Minulý týden byl sice ve znamení karlovarského festivalu, my jsme ale vyrazili pracovat o pár kilometrů dál. V Amsterdamu jsme bojovali o postup mezi 10 nej začínajících projektů z oblasti médií a videa, které budou moci během podzimu nakopnout svůj potenciál v Evropě. A podařilo se!
9. 7. 2019 10:00 | Blog 9. 7. 2019 10:00 | BlogPo celém světě existují stovky, možná tisíce podobných programů, u nás v Česku je největší a nejznámější StartupYard. Náš filmově-streamingový projekt ale není pro většinu programů vhodný, ti hledají aktuálně spíše věci z oblasti finančních technologií, umělé inteligence nebo internetu věcí. Proto nás amsterdamský Startupbootcamp (SBC) a jejich program Media zaujal, je to první opravdu velký a zajímavý program přímo pro náš projekt.
Do prvního ročníku SBC a jejich programu Média zaměřeného na video a streaming se přihlásilo zhruba 400 projektů nejen z Evropy, ale také z dalších koutů světa. Z těchto 400 projektů bylo pouze 21 z nich vybráno a pozváno na tzv. “Selection Days”, tedy rozhodující výběrové dny. Během tří dnů se všichni finalisté včetně nás prezentovali před cca 100 mentory a dalšími zkušenými lidmi z celé Evropy. Pitche, decky, trakce a všechny další startupové pojmy se řešily jako na běžícím pásu. Na konci třetího dne bylo vybráno 11 nejlepších, kteří dostali pozvánku strávit od srpna do listopadu 3 měsíce v Amsterdamu. A my jsme mezi nimi!
Obhajovat naši pozici před lidmi z evropských centrál firem jako je Disney, Viacom (Paramount) nebo RTL nebylo vůbec jednoduché, ale zaujali jsme je několika zajímavými věcmi. Především popis problému (“Taky tak dlouho listujete Netflixem a nevíte co si vybrat?”) okamžitě vyvolal zájem prakticky všech zúčastněných. Zaujalo je také to, jakým způsobem se vyvíjíme (návštěvnost 300.000 unikátních uživatelů měsíčně s velkým meziročním růstem) i jaký máme tým.
Filmtoro se daří z hlediska získávání uživatelů a propagace obecně. Technologicky jsme schopni se rychle rozšiřovat do dalších zemí (nyní máme vedle Česka také Slovensko a Polsko a vstup do dalších zemí plánujeme). V Amsterdamu teď budeme hledat další obchodní příležitosti a kontakty. Ostatně evropská centrála Netflixu sídlí jen zhruba kilometr od místa, kde probíhalo vyhlášení a bude to kousek i k dalším zajímavým partnerům z celého světa.
Od 19. srpna do 18. listopadu se tak budeme všichni z redakce postupně střídat v Amsterdamu a pochopitelně vás o všem budeme informovat. Sledujte tedy naše stránky či Facebook, ať vám neuniknou zajímavé postřehy z toho, jak se Filmtoro vydalo do světa. A kdo ví, jak to celé dále dopadne, když se teď budeme tři měsíce pohybovat v blízkosti velkých mediálních firem, ať už jsou to velké televize, nezávislí producenti nebo jiné technologické firmy z oblasti videa. Držte nám palce!
Foto: Startupbootcamp
Rychlé hodnocení v seznamu, jako jste zvyklí na Instagramu, nebo možnost navolit si své oblíbené půjčovny - Filmtoro appka má nové funkce. A už tohle pondělí bude bojovat na AppParade, kam se probojovala do finálové desítky. Doražte 20. května do pražského Vnitroblocku a pomozte nám vyhrát!
Před časem jsme s prvními z vás začali testovat naši mobilní aplikaci. Nyní ji vypouštíme i mezi ostatní. Podívej se, co na tebe v aplikaci čeká a pomozte nám ji dále otestovat a vylepšit.
V listopadu 2018 Filmtoro navštívilo téměř 300.000 lidí, z toho 15 % bylo ze Slovenska. A to nás inspirovali k tomu, aby se Filmtoro rozšířilo i na Slovensko a nabídlo slovenským fanouškům informace o tom, jaké filmy online mohou oni najít doma.
Jako každý rok se udílejí ceny pro nejlepší weby českého internetu a Filmtoro se dostalo díky vašim hlasům mezi ty nejlepší. Pomozte nám vyhrát naší kategorii a hlasujte pro nás přímo zde na našich stránkách.