Netflix v druhém kvartálu roku 2022 nedopadl tak špatně, jak sám sobě předpověděl, což jeho šéfovi Reedu Hastingsovi dodalo sebevědomí k dalším troufalým předpovědím.
© Netflix
Zdroj: Variety
O výsledcích Netflixu, který za druhý kvartál překvapivě ztratil méně předplatitelů, než sám čekal, jste si u nás mohli přečíst v podrobném článku zde. Jak bývá u těchto zveřejňovaných čísel zvykem, jsou následné úspěchy či nezdary vždy komentovány a interpretovány vedením. Kromě novinek okolo předplatného či zprávy o akvizici animačního studia Animal Logic (LEGO příběh, Králíček Petr) zaujal v interview svou predikcí jeden z generálních ředitelů Reed Hastings, když prohlásil, že lineární televize brzy skončí. Hastings, kterému se nyní dýchalo o něco lépe, když se cena akcií Netflixu zase trochu zvýšila, se tak směle pustil do předpovídání budoucnosti.
Doslova řekl: „Streamování funguje všude. Všichni se do něj hrnou. V příštích pěti, deseti letech nastane konec lineární televize.“ Hastings se opírá o data společnosti Nielsen, která říkají, že podíl Netflixu na sledovanosti televizního vysílání v USA dosáhl v červnu historického maxima 7,7 % (oproti 6,6 % v červnu 2021). Hastings se k tomu pochlubil, jak jde Netflixu marketing: „Zlepšujeme vše, co děláme kolem marketingu, zlepšujeme službu, merchandising, to vše se postupně začíná vyplácet.“ Netflix, který plánuje zavést levnější variantu předplatného podporovanou reklamou, věří, že během několika let dokáže zásadně změnit to, jak vnímáme reklamu v lineárních sítích, a to způsobem, který prý bude zásadně prospěšný pro všechny zúčastněné strany.
⏰ 22. 7. 2022 🧑💼 Petr Kollár 🩶 450 📰 Streaming novinky
Nech si každý pátek podvečer zdarma doručit do svého inboxu náš nový newsletter s filmovými tipy, trailery či novinkami. Jdu na to!
Další: Novinky · České · Tipy · Data · Kvízy · Trailery · Rozhovory · Vše