasná nebudou, ale sám Disney potvrzuje, že v zemích, kde naopak nabízí levný tarif s reklamou, se mu mimořádně daří. To samé platí i o Netflixu, který po zavedení svého levného tarifu s reklamou hlásí podobný úspěch. Jen pro pořádek doplníme, že s čísly za třetí kvartál zřejmě moc nezahýbalo spojení Star+ a Disney+ v Latinské Americe, protože čísla nyní již zrušené samostatné služby Star+ si Disney započítaval k sobě. Naopak v růstu pokračuje stále samostatná značka Hulu (ze 46,7 na 47,4 milionů klasických účtů), která má Disney jen v USA a čím dál tím víc se integruje do Disney+. Disney ji ovšem nabízí spolu s další svojí streamovací službou, sportovní ESPN, v rámci jednoho balíčku a tak není vyloučeno, že jeden uživatel je zde fakticky započítán víckrát.
Co je však pro Disney nejvíc potěšují a nejvíc radostná zpráva pro investory, že tak jak šéf Bob Iger před pěti lety se startem Disney+ slíbil, tak letos doručil. Streamovací služby jsou už plně v zisku, za třetí kvartál nějakých 300 milionů dolarů a začínají být stabilní nohou v celém mediálním impériu Disney. Tou nejsilnější jsou pořád zábavní parky, které spolu s televizí mají i nejlepší ziskovou marži, ale třeba na čistě objem peněz už je streaming po zábavních parcích jasnou dvojkou a překonává i slábnoucí televizi a také kina, která mimochodem ve třetím čtvrtletí u Disney byla mimořádně silná (Deadpool & Wolverine, V hlavě 2). Začíná se tak pomalu naplňovat vize, že by streaming jednoho krásného dne mohl vyrovnat ztráty z televize a reklamy.
Před Disney je navíc super silná vánoční sezóna, v kinech čekáme na pecky typu Odvážná Vaiana 2 a Mufasa: Lví král, televize alespoň v USA bude samozřejmě žít z klasických rodinných večerů během svátků. Streaming má do konce roku už jen jeden větší titul (Star Wars: Bludná banda), ale jak Disney před pár dny ukázal, evidentně se šetří na příští rok, kde toho na Disney+ přistane dost a dost. Otázkou bude, jak s náladou zahýbe aktuální zdražení a hlavně utažení šroubů na sdílení účtů. Na výsledky za čtvrtý kvartál budeme velmi zvědaví. Pomůže speciální funkce, kdy si předplatné budete moci na pár měsíců pozastavit? A jak budou takové účty reportované?
Zdroj: Variety
Je rok 2024 a v Česku už se zabydlely streamovací služby jako Netflix, Max či Voyo. Kterou z nich vybrat? Které jsou ty nejlepší a nejpopulárnější streamovací platformy v ČR? Nabízíme velký přehled všech streamingových platforem u nás.
Kvůli rostoucím cenám streamovacích služeb i celkových nákladů hledají domácnosti způsoby, jak optimalizovat své měsíční výdaje za předplatné. Disney+ na tento trend reaguje zavedením možnosti dočasného pozastavení předplatného, podobně jako ho již nabízí Netflix.
Sezóna kvartálních výsledků velkých mediálních hráčů je v plném proudu. Ve velkém stylu odstartoval aktuální etapu Netflix, který přidal 5 milionů nových účtů, nyní jde s čísly ven Warner Bros Discovery. A může se chlubit hezkým skokem hned 7 milionů nových účtů.
Jak už bylo dříve ohlášeno, SkyShowtime se vydává podobnou cestou jako Netflix, Disney+ nebo Max a zavádí nový tarif určený především pro větší domácnosti a velké fajnšmekry. Hlavní předností je kvalita videa ve 4K a seznam aktuálně nabízených titulů není vůbec špatný. Skvělá je také zaváděcí cena, která vám bude platit napořád.
Max pomalu a jistě dává dohromady produkční sestavu pro svůj chystaný televizní seriál Harry Potter. Jeden z nově představených scenáristů však přiznává, že se mu myšlenka přesné adaptace knih J.K. Rowling příliš nezamlouvá, i když by prý nepochybně šlo o úspěch. Sám je totiž všechny nečetl.