FB pixel TP pixel
Nové předplatné Netflixu je obřím zklamáním. Vše má změnit trestání příživníků © Netflix

Nové předplatné Netflixu je obřím zklamáním. Vše má změnit trestání příživníků

Netflix si od zavedení nového předplatného s reklamními bloky sliboval nový zdroj příjmů, podle čerstvých zpráv se ale ukazuje, že přechod diváků na nižší tarif nebude tak jednoduchý. Netflix navíc selhává v uspokojování inzerentů.

27. 12. 2022 13:40 | Streaming novinky

Největší streamovací služba na světě spustila 3. listopadu letošního roku novou verzi předplatného. Jak už jistě tušíte, šlo o předplatné s reklamami za zvýhodněnou cenu. Předplatné bylo spuštěno převážně na velkých trzích, jako jsou Spojené státy, Kanada, Mexiko, Austrálie, Japonsko, Velká Británie, Francie, Německo ad. Nové předplatné sice běží teprve dva měsíce, ale již nyní první analýzy říkají, že zájem není ani zdaleka tak velký, jak by se čekalo. Podle analytické firmy Antenna má o nové předplatné Netflixu zájem pouze 9 % nových předplatitelů. Čísla jsou výrazně slabší například ve srovnání s konkurenčním HBO Max, které reklamy zavedlo již v roce 2021 a které zaznamenalo o nové předplatné zájem 15 % nových předplatitelů. Listopadová novinka Netflixu se jmenuje „Basic with Ads“ a cenově se pohybuje zhruba od 137 Kč (Velká Británie) do 160 Kč (Spojené státy).

Malý zájem nových předplatitelů

Netflix podle magazínu Digiday dokonce vrátil peníze zadavatelům reklam, neboť nesplnil záruku sledovanosti až o 20 %. Nová data tak dokazují hlavně to, že přechod na hybridní model bude zkrátka chvíli trvat. Streamovací gigant byl totiž doposud financován pouze z peněz předplatitelů, přesněji řečeno z nabídky předplatného. Předplatné s reklamami v praxi znamená, že Netflix získá další stálý příjem a sice ze stran zadavatelů reklam. „Stále je ještě brzy na naše předplatné s reklamami, ale i tak jsme rádi, že jsme jej spustili, stejně tak jsme rádi za dychtivost zadavatelů reklam spolupracovat s Netflixem,“ uvedl mluvčí Netflixu v prohlášení pro The Wall Street Journal. Netflix zároveň zpochybnil údaje, které poskytla výše citovaná analytická firma Antenna.

Nové předplatné Netflixu je obřím zklamáním. Vše má změnit trestání příživníků © Netflix

Podle Netlixu je model s reklamami běh na dlouhou trať a služba plánuje celý model v průběhu času zlepšovat. „To, co jsme zatím spustili, jsme spustili v podstatě šest měsíců od oznámení, že plánujeme předplatné s reklamami,“ řekla prezidentka Netflixu pro celosvětovou reklamu a dodala, že v listopadu spuštěné předplatné nereprezentuje dlouhodobé ambice. Výzkumy společnosti Antenna u konkurenčních služeb ukazují, že hybridní model s reklamami má v budoucnu potenciál. Antenna uvádí, že ve Spojených státech 76 % předplatitelů služby Peacock, 57 % předplatitelů služby Hulu a 44 % předplatitelů Paramount Plus a Discovery Plus si platí předplatné s reklamami. Netflix má však ten problém, že s předplatným zahrnujícím reklamu přichází až nyní. Po více jak dekádě, co na světovém trhu působí jako streamovací služba bez reklam. Pro předplatitele je tak výrazně těžší na nový tarif s reklamou přejít.

Útok na příživníky se blíží

V budoucnu však nové předplatné pravděpodobně přehodnotí více diváků. Netflix totiž od nového roku plánuje tvrdě zasáhnout proti nešvaru se sdílením hesel. Podle všeho by měli předplatitelé za každé přihlášení mimo primární domácnost platit dodatečný poplatek. To by mělo přimět předplatitele k tomu, aby si raději zaplatili levnější předplatné s reklamami, než aby platili dodatečné poplatky. Zároveň se jedná o opatření proti tzv. příživníkům, kteří se zadarmo přihlašují na Netflix svých přátel, rodinných známých apod., kteří jim poskytnou své heslo k účtu.

Zdroj: The Verge

Vojtěch Balák
Filmový a seriálový nadšenec, který se rád pohybuje v audiovizuálním světě a ještě raději o něm píše. Milovník hororů a sci-fi všeho druhu. Rád nahlédne i do komiksového světa, zvláště pak do toho plného živých mrtvých. Když zrovna nekouká na film, cestuje, fotí a dělá grafiku.
Netflix má další rekordní hit. Epické sci-fi překonalo veškerou konkurenci
Netflix má další rekordní hit. Epické sci-fi překonalo veškerou konkurenci
20.12.2022 15:00:00 | Streaming novinky

I když je mediální pozornost posledních týdnů zaměřena převážně na divácký úspěch teen fantasy Wednesday, ve stejnou dobu drtil netflixovské žebříčky sledovanosti i norský monstr biják Trol od Roara Uthauga.

10 největších událostí ve streamingu v roce 2022
10 největších událostí ve streamingu v roce 2022
18.12.2022 14:00:00 | Streaming novinky

Rok 2022 se pomalu chýlí ke konci, tak si pojďme shrnout co nejdůležitějšího se letos stalo ve světě filmů, seriálů a streamingu. Vybíráme nejdůležitější zprávy a témata, která se týkala Netflixu, HBO Max, Disney+, ať už celosvětově nebo v našem malém rybníčku.

HBO čeká velká čistka. Zbaví se Westworldu a dalších populárních seriálů
HBO čeká velká čistka. Zbaví se Westworldu a dalších populárních seriálů
16.12.2022 14:00:00 | Streaming novinky

Krize společnosti Warner Bros. Discovery se nadále prohlubuje. Zatímco komiksová divize DC chystá restart celé franšízy se Supermanem a Batmanem, zásahy se dotýkají i HBO, které přijde o řadu seriálů, které dosud patřily ke stálicím nabídky streamovací služby.

Wednesday dál trhá rekordy. Megahit Netflixu překonal zlomovou hranici sledovanosti
Wednesday dál trhá rekordy. Megahit Netflixu překonal zlomovou hranici sledovanosti
14.12.2022 13:00:00 | Streaming novinky

Nový seriál z dílny Tima Burtona neskutečně válel i ve svém třetím týdnu po uvedení na Netflixu. A to takovým způsobem, že se dostal do vybraného klubu tří seriálů, kterým se podařilo překonat prestižní hranici sledovanosti.