Máme za sebou další velké reportování úspěchů hollywoodských korporací. Nyní se s čísly vytasila společnost Paramount a předvedla, že hodlá být výrazným hráčem na trhu.
16. 2. 2022 9:00 | Streaming novinkyStudiu Paramount poslední roky analytici moc nevěří, ale po včerejším setkání s investory by se to mohlo změnit. Za ukončený rok 2021 totiž celý koncern ViacomCBS, kam studio Paramount patří, oznamuje hned 56 miliónů předplatitelů, o 9 miliónů více než před třemi měsíci. Aby to nebylo tak jednoduché, tak se jedná o součet všech předplatitelů všech služeb ViacomCBS a těch není zrovna málo. Vlajkovou lodí je filmový Paramount+ (ten má nově 32,8 miliónů předplatitelů), zbytek poté připadá na streamingové služby jako Bet+ (Afroamerický obsah), Pluto TV (bezplatná služba se staršími filmy), CBSN (zprávy), CBS Sport (sport), Noggin (děti) a samozřejmě Showtime (prémiové seriály), který podle všeho ze zbytku koláče ukusuje největší díl.
Ano, ViacomCBS má tedy podobně jako Disney více želízek v ohni (Disney+, Hulu, ESPN) a podobně jako Disney je hodlá i spojovat. Zatímco dnes Paramount+ stojí americké zákazníky necelých 5 dolarů měsíčně s reklamami a 10 dolarů bez nich, od léta si budou moci přidat do Paramount+ i Showtime za 12 dolarů s reklamami či 15 dolarů bez reklam. Showtime zatím zůstane v USA jako samostatná služba, uvidíme jak moc jeho obsahu se dostane v rámci Paramount+ v dalších zemích. Připomínáme, že Paramount+ po svém restartu z původní služby CBS All Access loni v březnu rychle expandoval a je nyní dostupný už v celé Latinské Americe, Austrálii či Skandinávii.
© ParamountDo Evropy se chystá Paramount+ už letos, ale v trochu jiné formě. Už dříve bylo oznámeno, že někdy letos by se měl objevit jako samostatná služba v Británii, Irsku, Itálii, Německu, Rakousku či Švýcarsku. V zemích střední a východní Evropy se spojí se svým konkurentem, společností Universal a jeho službou Peacock, a společně nabídnou jednu službu SkyShowtime, která by měla za jednu cenu nabídnout obsah hned od dvou korporací zároveň. Pokud se vám to zdá komplikované, přečtěte si náš starší článek nebo poslechněte náš podcast, kde podrobně vysvětlujeme rozdíly.
Paramount bude letos mnohem aktivnější ve streamingových válkách a potvrzuje, že hodlá hlasitě bojovat o pozici ve druhé lize streamingových hráčů. Na první ligu - Netflix (aktuálně 222 miliónů), Disney+ (aktuálně 130 miliónů) či HBO MAX (74 miliónů) - zatím nemá, ale povede zřejmě druhou slabší hollywoodskou skupinu, kam patří i Peacock (poslední zprávy hovoří pouze o 9 miliónech platících předplatitelů) či Apple TV+ (odhad 40 miliónů).
© FilmtoroPočty předplatitelů a nový balíček nebyly jedinými novinkami, které vlastníci akcionářům oznámili. Samotný koncern ViacomCBS se nově přejmenuje pouze na Paramount (Global) a skončí tak doufejme dlouholeté dvojvládí, kdy se sice všechny značky nakonec sešly u jednoho majitele, jinak ale zábavně-televizní sekce ViacomCBS a filmové studio Paramount byly dost nezávislé. Toto prý teď skončí a všechno bude pod jednou střechou, pod jednou značkou. Připomínáme, že Paramount do tohoto již několikátého rodinného spojování přináší filmové série jako Star Trek či Mission Impossible, ViacomCBS zase televizní stanice CBS, MTV, Comedy Central, Nickelodeon či Showtime (Miliardy, Dexter: New Blood).
V souvislosti se spojením se také oznámilo, jaké další novinky Paramount chystá. Takže vězte, že nás čeká seriál ze světa Ježka Sonica či tři nové původní filmy o SpongeBobovi přímo pro Paramount+. Už dříve se oznámil nový díl ze série Transformers (premiéra 2023), novinkou je potom třetí díl Tichého místa a zdá se, že opravdu dojde na čtvrtý film z nové verze Star Treku. Paramount si také lépe ohlídal celosvětová práva na Městečko South Park, který se také přesune od roku 2025 pouze na Paramount+ či SkyShowtime. Bez překvapení je oznámení dalších seriálů ze světa Yellowstone, který patří ke korunním klenotům Paramount+ a jehož první spin-off 1883 loni úspěšně odstartoval. Aniž by první diváci viděli alespoň víc než pár minut seriálu podle počítačové hry Halo, Paramount ohlásil druhou řadu.
© Paramount Pictures
Nás samozřejmě nejvíce zajímalo, kdy se SkyShowtime dočkáme u nás, ale jak bývá dobrým zvykem podobných hollywoodských sešlostí, o datu spuštění v Česku a v dalších evropských zemí nepadlo ani slovo. Víme, že k tomu dojde někdy letos, ostatně spojení nedávno schválila EU, ale datum zatím nevíme. Vzhledem k tomu, že v březnu se dočkáme HBO MAX a v létě Disney+, moc dalších oken se už nenabízí a čekejme spíše na podzim. Paramount chce jinak do konce roku 2024 mít na všech svých streamingových službách celosvětově 100 miliónů předplatitelů místo původně plánovaných 65-75 miliónů, takže ambice mu nechybí.
Zdroj: Variety
Loni ohlášené spojení obřích společností WarnerMedia a Discovery může proběhnout. Americké regulační úřady nevznesly námitky, takže zábavní gigant Warner Bros. Discovery může vzniknout.
Studio Sony patří mezi jedny z mála, které nemají svou vlastní streamovací službu. Japoncům to ale nemusí vůbec vadit, protože své tituly dokáží velmi výhodně přeprodat. Nyní exkluzivně HBO Max.
Rok 2021 bojovala celá společnost Disney s nenaplněnými očekáváními, ale na konci roku se vše v dobré obrátilo. Rekordní tržby, růst ve všech segmentech a především skvělé výsledky Disney+. Co za nimi stojí?
První měsíc roku 2022 je za námi a my se tak konečně můžeme podívat na to, jak vypadal tento měsíc v číslech. V lednu frčelo na streamovacích službách hned několik zajímavých seriálů a filmů, ty však zatím nestačily na to, aby porazily loňské pecky.