Konkurenční streamovací služby jako Netflix, Disney+ či HBO Max našly společnou řeč a spojily se do nové lobbistické skupiny, jejímž cílem je prosazovat jejich kolektivní zájmy. Technologičtí giganti Apple, Amazon a Google se ale zatím nepřipojili.
29. 9. 2023 12:45 | Streaming novinkyKonkurenční streamovací hráči jako Netflix, Disney+, HBO Max. či Paramount+ se spojili, aby vytvořili společnou lobbistickou skupinu. Ta se jmenuje Streaming Innovation Alliance (SIA) a jejím hlavním posláním je prosazování jejich zájmů u politiků a vládních subjektů. Jedná se o významný krok, neboť je to poprvé, kdy se konkurenční poskytovatelé streamingu spojili ve společném lobbistickém uskupení. Deklarovaným cílem této aliance je „prosazovat federální a státní politiku, která staví na silném, konkurenčním a zákazníkům nakloněném trhu streamovaného videa“.
Podle zástupce uskupení z řad politiků, republikána Freda Uptona, je „vzestup inovativních a nových streamovacích služeb velkým americkým úspěchem, který bychom měli oslavovat a podporovat, nikoli dusit zastaralými a špatně vyhovujícími pravidly a předpisy určenými pro zcela odlišné technologie, produkty a obchodní modely“. Streamovací služby mají dle podporovatelů SIA pozitivní dopad na programovou rozmanitost. V rámci svého představení se SIA podělila o výsledky nedávného průzkumu veřejného mínění, podle něhož má 70 % registrovaných voličů na streamovací služby příznivý názor. Na zakládajícím seznamu SIA ovšem zatím chybí technologičtí giganti jako Apple, Amazon, Google/YouTube a Roku.
Zdroj: Variety
Poslední z velkých hráčů nastupuje na vlnu, kterou před časem odstartovali všichni důležití streamovací hráči. Aby se mu investice do streamingu vrátily, rozhodl se pro stávající předplatné zavést reklamy. Pokud je uživatelé nebudou chtít vidět, budou si muset připlatit. Novinka startuje v USA, k nám se dříve než příští rok nedostane.
Máte rádi seriály a chcete si předplácet streamovací službu, která má v tomto směru nejlepší původní nabídku? Podle nových dat společnosti Parrot Analytics mnohé překvapí, že Netflix podle statistiky patří na chvost streamovacího pole. Jak je to možné?
Streamovací služba Disney Plus má začátkem podzimu důvody k radosti. Nejprve se na seriálovém poli dařilo seriálu Ahsoka. Pak se velkým hitem stala Malá mořská víla. A nyní služba zaznamenala vůbec nejsledovanějších film letošního roku.
Vedle časově omezené slevové akce, kterou v tuto chvílí nabízí Disney+, poskytuje velmi zajímavou půlroční slevu i streamovací platforma Canal+. Ta kromě filmů a seriálů nabízí i sportovní přenosy, včetně lukrativní fotbalové Premiere League.