Režiséři nejúspěšnější marvelovky promluvili o jejich spolupráci s Netflixem. Streamovacího giganta chválí víc než hollywoodská studia.
27. 7. 2022 9:00 | Streaming novinkyBratři Russoové jsou v posledních letech čím dál žádanějšími tvůrci. Od indie filmu se skrze televizi postupně dostali až k druhému nejvýdělečnějšímu filmu vůbec. V roce 2016 založili vlastní produkční společnost AGBO, která produkovala hned několik velkých i malých filmů. Vyjma již Avengers například také nejdražší novinku na Netflixu The Gray Man. V nedávném rozhovoru pro magazín The Hollywood Report se bratři rozpovídali o jejich spolupráci s největší streamovací službou na trhu.
Spolupráce s Netflixem je podle jejich vlastních slov jednodušší než s velkými hollywoodskými studii. Nejenže jde pro ně o novou zkušenost, ale Netflix do jejich práce vkládá důvěru a nechává dvojici relativně volnou ruku. Na rozdíl od velkých studií Netflix striktně nekontroluje rozpočet filmu. Joe Russo si rovněž pochvaluje způsob, jakým Netflix podporuje lokální tvorbu nejrůznějších zemí. Netflix podle něj nabízí divákům širokou škálu obsahu.
Z problémů, se kterými se Netflix v posledních měsících potýká, si bratři Russoové nedělají těžkou hlavu. Podle Joea Netflix stále prosperuje a jeho obsah je rozmanitější než například obsah Disney+, kde divák dostane hlavně Star Wars a Marvel. Zároveň režisér tvrdí, že streamovací služby jako Apple a Amazon zvládnou drobný pokles předplatitelů, neboť samotná platforma funguje jako jakási přidaná hodnota již prosperující značky. Netflix však žije především z předplatného a navzdory tomu ostatním službám stále kraluje.
Kariéra obou režisérů zatím slušně prosperuje, stejně tak i jejich produkční společnost AGBO, kterou před lety založili. V letošním roce se například podílela na tvorbě filmu Všechno, všude, najednou, který sklízí u kritiků pozitivní ohlasy. The Gray Man je sice podle recenzí spíše zklamáním, to však nic nemění na faktu, že oba režiséři i do budoucna chystají další projekty.
Netflix v druhém kvartálu roku 2022 nedopadl tak špatně, jak sám sobě předpověděl, což jeho šéfovi Reedu Hastingsovi dodalo sebevědomí k dalším troufalým předpovědím.
Tak to bylo o fous. Velmi očekávané výsledky Netflixu za druhý kvartál jsou tu a je to nakonec menší pohroma, než všichni čekali. Sám Netflix si před třemi měsíci předpovídal minus 2 miliony předplatitelů, někteří analytici tipovali ještě více. Nakonec je to jen minus 1 milion, který navíc Netflix očekává, že již tento kvartál získá zpět.
Netflix konečně oznámil, jakého zvolil partnera pro chystané zahrnutí reklam na streamovací službě. Analytici jsou ale na pochybách a dokonce poukazují na možný tajný plán v podobě prodeje.
Stranger Things pokračují ve své krasojízdě mezi anglicky mluvenými seriály na Netflixu. Jenže streamovací gigant chce pro seriál ještě větší slávu, a tak tahá z rukávu poněkud podvodný trumf.