Ekonomická krize začne s rokem 2023 výrazněji dopadat i na streamovací služby, které budou muset šetřit. Odráží se to i na investicích pro letošní rok, které narůstají jen nepatrně.
4. 1. 2023 17:40 | Streaming novinkyČasy velkolepého utrácení jsou podle všeho u konce. Zatímco v roce 2013 se do původního obsahu na streamovacích službách investovalo 128 miliard dolarů, ještě v loňském roce se investovalo 238 miliard dolarů, což představovalo šestiprocentní nárůst oproti roku 2021. Na letošní rok se však velikost investic zmírňuje a podle výzkumné společnosti Ampere Analysis útrata povyskočí jen o 2 procenta na 243 miliard. Stačí se přitom podívat na globální inflaci a je jasné, že ve skutečnosti společnosti utratí za obsah méně.
Potvrdila to i prezidentka Showtime Entertainment Jana Winograde, která nedávno prohlásila, že přichází čas utahování opasků. To se ostatně netýká jen Hollywoodu, vidíme ho i u českých společností, které přestávají nabírat nové zaměstnance a mnohem více přemýšlí nad svými útratami. Ampere Analysis nicméně dodává, že ačkoli nedochází k výraznému nárůstu investic, streamovací služby se budou nadále snažit do původního obsahu investovat. K tomu je tlačí vzájemné bitvy na poli streamovacích válek, kdy nejefektivnější zbraní zůstává silná základna originálních pořadů. S omezenými rozpočty ale přichází i změna v investování a podle Ampere Analysis by se tak měly streamovací služby a televize více soustředit na levnější obsah, který představují například reality shows. Naopak nákladné seriály a filmy by mohly být na ústupu, protože na ně zkrátka nebudou finanční prostředky. Množství opravdu zásadních titulů by se tak mohlo omezit, případně dopadne sekera na tituly, které nebyly vlajkovou lodí a neměly potenciál přilákat potřebné množství předplatitelů. Ostatně nemusíme chodit daleko k příkladům. Zrušení seriálů Netflixu jako Válečná jeptiška nebo 1899 mělo jistě co dělat s nenaplněním představ ohledně potřebné divácké základny a rentability obou projektů.
Podle informací Ampere Anylysis bude v letošním roce investičně vládnout Disney, který narve do obsahu 10,5 miliardy dolarů. V závěsu je společnost Warner Bros. Discovery s 9,5 miliardami. Právě ta v posledních měsících šetří, kde to jen jde a hodlá si účetně odepisovat spoustu seriálových ležáků. Někoho možná zaskočí, že Netflix je až na pátém místě za Paramountem a Comcastem, když investuje do původní tvorby kolem 7,5 miliard. Z velkých hráčů by pak kolem 4 miliard měli investovat Apple a Amazon.
Zdroj: Deadline
Netflix se pochlubil svou letošní topkou nejúspěšnějších seriálů a rozhodně se nemá za co stydět. Zatímco v celkových číslech to s filmy bylo slabší, seriálová tvorba konstantně bořila rekordy a nabídla divákům mnohem zajímavější příběhy než kratší celovečerní formáty.
Netflix si od zavedení nového předplatného s reklamními bloky sliboval nový zdroj příjmů, podle čerstvých zpráv se ale ukazuje, že přechod diváků na nižší tarif nebude tak jednoduchý. Netflix navíc selhává v uspokojování inzerentů.
I když je mediální pozornost posledních týdnů zaměřena převážně na divácký úspěch teen fantasy Wednesday, ve stejnou dobu drtil netflixovské žebříčky sledovanosti i norský monstr biják Trol od Roara Uthauga.
Rok 2022 se pomalu chýlí ke konci, tak si pojďme shrnout co nejdůležitějšího se letos stalo ve světě filmů, seriálů a streamingu. Vybíráme nejdůležitější zprávy a témata, která se týkala Netflixu, HBO Max, Disney+, ať už celosvětově nebo v našem malém rybníčku.