Mohlo by se zdá, že publikum streamovacích služeb uslyší na bombastičnost a nákladné produkce. Často se však ukazuje, že stačí pouze zajímavý nápad a uspět může i levná produkce, která se stane mezi diváky virální. Dokonalým důkazem je dokumentární série Pán tygrů, která zvládla precizně vytěžit bizarnost svého protagonisty a nalákala ke sledování v prvních čtyřech týdnech 64 milionů předplatitelů Netflixu.
To je mimochodem stejné číslo, které loni v říjnu vykazoval seriálový megahit Stranger Things, pro který se jednalo o nejúspěšnější řadu celého seriálu. V závěru roku pak sice Stranger Things přeskočil Zaklínač, jehož mělo zhlédnout 76 milionů domácností, přesto se ale jedná v případě Pána tygrů o nemalý úspěch, když měla dokumentární série mnohem menší rozpočet a rozhodně nebyla tak výrazně propagována jako jiné hity Netflixu.
Porovnávání letošních a loňských čísel je sice trocho neférové, neboť se Zaklínačem Netflix změnil svou strategii v počítání sledovanosti, kdy nyní stačí pouhé 2 minuty a už jste započítání jako divák celého seriálu, nicméně to nic nemění na úspěchu Pána tygrů, který čekal málokdo. Netflix si zároveň se čtvrtou řadou Papírového domu potvrdil, že zahraniční produkce dávají v případě mezinárodních trhů velký smysl, když další příběhy zlodějíčků ze Španělska sledovalo již 65 milionů domácností.
Papírový dům už ovšem spadá do kategorie nákladných seriálů, které Netflix potřebuje, ale je otázkou, zda na nich bude primárně stavět. Kromě dokumentárního Pána tygrů mu totiž dokázala uspět i levná reality show Láska je slepá, která zaujala 30 milionů domácností a stala se globálním hitem, aniž by o ní kdokoli před uvedením slyšel. Pokud se potvrdí trend a podobným směrem půjde i nová show Too Hot to Handle, bude vysoce pravděpodobné, že Netflix do budoucna více zainvestuje právě do podobných pořadů, které jsou kontroverzní, případně stupidní, ale zároveň od nich nedokáže publikum odtrhnout oči. Podstatnou roli pak bude hrát pouze to, zda Netflix dokáže svůj obsah dokonale vyvážit.
Stresem prorostlý workoholik, který jednou rukou analyzuje festivalový art, druhou chystá preview nejžhavějšího blockbusteru a nohama sepisuje seznamy filmů a seriálů, které musí ve volném čase konečně „bingvočnout“. Milovník dobrého jídla, půlmaratonec, technologický nadšenec a sběratel všeho možného.
Po obrovském diváckém úspěchu, který Netflixu přinesla proslulá zlodějská hvězda Lupin, se slavný streamer rozhodl zadaptovat dalšího francouzského hrdinu se světovým dosahem – Asterixe. číst více
Bob Chapek, šéf konglomerátu Disney, vydal při rozhovoru na nedávné konfrenenci věnované médiím několik prohlášení, která určitě stojí za zmínku, a neměla by uniknout zájemcům o kina a streaming. číst více
Do streamingových válek se brzy zapojí další hollywoodské studio. Paramount+ startuje v USA 4. března a jeho majitelé se aktuálně rozhodli odhalit více ze svých plánů. Nechystá sice takovou revoluci jako Disney nebo Warner, ale přesto by měli fanoušci Toma Cruise, Star Treku či SpongeBoba zpozornět. číst více
Tento měsíc byl u amerického soudu rozhodnut spor mezi komikem Billem Nyem a Disneym, ve kterém známý popularizátor vědy viní korporát z neúměrného a zastaralého rozdělování peněz. číst více
Ve většině zemí, kde je dostupná služba Disney+, dnes startuje brand Star, který umožňuje na platformě určené pro děti a mládež vidět konečně i dospělácký obsah. Disney se tímto krokem stává ještě víc konkurenčním vůči službám jako je Netflix a HBO. číst více
Komentáře k článku Pán tygrů už je populární jako Stranger Things. Co to znamená pro Netflix?