Není žádným tajemstvím, že streamovací služba Netflix se chystá zavést reklamy pro své předplatitele. Nemusíte mít však strach, Netflix bez reklam bude stále možné sledovat, a to za poměrně výhodnou cenu.
2. 9. 2022 12:30 | Streaming novinkySpolečnost totiž na rozdíl od jiných streamovacích služeb zvažuje opačnou strategii. Zatímco například služba Disney+ plánuje ke konci roku zavést reklamy a za nynější cenu předplatného nabízet sledování s reklamami, Netflix volí strategii opačnou a za obsah s reklamami bude chtít po předplatitelích méně. Konkrétně se mluví o sedmi až devíti amerických dolarech coby měsíčním poplatku za Netflix s reklamami. Aktuálně nejoblíbenější předplatné na Netflixu je tzv. Standard, který u nás vychází na 259 Kč. Nově diskutovaná sazba se tak rovná spíše nabídce Basic, ve které divák může sledovat pořady pouze na jedné obrazovce a na jednom zařízení. Cílem Netflixu je pochopitelně snaha přilákat diváky, kteří jsou ochotní sledovat obsah streamovacího giganta s reklamami, ale zároveň za nižší cenu.
A jak to bude vypadat v praxi? Při zakoupení verze s reklamami by se diváci měli připravit cca na čtyři minuty reklam za hodinu. Jen pro srovnání, klasická kabelová televize se pohybuje mezi 10 až 20 minutami na hodinu. Reklamu pak divák uvidí hlavně před spuštěním a během sledování filmu, seriálu či pořadu. Nikoliv však po jeho konci. Netflix zároveň upozorňuje zadavatele reklam, že nemá zájem o dlouhé reklamní spoty, ba naopak čím kratší tím lepší. Společnost totiž nechce diváky odradit hned ze začátku úmorně dlouhými reklamami. Doposud však probíhají různá jednání, a tak je možné, že se některé věci ještě změní. Koneckonců Netflix plánuje rozjet reklamy na své službě až v posledních třech měsících tohoto roku (mluví se hlavně o listopadu). Reklamy se zatím objeví jen na některých trzích s tím, že naplno se tento model rozjede až po novém roce.
Dlouhodobě byl Netflix vnímán jako náhrada kabelové televize a možnost pustit si film, seriál či pořad kdykoliv se divákovi zachtělo, a to zcela bez reklam, byla velmi lákavá. Ztráta předplatitelů a další drobné problémy, se kterými se Netflix od začátku letošního roku potýká, ale společnost donutily jednat a zavést i na její službě reklamy. Podle společnosti Ampere Analytic by tento model mohl Netflixu do roku 2027 přinést až 8,5 miliardy amerických dolarů ročně. Streamovací služby, které zavedly, anebo se chystají zavést, reklamy na svých platformách obecně nabízejí kratší reklamní spoty než již zmíněná kabelová televize. I krátká reklama se však může stát předmětem ostré kritiky. Zmiňme například případ streamovací služby Hulu, kde si diváci často stěžují, že neustále vidí jednu a tu samou reklamu, leč velmi krátkou.
Netflix doufá, že se podobným stížnostem vyhne. Chce začít s reklamami opatrně a pomalu. Divák by sice měl vidět podobné reklamy, nikoliv však těsně za sebou. Pozitivní zprávou pro některé předplatitele může být skutečnost, že reklamy nebudou všude, tedy alespoň ze začátku ne. Řeč je především o programu pro děti a filmech z vlastní produkce. Reklamy naopak očekávejte u většiny seriálů. Netflix dokonce usiluje o práva vkládat reklamy do starých filmů a televizních pořadů od společností jako jsou Sony, Warner Bros. anebo Paramount, které reklamy původně obsahovaly. Jinými slovy, zatím se Netflix snaží nacpat reklamy do staršího obsahu a ten nový nechat být. Ať už bude přijetí reklam na Netflixu a jiných streamovacích službách ve znamení úspěchu či nikoliv, již nyní je jedna věc jistá. Zadavatelé reklam se připravují na hody. Ti měli doposud strach, že největší odbytiště reklam, a sice kabelová televize, pomalu upadá a diváci odchází ke streamovacím službám bez reklam. Nyní jsou jejich obavy passé a je zřejmé, že reklama pronikla i do světa streamování.
Zdroj: Bloomberg
Nový seriál Rod Draka od HBO vtáhl diváky zpět do Západozemí. Premiéra Rodu Draka přilákala necelých 10 milionů diváků. Statistiky jsou jak z televizního vysílání HBO, tak ze streamovací platformy HBO Max. Podle společnosti jde o nejvíce sledovaný premiérový díl v dějinách placených televizních kanálů.
Ze zámořského HBO Max zmizelo během páteční půlnoci přes třicet filmů a seriálů včetně mnoha originálů. Streamer své rozhodnutí objasňuje.
Netflix na příští rok chystá uvedení levnějšího předplatného, jehož součástí budou i reklamy. Bohužel nekomfort spojený s reklamními prezentacemi nezůstane osamocen a streamer chystá další omezení.
Společnost Warner Bros. Discovery oznámila, jaké změny hodlá v rámci šetření a restrukturalizace v blízké budoucnosti provést. A podobně jako v Netflixu se bude hlavně propouštět.