Ve vybraných regionech začal Netflix od loňského listopadu nabízet nové předplatné podporované reklamou. Protože se tato nabídka dosud nesetkala s velkým úspěchem, rozhodl se streamer navzdory slibům netransparentně tlačit tento tarif na úkor jiné nabídky.
19. 1. 2023 16:20 | Streaming novinkyV některých vybraných teritoriích, jako například v USA či ve Velké Británii, začal Netflix od začátku loňského listopadu nabízet nové levnější předplatné Basic with Ads obsahující reklamní bloky. Streamovací gigant si od tohoto tarifu za 6,99 dolarů pravděpodobně sliboval větší zájem ze strany nových zákazníků, protože podle dostupných dat si o něj zažádalo pouze 9 % nových předplatitelů, a streamer tak musel některým zadavatelům reklamy vracet peníze. To pravděpodobně Netflix přinutilo přistoupit k nestandardnímu kroku. Dle serveru TechRadar totiž Netflix na své registrační stránce nabízí pouze tři předplatné, přičemž oblíbený nejlevnější tarif bez reklam Basic za 9,99 dolarů z nabídky zmizel.
Pokud budete na webu Netflixu chvíli pátrat, zjistíte, že základní předplatné Basic i nadále existuje. Na stránce s nabídkou dostupných tarifů musí zákazník rolovat dolů na konec stránky, kde stojí odkaz psaný drobným písmem: „Chcete více možností? Podívejte se na všechny tarify.“ (Want more options? See all plans). Po kliknutí na odkazovaný text se dostanete na téměř totožnou registrační stránku, která již obsahuje všechny čtyři tarify včetně Basic plánu. Netflix touto ne úplně transparentní taktikou, ve které spotřebitelům snižuje možnost volby, zvýhodňuje svůj reklamní plán, což jde proti závazku, který dal svým akcionářům. Před nedávnem totiž produktový ředitel Netflixu Greg Peters slíbil zaujmout prospotřebitelský přístup, ve kterém si zákazník vybere přesně to, co se mu bude hodit „..a my se nikoho nebudeme snažit nasměrovat k tomu či onomu předplatnému“. Zdá se tak, že Netflixu trochu teče do bot a začíná ohledně reklamního tarifu značně panikařit. Uvidíme, jak tento přístup doladí před tím, než nový tarif nabídne i v Česku.
Zdroj: Techradar
Už nedělní výpadky serverů HBO, kdy očekávaný zombie thriller The Last of US debutoval, naznačovaly, že sledovanost této novinky bude parádní. To nyní potvrdily i první dodaná čísla sledovanosti.
Loňský rok se na HBO nesl ve znamení finančních problémů a enormní divácký zájem o premiéru videoherní adaptace The Last of Us může znamenat pro tuto streamovací platformu důležité nakopnutí. Obří zájem ovšem způsobil také přetížení serverů a mnozí frustrovaní fanoušci si nemohli úvodní díl pustit.
Režisér Rian Johnson pokračuje se svým pokračováním detektivního hitu Na nože v krasojízdě a i v uplynulém týdnu nasbíral další desítky hodin sledovanosti. Má dokonce šanci vyšplhat až mezi trojici nejsledovanějších filmů v historii streamovací služby.
Trvalo to sedm týdnů, ale seriálový megahit Wednesday konečně našel přemožitele. Kupodivu ho ale z piedestalu nesesadila žádná očekávaná akční či kriminální novinka, nýbrž zdánlivě nenápadné drama o matce a dceři.