FB pixel TP pixel
Netflix testuje zrychlené přehrávání, Hollywood protestuje © TMDB

Netflix testuje zrychlené přehrávání, Hollywood protestuje

Streamovací společnost Netflix v tuto chvíli na vybraných zařízeních s operačním systémem Android testuje vychytávku, která by dovolovala přehrávat pořady zrychleně či naopak ve slow motion. Pár velkých hollywoodských jmen se už proti takové možnosti stihlo ohradit.

31. 10. 2019 0:00 | Streaming novinky

Režiséři Brad Bird (Úžasňákovi), Judd Apatow (Zbouchnutá), Peyton Reed (Ant-Man) nebo herec Aaron Paul (Perníkový táta) už vyjádřili své pochybnosti ohledně testované novinky, označili ji za špatné rozhodnutí a požádali Netflix, aby tuto funkci volby rychlosti přehrávání do svého přehrávače nepřidával. “Proč podporovat a financovat vize filmových tvůrců na jedné straně, a na té druhé vytvářet něco, co by uvedení těchto filmů zničilo”, posteskl si ve svém tweetu Bird. Netflix reagoval na tuto vlnu nevole vyjádřením, že rozumí obavám filmařů ze ztráty kontroly nad výsledným dílem, na druhou stranu se snaží vyjít vstříc velké poptávce po této funkci ze strany předplatitelů. A navíc nejde o nic nového, zvlášť na dvd či blu ray přehrávačích je tento doplněk již léta přítomen.

Netflix testuje zrychlené přehrávání, Hollywood protestuje © TMDB

Zastánci Hollywoodu a jejich vize zase argumentují, že většina jejich filmů jde před uvedením na DVD nejprve do kina, ve kterých se filmy přehrávají způsobem, jakým ho chtěli autoři předvést, zatímco naprostá většina titulů jdoucích na Netflix přítmí kinosálů nikdy nepozná. Zastánci funkce zase tvrdí, že jsou na ni zvyklí z videí na YouTube či při poslouchání podcastů a na Netflixu by toto rozšíření přivítali. Ať si každý vybere, jestli funkci chce využít, nebo nechce, dodávají. Podle Netflixu je volba rychlosti přehrávání žádána i u zákazníků, kteří sledují pořady v cizím jazyce s titulky, a pro lepší porozumění chtějí tyto filmy a seriály v některých scénách zpomalit. Pokud je zájem platících zákazníků o tuto službu opravdu velký, je poměrně jasné, že se Netflix bude snažit tuto poptávku uspokojit. Vedle této funkce nyní Netflix testuje i možnost uživatele měnit úroveň jasu přímo v pořadu v rámci přehrávače nebo zjednodušit možnost změnit audiostopu.

 342 zobrazení   3 se líbí
Petr Kollár
Formovaly ho akčňáky, sci-fi a horory z osmdesátek a devadesátek. Posléze na VHS během dvou dnů bingewatchnul Twin Peaks a s ním se zrodila i láska k dlouhým vyprávěním, které s příchodem Netflixu získaly tu pravou platformu. Dnes se věnuje hollywoodské klasice, hongkongskému akčnímu filmu, japonskému anime i evropskému artu. Před pár lety se začetl do komiksových světů (a v poslední době mangy obzvláště). Rád se prochází po horách, miluje lesy a nepohrdne kvalitním pivem.
Netflix si hodlá posvítit na sdílení hesel k účtům mezi uživateli
Netflix si hodlá posvítit na sdílení hesel k účtům mezi uživateli
25. 10. 2019 10:00:00 | Streaming novinky

Netflixu pomalu, ale jistě dochází trpělivost s uživateli, kteří za účet na streamovací službě nehodlají platit a používají účty svých přátel či rodinných příslušníků.

Katalog Disney+ bude malý. V porovnání s Netflixem nabídne jen 13 % obsahu
Katalog Disney+ bude malý. V porovnání s Netflixem nabídne jen 13 % obsahu
22. 10. 2019 | Streaming novinky

V USA a na několika málo dalších místech odstartuje v listopadu streamovací služba Disney+. Pár lidí napadlo podívat se důkladněji na jeho otevírací obsahovou nabídku čistě z kvantitativního hlediska a porovnat ho s tím od Netflixu.

HBO GO překvapuje navýšením ceny předplatného. Zkrátilo i zkušební lhůtu
HBO GO překvapuje navýšením ceny předplatného. Zkrátilo i zkušební lhůtu
21. 10. 2019 13:30:00 | Streaming novinky

Uplynul zhruba rok od momentu, kdy HBO GO překvapivě snížilo cenu na 129 Kč měsíčně (z původních 199 Kč) a oblíbená streamovací služba cenu znovu navyšuje.

Netflix podruhé v řadě neoslovil tolik nových diváků, kolik očekával
Netflix podruhé v řadě neoslovil tolik nových diváků, kolik očekával
18. 10. 2019 | Streaming novinky

Netflix v letošním 3. čtvrtletí sice nedokázal překonat svůj vlastní odhad počtu platících diváků, ale přesto rostl více, než se všeobecně očekávalo a své akcionáře příjemně překvapil. A dost možná takto rostl i naposledy, protože konkurence od Disney, Apple a dalších už klepe na dveře.