Po prudkém poklesu akcií se Netflix definitivně rozhodl přidat nový tarif s reklamami, nejlépe ještě v tomto roce. Nyní se snaží najít partnera, se kterým bude při svém vstupu do světa reklam spolupracovat.
23. 6. 2022 14:20 | Streaming novinkyO tom, že se Netflix po neuspokojivých kvartálních výsledcích rozhodl po vzoru konkurence pro levnější tarif, který bude podpořen reklamou, jsme již psali. Očekává se, že kvůli inflaci, která lidi nutí snižovat náklady, poptávka po levnějším předplatném poroste. Netflix nelení a zkusí celou akci spustit ještě do konce tohoto roku, proto musí urychleně hledat partnery, se kterými bude při svém vstupu do světa reklam spolupracovat. Zdroje serveru CNBC uvedly, že se Netflix již stihl sejít se zástupci Googlu. Ten má většinu svých příjmů z reklamy, navíc celosvětovou působnost, takže jde o partnera z nejpovolanějších. Krom Googlu prý došlo i k setkání se zástupci společností Comcast/NBCUniversal a s Roku. NBC Universal sice nemá takový globální dosah jako Google, v oblasti prodeje reklamy pro prémiový televizní obsah je ovšem jedničkou.
Netflix proto bude muset zvážit výhody a nevýhody každého z potenciálních partnerů. Nikdo z výše zmíněných schůzky nekomentoval, jen Netflix dodal, že jsou „…stále na začátku rozhodování o způsobu spuštění levnější varianty podporované reklamami a žádné kroky ještě nebyly podniknuty. V tuto chvíli se tedy jedná pouze o spekulace." Podle zdroje, který si přál zůstat v anonymitě, chce společnost v příštích dvou až třech měsících zajistit marketingové partnery, rychle najmout vedoucího pracovníka a sestavit mu tým, který bude řídit vztahy se společníky. Netflix se v této oblasti snaží dohnat konkurenci - Peacock od NBC, Paramount+ či HBO Max již své reklamní varianty mají, Disney+ by měl službu brzy spustit.
Zdroj: CNBC
Netflix sice stále přidává nové české filmy do své nabídky, co se ale týká celkového množství tuzemských titulů, tam dochází k docela zásadnímu úbytku kusů. Samozřejmě za to mohou hlavně mizející licence.
Poslední kvartální výsledky naznačily, že ve streamingových válkách zatím vedoucí Netflix začíná ztrácet a Disney+ na druhé pozici začíná mohutně dotahovat. Nejnovější zpráva až z daleké Indie však může tento boj zvrátit a Disney+ může brzy odepsat mnohem více uživatelů než hrozí Netflixu.
Netflix reaguje na nátlak evropských předplatitelů a zároveň se snaží vybudovat silnou konkurenci lokálnímu televiznímu vysílání. Důsledkem toho je významný růst evropského obsahu na streamovací službě.
Trvalo to jen 2 roky, 7 měsíců a 2 dny, ale dočkali jsme se. Služba Disney+ vstupuje také do Česka a nabídne za cenu 199 Kč zhruba 1600 filmů a seriálů značek Marvel, Star Wars, Disney nebo Pixar. Pojďme se mrknout, co všechno přináší.