Netflix do letošního roku nevkročil nejšťastnější nohou a zaznamenal pokles svých předplatitelů. Ačkoli ztráty nebyly až tak bolestivé, společnost se rozhodla bránit novým typem předplatného s reklamou. Ten nyní zavádí v USA, Pacifiku a vybraných evropských zemích.
6. 11. 2022 12:00 | Streaming novinkySpolečnost JPMorgan Chase, která se dlouhodobě pohybuje v oblasti finančních služeb a investování, odhaduje, že v příštích několika letech bude Netflix na novém předplatném s reklamami, přesněji řečeno na reklamách, vydělávat obrovské peníze. Analytik Doug Anmuth tvrdí, že by v roce 2023 mohl tento nový model přinést Netflixu až 7,5 miliónů předplatitelů z USA a Kanady. Díky vyššímu zájmu o předplatné s reklamami by si pak Netflix mohl v příštím roce přijít až na 600 miliónů amerických dolarů. V roce 2026 pak podle Anmutha vzroste počet předplatitelů ze 7,5 na 22 miliónů, díky čemuž tržby z reklam dosáhnou na více jak 2,65 miliard dolarů.
© NetflixOptimistické vyhlídky Netflixu podporuje také růst akcií, které zpočátku tohoto roku výrazně poklesly. Za poslední tři měsíce však akcie streamovacího giganta opět vzrostly, a to bezmála o 19 %. Reklama se pro opětovné zrychlení příjmů společnosti Netflix stala zcela zásadní poté, co se před třičtvrtě rokem zpomalil její růst. Analytik Anmuth mimo jiné uvádí, že první polovina roku 2022 byla pro Netflix jedním z nejhorších období vůbec – akcie společnosti se meziročně propadly o 63 %. Celkem Netflix ztratil v první polovině letošního roku přibližně milión platících předplatitelů. Na vině byla nejen rostoucí síla konkurenčních streamovacích služeb jako HBO Max, Disney+ ad., ale také cena předplatného a obsah, který Netflix divákům nabízí. V tuto chvíli je tak velmi pravděpodobné, že Netflix postaví v nastávajících letech svůj byznys model právě na reklamách, které společnosti mohou vynahradit letošní ztráty.
Zdroj: Yahoo Finance
133 zobrazeníStreamovací služba SkyShowtime patří mezi poslední velké streamovací služby, které mají šanci zacloumat postavením Netflixu na trhu. Po zahájení aktivit v Evropě v letošním roce expanze pokračuje během podzimu. Češi se pak mohou těšit již v roce 2023.
Hned tři velcí streamovací hráči reportovali poslední týden kvartální výsledky. Dařilo se HBO Max, Paramount+ či Peacock dohánět Netflix či Disney+? Podle čísel předplatitelů ano, ale před všemi hráči leží mnohem větší výzva - ziskovost.
Je to jen pár dní, co společnost Apple nepotěšila své zákazníky nepříliš podařeným line-upem svých nových tabletů a nyní přidává ránu i zákazníkům ze světa streamingu. Ačkoli se službě Apple TV+ zatím moc nedaří Netflixu a spol. konkurovat, s okamžitou platností dochází k obřímu skoku v její ceně.
Předplatitelé Netflixu dostali v posledních dnech od streamera zprávu, v níž představuje novou funkci převádění profilů. Ta je klíčovou součástí snahy Netflixu zpeněžit sdílení účtů.