Kvartální výsledky Netflixu přinesly jako obvykle zajímavé informace ohledně sledovanosti pořadů. Největším překvapením je, že Netflixu vychází sázka na levné pořady typu dokusérií a reality show.
26. 4. 2020 12:00 | Streaming novinky 26. 4. 2020 12:00 | Streaming novinkyMohlo by se zdá, že publikum streamovacích služeb uslyší na bombastičnost a nákladné produkce. Často se však ukazuje, že stačí pouze zajímavý nápad a uspět může i levná produkce, která se stane mezi diváky virální. Dokonalým důkazem je dokumentární série Pán tygrů, která zvládla precizně vytěžit bizarnost svého protagonisty a nalákala ke sledování v prvních čtyřech týdnech 64 milionů předplatitelů Netflixu.
To je mimochodem stejné číslo, které loni v říjnu vykazoval seriálový megahit Stranger Things, pro který se jednalo o nejúspěšnější řadu celého seriálu. V závěru roku pak sice Stranger Things přeskočil Zaklínač, jehož mělo zhlédnout 76 milionů domácností, přesto se ale jedná v případě Pána tygrů o nemalý úspěch, když měla dokumentární série mnohem menší rozpočet a rozhodně nebyla tak výrazně propagována jako jiné hity Netflixu.
Porovnávání letošních a loňských čísel je sice trocho neférové, neboť se Zaklínačem Netflix změnil svou strategii v počítání sledovanosti, kdy nyní stačí pouhé 2 minuty a už jste započítání jako divák celého seriálu, nicméně to nic nemění na úspěchu Pána tygrů, který čekal málokdo. Netflix si zároveň se čtvrtou řadou Papírového domu potvrdil, že zahraniční produkce dávají v případě mezinárodních trhů velký smysl, když další příběhy zlodějíčků ze Španělska sledovalo již 65 milionů domácností.
Papírový dům už ovšem spadá do kategorie nákladných seriálů, které Netflix potřebuje, ale je otázkou, zda na nich bude primárně stavět. Kromě dokumentárního Pána tygrů mu totiž dokázala uspět i levná reality show Láska je slepá, která zaujala 30 milionů domácností a stala se globálním hitem, aniž by o ní kdokoli před uvedením slyšel. Pokud se potvrdí trend a podobným směrem půjde i nová show Too Hot to Handle, bude vysoce pravděpodobné, že Netflix do budoucna více zainvestuje právě do podobných pořadů, které jsou kontroverzní, případně stupidní, ale zároveň od nich nedokáže publikum odtrhnout oči. Podstatnou roli pak bude hrát pouze to, zda Netflix dokáže svůj obsah dokonale vyvážit.
Je rok 2024 a v Česku už se zabydlely streamovací služby jako Netflix, Max či Voyo. Kterou z nich vybrat? Které jsou ty nejlepší a nejpopulárnější streamovací platformy v ČR? Nabízíme velký přehled všech streamingových platforem u nás.
Protože jsou v době pandemické školy uzavřeny a výuka studentů proto probíhá virtuálně z domovů, rozhodl se Netflix tento stav podpořit a nabídl učitelům k doplnění studia deset svých dokumentů zdarma na svém youtube kanále.
Zatímco řada byznysů v časech koronaviru krachuje, nebo je alespoň ve vážných potížích, Reed Hastings a další borci z Netflixu bouchají šampaňské. Uzavření diváků v domácnostech totiž přineslo rekordních 16 milionů nových předplatitelů. A to opravdu nikdo nečekal.
Do streamovacích válek se již zanedlouho pustí další velký hráč. S nabitou knihovnou velkých filmových a seriálových hitů se co největší počet diváků pokusí získat WarnerMedia se svou novou slibovanou službou HBO Max.
Přestože se může jednat jen o chvilkový stav, v Netflixu určitě musí slavit. Streamovací gigant je totiž na trhu v tuto chvíli cennější než jejich největší rival Disney, když ve středu dosáhl maximální celkové hodnoty 187,3 miliard dolarů.