Tak je to oficiální. Společnost Warner Bros Discovery právě představila svoji budoucnost streamování. Nebude nosit jméno HBO Max, nýbrž jen Max.
12. 4. 2023 20:00 | Streaming novinkyJe to už více než dva roky, co telekomunikační obr AT&T vydělil ze svého portfolia mediální koncern Warner Media, kam patří filmové studio Warner Bros nebo kabelová stanice HBO spolu se streamovací službou HBO Max. Zároveň s tím se v AT&T rozhodli vzdát v nové společnosti 30% podílu a nabídli ho společnosti Discovery. Ta je sice výrazně menší než Warner Media, ale její strategie a vedení v čele s Davidem Zaslavem působí mnohem úderněji. I když tedy Discovery drží v nově vzniklé společnosti Warner Bros Discovery (WBD) menší část, celé vedení patří lidem z Discovery a strategii určuje Zaslav. A jednoho krásného dne možná komplet WBD přejde do správy Discovery a završí se ne moc povedená kapitola Warnerů pod křídly AT&T.
Už od začátku spojení se mluvilo o tom, že mít dvě streamovací služby je pro Zaslava a spol příliš drahá legrace, ostatně jeho strategie poslední dva roky je osekávat náklady kde to jde. Spojení HBO Max a Discovery+ do jedné aplikace byla jen otázka času a po mnoha měsících spekulací ten čas konečně nastal.
Nová společná aplikace se bude jmenovat Max, ze streamovacího světa tak zmizí značka HBO. Ta dále zůstává samozřejmě jako název kabelová televize a předpokládá se, že bude i jednou z obsahových částí nové streamovací služby - podobně jak to už dnes znáte i z českého HBO Max. Tato změna má podle Zaslava a spol ještě více zdůraznit široký záběr nové jedné streamovací služby. Ta nebude jen o značce HBO či filmech studia Warner, ale především se nafoukne o tituly přicházející od Discovery. Tato služba je zaměřená na dokumentární filmy či seriály, různé reality shows a další obsah, který by se dal popsat slovem “za málo peněz hodně muziky”. I když se dosud hodně šetřilo, WBD slibuje, že každý měsíc přibude v průměru 40 seriálových či filmových novinek. Zatím se vůbec neřešilo, jak to bude se sportovním obsahem od Eurosportu, ale podle dřívějších náznaků součástí nového obsahu nebude.
Co dalšího už víme? V USA tato společná služba odstartuje 23. května. Budou k dispozici také tři cenové hladiny. Pro další trhy nebyly ceny oznámeny, ale jestli budou celosvětově držet stejnou strategii, základní variantou bude vždy střední (u nás za 199 Kč). Nejlevnější s reklamami mají kromě USA již delší dobu v Latinské Americe. V USA platí, že je současné HBO Max cenově výrazně dražší než jinde. Pokud dojde ke změně u nás, doufejme, že vydrží i "doživotní sleva", která nebyla stanovena částkou ale procentem dolů oproti běžné ceně. AKTUALIZACE: Na českých stránkách HBO Max se můžete dočíst, že u nás se cena měnit nebude, tzn 199 Kč (či sleva 30%) dále platí. Uvidíme, jak to bude s nejlevnějším tarifem s reklamou a novým nejdražším.
Obsahově platí, že zákaznící dostanou v nové streamovací službě obsah z Discovery+ a propojených televizí (Discovery Channel, Food Network, TLC), nicméně Discovery+ jako takové nekončí a bude dál existovat jako samostatná služba (za 5 dolarů s reklamami či 7 dolarů bez). WBD si tím chce chránit zřejmě relativně úzkou, ale věrnou skupinu zákazníků, kteří jdou po laciném televizním obsahu a nestojí o “drahé filmy a seriály”. Pro srovnání, WBD reportuje od minulého roku pouze spojená čísla předplatitelů za obě služby, naposledy 96,1 miliónů, odhadem to ale vypadá na cca 81 miliónů pro HBO Max a 15 miliónů pro Discovery+. V novém prohlášení chce do roku 2025, tedy do pouhých 2 let, mít 130 miliónů předplatitelů. To je tedy o 34 miliónů více než dnes, pro srovnání, od spuštění HBO Max před třemi lety přidala samotná služba jen cca 26 miliónů předplatitelů.
Čím chce služba nalákat? Během oznámení došlo samozřejmě i na novinky. Spekulovalo se o dalším prequelu Hry o trůny a už tu je, oficiálně se bude jmenovat A Knight of Seven Kingdoms: The Hedge Knight. Spin-off připravuje také další známý brand - Teorie velkého třesku, zatím není jasné, kterým směrem se vydá (máme tu už Malého Sheldona). Animovaný seriál dostane hororová komedie Gremlini, už 23. května bude na nové službě. Ve stejný den bude dostupný i film Shazam! Hněv bohů, který v kinech propadl. Letos se také dočkáme už dříve oznámených seriálů jako Penguin (ano, viz postava z nového Batmana), čtvrté řady Temného případu a pro fajnšmekry reality shows třeba nová seznamovací pecka, kde páry nemluví stejným jazykem. Zároveň se skutečně chystá seriálová adaptace knih o Harry Potterovi (zatím nemá datum uvedení).
Zákazníky HBO tak čeká další streamovací rebranding. Především ti američtí už jich zažili několik - první streamovací část se jmenovala HBO GO, to se poté jen v USA změnilo na HBO Now a před třemi lety přišlo HBO Max. Nyní zůstane jen “Max” - jméno mizí a s ním také fialová barva - nové pozadí je do modra. Streamování na webu bude probíhat na max.com, tuto doménu WBD koupilo loni. Jak už to tak bývá, při americkém představení se pozapomnělo, jak přesně to bude s dalšími zeměmi. Víme ale, že se Latinská Amerika dočká na konci letošního roku, Evropa dojde na přetřes počátkem roku 2024 (snad budeme zahrnuti i my) a zbylé regiony se dočkají zhruba v polovině příštího roku. Na nové trhy, kde HBO zatím nebylo, se Max chystá koncem roku 2024.
Zdroj: Variety
22 630 zobrazení 216 se líbíNetflix se při svém vstupu na trh často vymezoval vůči tradičním televizím odlišným přístupem. Při výrobě seriálu se například obešel bez testovací pilotní epizody a vyráběl rovnou celou řadu. Tento model výroby se teď možná změní.
S koncem března se můžeme ohlédnout za uplynulými týdny a zhodnotit, kterým seriálům se na Netflixu dařilo nejvíce. Statistiky streamovací služby přitom ukazují minimálně jedno velké překvapení, které v Česku proplouvá doslova pod radarem.
O národní streamovací platformě označované jako Czechflix se mluví už několik let. Má však podobný projekt šanci na realizaci? Ve skutečnosti už tak trochu vzniká, i když neoficiální cestou.
Český statistický úřad dodal nová zajímavá data týkající se sledování placených streamovacích služeb. Z nich vyplývá, že platformy jako Netflix, HBO či Voyo i v loňském roce v Česku významně rostly.