Letošní průzkum zákaznické spokojenosti se streamovacími službami potvrdil pro Netflix nelichotivý trend. Jeho obliba u předplatitelů je stále nižší a překonává ho celá řada konkurentů.
5. 10. 2023 15:00 | Streaming novinkyV USA právě proběhl každoroční průzkum společnosti Whip Media měřící spokojenost předplatitelů se svými streamovacími službami. Letošní žebříček vznikl na základě dotazů mezi 2 011 dospělými Američany a vítězství si stejně jako loni odnesla platforma HBO Max (v USA již pouze Max). Nicméně tento rok si Max připsal „pouze“ 88 bodů ze 100 a ve srovnání s rokem 2022, kdy dosáhl na skóre 94 bodů, má o 6 bodů méně. Stříbrná a bronzová příčka patří společnosti Disney – na druhém místě se v žebříčku umístilo Hulu a na třetím Disney+. Netflix se v průzkumu v roce 2021 umístil na celkovém druhém místě a v roce 2022 klesl na čtvrté místo – letos pak pokračoval v pádu, když se v celkové spokojenosti umístil až na šesté pozici.
Zatímco se Netflix umístil na prvním místě v kategorii „uživatelského zážitku“ i v kategorii „navrhování pořadů předplatitelům“, v zákazníky vnímané hodnotě služby získal až poslední příčku. Paradoxně se ale Netflix umístil na prvním místě coby streamovací služba, kterou by si uživatelé ponechali, kdyby museli mít jen jednu. I když i v této statistice si Netflix oproti loňsku pohoršil. Celkově průzkum pro rok 2023 zjistil, že spokojenost u streamovacích platforem jako Netflix, Disney+ a HBO Max klesá, zatímco u služeb střední úrovně jako Apple TV+, Hulu, Peacock, Prime Video od Amazonu a Paramount+ spokojenost vzrostla díky zlepšení kvality obsahu, rozmanitosti a hodnoty produktů.
© Whip Media
Zdroj: Variety
Po úspěšném tažení Netflixu proti neplatícím uživatelům se přidávají na stranu zakazování sdílení hesel další platformy. Nyní svůj plán rozjíždí Disney se svou službou DIsney Plus.
Konkurenční streamovací služby jako Netflix, Disney+ či HBO Max našly společnou řeč a spojily se do nové lobbistické skupiny, jejímž cílem je prosazovat jejich kolektivní zájmy. Technologičtí giganti Apple, Amazon a Google se ale zatím nepřipojili.
Poslední z velkých hráčů nastupuje na vlnu, kterou před časem odstartovali všichni důležití streamovací hráči. Aby se mu investice do streamingu vrátily, rozhodl se pro stávající předplatné zavést reklamy. Pokud je uživatelé nebudou chtít vidět, budou si muset připlatit. Novinka startuje v USA, k nám se dříve než příští rok nedostane.
Máte rádi seriály a chcete si předplácet streamovací službu, která má v tomto směru nejlepší původní nabídku? Podle nových dat společnosti Parrot Analytics mnohé překvapí, že Netflix podle statistiky patří na chvost streamovacího pole. Jak je to možné?